Peggy & Jojjo

Alla inlägg under mars 2013

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 19:18

SItter just nu nere vid datorn, har nyss duschat. ;) Nu ska jag väl blogga lite medans jag lyssnar på our story, sen fredagsmys!

 

Asså, vart tog dagen vägen egentligen...? Har bara sovit, slappat, gått lite och hoppat Arrak idag. Och duschat honom,right. ;)

 

Har varit en jätteskön dag iallafall! Imorgon blev det ändrade planer... Då med, haha. Vi ska hämta Olivia 10 och köra till stallet, sen ska vi hämtas vid 2. Så blir en "snabbis" imorgon. ;) Blir antagligen gå på promenad med hästarna!

 

Sen ska vi kanske sova över söndag-måndag, får se. Gutt och kunna bestämma typ samma dag!

 

Btw... Det gick inte att ladda upp videon som vi gjorde i stallet i tisdags, den var för lång... Haha lyckat... Men nästa gång vi e i stallet och har tid får vi göra om den, snabbtsnabbt! ;) Så håll utkik!


Världens bästa låt jsut nu! Kan den utantill haha... :D

 

Förresten. Har haft jättemånga besökare på bloggen idag! Inget rekord, men nästan! Och har inte "hajpat" eller något! Glad! ;)

 

Nu ska jag smörja in ansiktet, haha, sen blirre letsdansmys med fruktsallad och glass! Kommer nog ett godnattinlägg sen, annars ses vi imorgon! Puss ♥

 

   

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 18:30

Jaa... vad jag behöver träna mer på.....


Dett är nog typ att våga att ta i häten mer och faktiskt visa att det är jag som bestämmer ibland... För att jag är liksom så jag försöker att få ner hästen i form men den kämpar emot, vad gör jag då? Jo jag försöker med samma små tag, men inget händer... där måste jag våga att ta tag i hästen så att den inte drar upp huvudet  


     

huittade ingen bild när jag sitter på hästen men men, det är ju bilder iaf;) haha

 

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 18:11

                                 


 

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 17:12

Bildbomb kommer snart! <3
Jojjo

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 16:32

Heej alla!

Har fixat påskriset nu   Blev jätte bra! 


Jaja, men det kommer bilder på det senare! Kan ju inte ladda upp bilder från mobilen, ni vet...  asså de e såååå störigt, man tar ju typ bara bilder me mobilen... så ja... asså jag ksn ju inte heller ladda över bilder från mobilen till data varje dag... men men ni får stå ut...


Nä men LOVAR verkligen bilder på lite av påskpyntet sen, haha varför vill man se de egenligen??? Men jaja lite bilder e ju allid kul!!! 


 

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 15:00

Heeej :D 

Har precis vatt ute på promenad me vovvarna♥

   

så nu blirre till att fixa med lite påskris och sånt  


 

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 13:37

 

 

Sitter och äter lunch just nu, omelett och prinskorvar. ;) Haha vilken mästerkock jag är!

 

Var ute och gick med Arrak nyss, det var så himla äckligt för han sprang i förväg, jag såg inte, så ser jag att han har något i munnen och så hör jag "pipipip"... Kollade dit och jag såg att det var en mullvad han hade i munnen! Uuuusch, helt svart kropp också rosa nos och rosa svans och rosa fötter. Känner igen den från tummelisa ju, haha. ;)

Iallafall... Det blev helt blodigt i snön för Arrak bet i den och kastade runt den lite... Sen släppte han den, den låg där på marken och pep... Hade han inte åtminstonde kunnat döda den! Där skulle jag väl egentligen ha slått ihjäl den, men usch nää... Så gick bara föbi och lät den ligga där... Sorry mullvaden   

 

Trodde ju knappt mullvadar fanns på riktigt... Har ni sett en mullvad nån gång?

De är i alla fall inte fina, det kan jag säga... Haha blev en liten skräckupplevelse där. ;)

 

Mullvad



Nu ska jag duscha Arral, han börjar lukta väldigt mycket hund haha. ;)

Men vi ses senare!!!

 

   

Av Peggy Jojjo - 29 mars 2013 13:05

Hah hej hej :)

Mormor kom precis hit, och så fick jag och Amanda vars ett påskägg, eller ja de va inte i ett ägg men de va godis i en fin ask;)

Haha. Nu ska vi fika lite sen så ska jag återgå till mitt rum:( kommer nog lite bilder på rummet sen, men absolut inget jag lovar!!!

Puss puss

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards