Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 20:53

Heeeeeeej :D 

Har ätit nu så nu blirre mys med familjen i soffan♥

 

yummy yummy!!!

 

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 18:30

Här kommer långinlägget omTjejen jag har skullat skriva i evigheter nu... men men här kommer det!

Första gången jag så Tjejen var när jag följde med Johanna till Lady. Vi gick igenom Tjejens hage för att komma till Lady, i hennes hage. (Dem delade inte hage innan) Då kom Tjejen galopperande mot oss och jag ÄLSKADE henne redan då♥

Jag började att prata med Johanna direkt om Tjejen och fick veta att Emma sökte en skötare till henne. Så fort jag kom hem från stallet började jag att prata med mamma och pappa, dem tyckte att det lät bra om jag slutade påv ridskolan och det gjode jag mer än gärna eftersom det gällde Tjejen♥ Vi kontaktade Emma och ca en vecka efter är jag i stallet och "provar" henne. När jag kom hem började mamma och pappa prata och dem sa JA!!! att jag fick börja sköta om Tjejen efter 2 veckor är jag ute i stallet och rider, ryktar, mockar och väger upp hö! Jag var överlycklig!!! Tjejen bor i ett stall tillsammans med Lady och China, Lady och Tjejen delar hage och verkligen ÄLSKATR varandra det är världens goaste ponnisar♥♥♥

Nör jag började att rida Tjejen fick jag inte llov att trava eller galoppera för att Tjejen hade varit halt för inte så längesen då. Så jag började att skritta och efter ett tag kunde jag börja att trava i 100 meters intervaller, när jag hade travat Tjejen i ca 1 månad började jag att galoppera henne, hon var jätte pigg men allting gick super bra!

  Sötisarna♥♥♥

Tjejen är en pigg liten ponny, hon är alltid frammåt när man rider henne, när hon står uppbunden står hon helt stilla och men skulle kunna tro att hon är en staty...hon skulle aldrig sparkas när hon står i stallgången eller uppbunden på annat sätt.

men även Tjejen har olika humör när man rider henne och ibland börjar hon att sparka när man ska fatta galopp eller galopperar... Jag har aldrig trillat av henne men har varit nära väldigt många gånger... haha! 

När Tjejen började att sparka när man fattade galopp eller ibland skulle eller travade så blev jag väldigt besviken på henne, jag hade aldrigt trott det om henne men det gjorde hon... Många skulkle säkert ha gett upp där men jag fortsatte, efter att hon hade sparkat i ca 2 veckor så slutade hon nästan helt, det var inte många gånger hon sparkade när man red då. Jag blev så glad över henne när hon i stort sätt slutade helt.

Det va så att jag red Tjejen själv ute på fältet, så jobbade jag på volter med henne i form, jag skrittade och travade sen fick jag för mig att jag skulle galoppera lite efter uppehållet av galopp eftersom hon hade börjat att sparka, så med Tjejen i fom fattar jag galopp, det ända hon gör är att ta upp huvudet och öronen frammåt, hon blev överlycklig över att få galoppera igen. Då blir jag ju så klat också jätte glad och börjar att gråta så nöjd jag var över min lilla bebis♥ Efter det har hon ALDRIG sparkats♥♥♥ Så duktig en hon  

Tejejn är en försiktig häst, om man ger henne en morot kollar hon så snällt på en sen tar hon den jätte försiktigt precis som att, får jag verkligen ta den??? HON E SÅÅÅÅÅ SÖT!!!

Det har varit riktgt synd om Tjejen innan hon kom till Emma, hon bodde på Malta innan och där blev hon misshandlad, så det är därför hon är så försiktig mot människor och väldigt osäker många gånger så det gäller att veta vad man vill så man själv inte också är osäker. Tjejen är speciellt osäker när hon står uppbunden eller när det är andra hästar runt henne som hon inte riktigt känner.

       

     

     

Min bebis♥♥♥

 

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 16:19

Ligger i sängen i min lila onepiece o kollar på tv :D Vilar lite inför kvällen. Var ju i stallet innan. Vi skrittade lite barbacka på fältet bara... Fixade i stallet, borstade hästarna, drack varm choklad... Mys <3 Olivia får berätta mer haha XD Nä nu ska jag fortsätta kolla på nåt dåligt program på barnkanalen.. Haha men vi ses!
Jojjo

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 14:40

//Peggy och Jojjo

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 10:02

Johanna

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 08:48

HEJ!

Vaknade för typ en kvart sen... Så det va bara till att starta datan direkt och börja att blogga!!!

Igår va jag ju me jojjo  Som ni nog vet så hoppade vi Arrak, altng gick super bra! han hoppade hela tiden så + för det! Vi fokuserade på farten igår så det blev inte högre hinder än 60, tror jag att det va   hihi...

 

Ska ju till stallet idag med jojjo   ska bli kul!!! Vet inte om det blir någon ridning med vi ska mocka och sköta om dem som vanligt  

 

♥♥♥ Sötisarna♥♥♥ hihi, blir nog bara lite skritt på fätet idag... sådär glad över snön... VILL HA VÅÅÅÅÅÅR!!!!!!!!!!!!! har börjat att tröttnat på snön nu... jag menar allvarligt det är mars månad!!! Då ska det börja komm knoppar på träden och man ska ha dem första blommorna ute i trädgården... inte detta:  

men men hoppas att den snart smälter bort   haha!

de va väl allt!  

 

Av Peggy Jojjo - 23 mars 2013 08:08

Doris och Marwin <3 ;-)
Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards