Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 21:43

Heeej :D


Sorry för dålig update av mig ikväll men va me Amanda på ridningen... Så ja, de e ju därför... Jag kan ju inte stå där inne i paddockwen och blogga nät hennes ridlärare också är där, haha:D


När vi kom hen från stallet så förklarade jag lire här Amanda om rudning o ch lite mer me sitsen osv. De e ju viktigt på hästen, eftersom de va längesen jag såg Amanda rida sp har hon ju förändrats en del där men jag såg typ direkt att typ Nä men hur sitter hon?och lite annat så ja jag förklarade för henne i va en halv timma... Haha jo men hon lyssnar ju bättre också när hon inte sitter på hästen så jag tror att de va väldigt nyttigt för henne;)


senare ikväll har de ju typ vatt TV:n, såklart... Haha Nä men typ så jao:D


Morron kan jag få lite sovmoron :D yey! Sen kommer jojjo och hämtar mig här vid 10.30-11.00 tiden något sånt så böitte stallet:Dblir väl dem vanliga sysslorna och rida, såklart! Blir nog inte så jätte hårt pass för flickorna imorron men inte heller för enkelt;)


Nä... Nu ska jag kolla runt på lite bloggar sen så blirre och sova:D


natti natti, det ända jag hade tänkt att skriva, haha


//Peggy

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 20:21

Sitter i soffan just nu och ska kolla på inspelat familjen annorlunda och äta kladdkaka, myskväll.

Har haft en jättehärlig dag med Olivan! Och det var skönt att bli av med de slitna topparna, och rummet behövde verkligen städas. Så har både haft roligt, mysigt och fått saker gjorda idag.

 

Imorgon vet ni mina planer, blir nog en super dag imorgon med! Ska till stallet vid 11 sen hem vid 3, teori 17.30 - 18.30 Stalldag med mys hos Tjejen och Lady!

 

Vi ska väl fika och så i stallet, hoppas vi får fint väder så kan vi få det jättemysigt hos pållana!

 

Btw. Då var det bestämt, Ladys flytt blir försenad. Ja vi får se när det blir.

 

Avslutar med en bild on me right now, bloggar inte mer idag. Ska ha en dator och mobilfri kväll och bara ta det lugnt. Brukar lägga mycket av min kvällstid på datorn så blir skönt. Går nog typ och lägger mig vid 10 ikväll, lång natt!

 

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" />



Natti på er!!!

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 19:30

Haha, 


nu ska jag kolla på  :D 


Och efter det så blirre familjen annorlunda!!!!!!!!!!!! YEEEEEY!!!! Ska bli kul:D 


 

haha, vilken bra bild...

nä nu börjare de... okej det har vatt igång ett tag men byeeeeeeeeeeeee


 

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 18:15




Då var rummet städat! :Känns väldigt bra nu efter! Passade på att sätta upp lite påskpynt också när jag ändå höll på... Haha... Men nu ska jag kolla på tv, får se vad det är för program, och ta en chokladbit för det har jag gjort mig förtjänt av! ;)

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 17:31

Imorgon ska jag kanske vara med Olivia på förmiddagen, eller så tar vi sovmorgon båda två. Vi får se hur det blir. ;)

Imorgon eftermiddag ska vi iallafall vara i stallet, mocka, borsta, väga upp hö m.m Sen ska vi väl ta en liten ridtur också. Kanske inte rider så hårt, mycket snö ute och hästarna kan ta det lite lugnt.

På kvällen ska jag iallafall till Ridklubben, teori. Fick reda på det innan idag, att det var teori alltså. Typiskt...

Jaja man får väl kanske lära sig någonting i alla fall. :)


Då vet ni mina planer för morgon dagen dådå... Såååå skönt med lov, är verkligen avslappnad och har jättekul, men samtidigt väldigt mysigt! Så min grej!

 

Nämen nu ska jag väl städa rummet lite dårå... Efter bild kommer!

 

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" />



 

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 17:14

Idag har jag haft en suoermysig dag med Olivia!

 

Vi började med att fika. Sedan fixade vi på bloggen, bloggade, svarade på era frågor m.m Efter det läste vi lite bloggar :) . Sen så tappade vi upp ett bad, kletade in anstiktena med ansiktsmask och kröp ner i vattnet. Det var hur skönt som helst! När vi hade badat i ungefär 3 timmar (!!!) då vi hade pratat om typ allt, så åt vi makaroner och köttfärssås till lunch. Gott <3 Sen när vi hade ärit klart så bakade vi en kladdkaka, blev lite bränd i kanterna men annars blev det bra. ;)

Den ska vi äta i stallet imon, mohahahaha <3

Sen var jag hos frisören, det har ni ju redan sett bilder på :D















Nu ska jag skriva ett inlägg om imorgon, vi ses!

 

 

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 16:22

Har precis kommit hem från frisören. Klippte av topparna, tunnade inte så mycket. Jag är nöjd. ;)


Vad tycker ni, hiss eller diss?

 

2013-03-25 16.15.25.jpg








Bilder från min och Olivias dag kommer!

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 16:10

Heej :D 

Har haft ute Doris och Marwin typ precis och så har jag dikat undan lite efter att jojjo hade åkte hem;) 

Japp, har ocksp kollt runt bland lite bloggar och sånt, så nu ska jag väl typ... ja jag har inte en aning om vad jag ska göra men nånting blir det väl iaf;D 

 

Haha sötnosarna♥♥♥

Nä nu ska jag nog snart gå och byta om inför Amandas ridning, om jag nu ska med ens en gång... haha nä men jag vet inte riktigt o det känns lönt... Har ju typ orecis suttit i badet i typ 3 timmar och sen ska man ju ducha sen när man kommer hem därifrån igen så ja... ska fråga sister om hon verkligen vill ha me mig...haha, vad snällt om jag får ett "nä" Där annars...

Nä men hon sa ju att hon ville ha med mig igårkväll så jag hoppas att hon fortfarande vill det eller inte bryr sig, bara hon inte säger att hon inte vill ha med mig... då känner man sig kanske lite smådissad sådär...:,(

Byee 

 

                            

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards