Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 21:00

Ville bara säga gonatt till er alla♥

Ska faktiskt gå och lägga mig nu så jag är pigg och utvilad imorron bill;) 

 

Imorron i skolan händer väl egentligen inget specieellt men att vara pigg är alltid bra;) 

pöss pöss ♥♥♥

                            //Olvia♥♥♥

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 20:10

Heeeeeeeeeeeeeeeej bloggen!!!!

har suttit och spelat star stable  Om ni inte viste de så är jag en riktig nörd o det;) tycker att det är väldigt roligt och kommer in i spelet väldigt bra;) ni som inte spelar det och har PC kicka in på http://www.starstable.com/se/  Ett roligt online spel för alla hästälskare;) 

nä men asså det är tyå en 21 åring till och med som sitter och spelar det och läser en blogg om det, där är spelaren 15 år:) så det är ett spel som passar väldigt många åldrar;) tycker verkligen att du ska gå in där;D heter Olivia Mclee :) kansigt namn me det är väldigt konstiga efternamn på spelet:D 


Pössisar från star stable nörden Olivia♥

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 19:58

Följ jättegärna oss på Instagram!

@peggyjojjo

 


 

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 19:34

Har varit i stallet, duschat och ätit... BLOGGTIME!   

Jaja... Ridningen idag gick jättebra!

Red på fältet och Lady var faktiskt ganska pigg idag! Alltså, inte alls så att det blev okontrollerat.. Men det kändes som att hon tyckte det var kul!

Det var ganska milt väder och bra underlag så jag galloperade ganska mycket, pappa filmade men får lägga ut den imorgon, måste ladda över till datorn...

Sen när jag hade jobbat henne i galopp (både samlad och FRAAAMÅÅT   ) så körde vi lite travvolter m.m. 

På slutet var hon jättetrött, gamla damen ♥

Sen tog jag in henne i stallet, sadla av, gav henne morötter, på med täcket också in i boxen.

Efter det tog jag in China och Tjejen. 

Sen så åkte vi hem.   

Är nöjd med Ladysen idag!


Idag i skolan har jag fått väldigt mycket gjort, känns så skönt! God mat på lunchen, helt OK gympa... PERFECT ♥


Nä nu ska jag ändra lite med header och såå   

Älskar er alla läsare, ni är toppen!


2013-02-26 18.00.08.jpg  2013-02-26 17.59.59.jpg    


Kram

Johanna




Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 15:56

Bloggar när jag kommer hem!!
Pöss Jojjo

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 07:51

Tihihi ^^
//jojjo
<3<3<3

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 05:45

När jag går in i stallet. Då åker allt annat ut ur huvudet och jag får va VERKLIGEN mig själv för ett tag. Sen älskar jag hästarna jättemycket. Om jag är ledsen räcker det med att pussa Lady på mulen, ge Tjejen en mysig kram och China en klapp på halsen för att allt ska kännas mycket bättre. Det gör att jag längtar till stallet, hela tiden ♥ Jag är inte mig själv utan hästarna! 

Såklart är den också den fysiska biten... Man rör ju på sig när man rider och håller på med hästar, så det klart man mår bra av det   

Och det är också kul att vara med "stallkompisarna" Olivia, Emma, Lena, Louise med flera   




//Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards