Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 11:37

Sitter i soffan just nu o kollar på tv, är trött men annars e de bra. ;)
Japp idag blir som sagt bara va hemma o ta de lugnt, såna dagar behövs! Ska bli underbart med lov nu, det timades heeeeelt rätt! Nä har typ inget mer o säga just nu... Men sen ska jag videoblogga så får vi se om jag o datorn kommer överens så jag kan ladda upp den... Haha... Men vi ses iaf! //Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 11:00

1. Jag är livrädd för spindlar.

 

2. Vår första hund hette Bilbo. 

 

3. Jag är 1.64 cm lång   

 

4. Jag älskar att dricka kall O´boy, galet gott <3

 

5. Jag gick på samma skola från dagis till femman.

 

6. Jag gillar att sova i onepiece när jag fryser, mys! Annars vill jag ha pyamasbyxor och linne.

 

7. Har haft jättemånga bloggar tidigare, haha :D Nu har jag bara denna.

 

8. Jag måste typ ha frukost snabbt på morgonen, annars blir jag jättehungrig haha ;)

 

 

 

//Jojjo

 

 

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 10:15

Mitt mål med den här bloggen är att den ska vara för alla och att vi ska få många läsare. Tycker inte det är jätteviktigt egentligen med att bloggen ska vara stor, men det hade ju varit jättekul om någon typ kände igen mig på stan eller något. 

 Som Nellie Berntsson. Hon har verkligen slitit hårt med bloggen, för att hinna med allt. Nu är hon jättekänd. Man kan fråga nästan vem som helst och de vet vem hon är. Sen är det ju kanske inte alltid kul, men jag skulle tyckt det var jättekul NÄSTAN hela tiden.

 

Men sen tycker jag också det är viktigt att folk blir glada när dom går in på bloggen. Jag försöker oftast att ha positiv inställning när jag bloggar. Visst, ibland får man ju skriva som det är, men jag tycker det är bäst att vara glad och så. Det är ju inte jättekul att komma in på en blogg där det är helt svart och de bara skriver dåliga saker om andra. Visst, man kan lyckas med det, det kan bli bra. Säger ingenting om det.

 

Och man tar ju bloggning på olika sätt också. En del tar det väldigt seriöst, och en del bara skriver när dom är uttråkade 1 gång i veckan. Jag och Olivia är inte jätteseriösa, det blir för pressande, men hade vi inte tyckt det var kul att blogga hade vi ju kunnat sluta. Men vi tycker det är jättejättekul, speciellt när man får en värmande kommentar från någon av er läsare   

 

Jag tror också det är bra att jag och Peggy bloggar så ofta. Vi brukar mobilblogga typ 5 ggr om dagen, sen så fort man får tid över sätter vi oss vid datorn och gör tidsinställda för hela veckan. Det gör att ni i stort sätt alltid har något nytt att läsa ;)

 

Sen får det inte bli FÖR mycket heller. Ibland FÅR man faktiskt "ta ledigt" från bloggen 1 dag eller så. Annars kan det ju bli lite tråkigt, bara samma saker all the time...

 

Just nu känner jag nog att jag behöver skriva längre, sätta mig i lugn och ro och skriva långinlägg ibland. Kanske en gång i veckan. Annars blir det mest de vanliga stressiga snabba   

 

Det finns många bra saker med att vara 2 som har bloggen också. Det kommer fler inlägg, vi stöttar varandra, om den ena är sjuk eller något tar den andra hand om bloggen... Det finns mycket. Men det finns faktiskt sämre saker också. Jag och Olivia är ju ofta tillsammans och hittar på saker. Då kan det kanske bli lite tråkigt att läsa när vi skriver om samma sak... Men annars funkar det superbra!

 

Jag läser ofta Dressyrmupparnas blogg. Dom är ju två och är grymma på att blogga. Super blogg ;)

Läs! www.dressyrmupparna.se

 

Jag tror att jag ska börja skriva lite mer om skolan. Jo, det ska jag ;) Då får ni nog lite mer varierad läsning och det är ju bra! Men det får inte blir för privat heller, det finns en gräns...

 

Så blogga tycker jag är hur kul som helst - men jag tänker inte låta bloggen ta över mitt liv. No way   

 

       

 

 

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 09:12

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 09:07

Har nyss vaknat, är sååå trött men min kropp ville inte sova längre... Typiskt...

Ja idag ska jag typ bara ta det lugnt.. Ska ut till stallet också, mocka o så, men jag tror inte det blir någon ridning. Annars ska det bli skönt med en slappdag, var längesen jag hade det! ;)

Ska försöka sätta mig och skriva några tidsinställda under dagen så ni får något att läsa. :)

Sen PÅSKLOV. Hela veckan. Skönt och roligt! Har typ inget planerat inför lovet men blir väl typ stallet, stallet, agility, va med peggy... Ja mys <3

Nä nu ska jag äta frukost så vi ses senare!

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 08:13

God morron alla! 

Vaknade typ precis så det va bara upp med datorn och BLOGGA!!!  

En typisk grej är att när man väl får sova länge så vaknar man jätte tidigt och tvärtom, när man måste gå upp tidigt så skulle man kunna sova hela dagen!!!aaaaaaaaaaaaaaahh.... såååå jobbigt är det asså  

men men...

Idag händer väl inget speciellt för mig... ska städa rummet lite, kul... eller också inte...  

men det måste göras det också...

De va allting för mig denna gången, bloggar mer senare nån gång;)

 

Av Peggy Jojjo - 24 mars 2013 01:54

Hej bloggen! Gästerna har nyss åkt hem, blev ganska sent... Men jaja. Har haft ganska trevligt ikväll. ;)
Blev god mat + jäääättegod tårta! Banan och choklad var det, yummi <3
Sen har jag typ suttit och spelat Buzz med några andra av barnen. :)
Gick verkligen jätte dåligt för mig... Haha... Suger på sånt...
Imorgon blirre sova LÄNGE. Sen har jag inga planer för dagen...?
Nä nu ska jag väl ta typ en macka eller nåt, 8 timmar sen vi åt haha... Sen blirre läsa bloggar i sängen, sen sova!
Haha random inlägg... Haha är såååå trött... Men vi ses imorgon, hoppas ni sover gott inatt! <3
Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards