Peggy & Jojjo

Alla inlägg under februari 2013

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 07:51

Tihihi ^^
//jojjo
<3<3<3

Av Peggy Jojjo - 26 februari 2013 05:45

När jag går in i stallet. Då åker allt annat ut ur huvudet och jag får va VERKLIGEN mig själv för ett tag. Sen älskar jag hästarna jättemycket. Om jag är ledsen räcker det med att pussa Lady på mulen, ge Tjejen en mysig kram och China en klapp på halsen för att allt ska kännas mycket bättre. Det gör att jag längtar till stallet, hela tiden ♥ Jag är inte mig själv utan hästarna! 

Såklart är den också den fysiska biten... Man rör ju på sig när man rider och håller på med hästar, så det klart man mår bra av det   

Och det är också kul att vara med "stallkompisarna" Olivia, Emma, Lena, Louise med flera   




//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 februari 2013 19:31

Förlåt för att jag inte har bloggat på 1 år... nä men typ, blev helt dåligt med bloggningen men asså passade hundar och så va de dedär me stallet.

Så ja... blev lite kaos på lovet men blev ändå TOPPEN!!! 

Nä men när vi passade hundarna så de va jue skit mysigt!!! som ni kanske vet så är hundar ett av mina favvo djur och skulle ge vad som hälst för en hund och/eller en häst;) Har jue liksom redan 2 chinchillor så de får väl räcka;)

I lördags i stallet gick allting JÄTTE BRA är asså så nöjd!!! Mamma mockade, vägde upp hö och Mätte upp foder medans jag ryktade, sadlade, tränsade och red;)

Hade tänkt att bara skritta och kanske trava för att de blåste asså ofattbart mycke!!! men så gick jag ner för backen brevid ett hus på fältet där det va mycket mycket lugnare med vinden

 

Änglarna på bild♥♥♥

Så de va väl mitt sportlov de:D 

eller inte... nä men va hos min kusin som är typ 26 eller nånting sånt från onsdag till torsdag:) 

Dem har en hund, eller ja en valp som smet ut när vi bakade!!! Blev helt miffat så vi fick bara typp släppa allting med bakningen och springa ut och leta efter hunden... fter ett tags letande så hittade jag Hera, so hon heter nere vid Lollos föräldrars hästars hage. Lollo kallas min kusin för;). Så jag fick springa in där i hagen och som tur är att man känner dem hästarna... Blev helt nervösa, så ja... Efter att vi hade försökt att fånga Hera ett tag så lurade vi in henne i en hörna av buskarna och fick tag på henne så sen gick vi hem och gjorde klart chokladbollarna och sen gjorde vi belgiska våfflor som vi åt till lunch. Klockan 2 åkte vi ner till dalbys busstation och hoppade på busse och åkte sen hen till hedeskoga;) därifrån gick vi och när vi kom hem så blev de lite chill innan vi skulle hämta Mindy och Ally:D 

Så detta sportlovet har väl varit väldigt väldigt mycket hundar för att i lördags så åkte vi tillk Sara, Fanny, Anna och Jonas som har två hundar som heter Jack och Vilmer så ja 5 olika hunadar man har träffat;)

 

Söta busiga lilla Hera på bild där japp♥♥♥!!!♥♥♥

pöss

                                            //Olivia♥♥♥


Av Peggy Jojjo - 25 februari 2013 10:45

I stallet :

  • Mockar
  • Byter vatten
  • Väger upp hö
  • Ryktar
  • Rider
  • Sadlar
  • Tränsar
  • Smörjer utrustning
  • Tar ut/in hästarna                                                                                                                                    

Till vardags :

  • Är i skolan
  • Är med Olivia
  • Går på toa
  • Borstar tänderna
  • Duschar
  • Sitter vid datorn
  • Bloggar från mobilen
  • Kollar på TV
  • Chattar 

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 februari 2013 07:33

Det här är en bild på de som gifte sig i lördags <3 Tobbe och Sandra heter de och Tobbe är min morbror :-D
Johanna Wetterberg

Av Peggy Jojjo - 25 februari 2013 06:53

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 februari 2013 22:34

Godnatt<3<3<3
Johanna Wetterberg

Av Peggy Jojjo - 24 februari 2013 19:43

Planet sent... Men vi har ätit på Max så klagar inte :D Men nu har dom sagt att vi ska lyfta 8 iaf så håller tummarna... Malmö, here I come!
//Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards