Peggy & Jojjo

Alla inlägg under mars 2013

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 13:12





ALLA är olika. Det finns inte 2 personer som är exakt lika. Man SKA få tycka, klä sig, sminka sig, och lyssna på vad man vill. Det är respekt, att låta alla vara precis som de är.

Sen behöver man inte säga att man är bästa kompis med alla, men att man låter dom vara. Istället för att kränka andra och säga att dom är fel, att de ser fel ut, har fel kläder m.m De kanske ser ut osm att de inte bryr sig, men när de kommer hem så gråter dom, jag lovar. Det tar på alla, att någon säger att man är dålig. Om man till exempel får en kommentar på sin blogg om att man är ful på måndagsmorgonen, så kan man må dåligt av det hela veckan. Onödigt, I think! 

Man ska ju vara mot andra som man vill att andra ska vara mot en själv. Då ska man inte skriva eller säga dumma saker om någons utseende m.m Eller om personens musiksmak. Det finns väldigt många som tycker Yohio till exempel är väldigt dålig. Jag tycker han är bra, så då vill ju inte jag att någon skriver att han är jättedålig. 

Man ska också visa respekt mot kändisar tycker jag. Nellie Berntsson bloggar, rider, går i skolan, gör läxor och hon blir orättvist behandlad i skolan. Då tycker jag det är taskigt att skriva att hennes tröja är ful till exempel. 

 

Show respect, people!

 

   

 


Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 13:05


Älskar bilden! Lady är duktig och ågr över vattenmattan och hon ser glad ut, jag älskar denna poniiin <3<3<3

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 13:00

Jaa.... 

När jag gick och red på storaherrestad ridklubb så va Nellie min favvo häst  


 

Sötisen, kanske inte den bästa bilden, men jag hade ingen på datorn sp jag fick söka och detta va typ den bästa, men hon va asså världens gosigaste polle<3


När jag örjade på ystad blev Cobby min favvo häst  


 

Gulleplutten, haha inte en jätte smickrandebildmen men   Cobby va väldigt pigg och stabil häst

Och nu är det ju SÅKLART Tjejisen  

 

Min lilla gullegris       Henne ve ni redan typ allting som man kan veta så japp;)

 

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 12:45

 


Jeans och tröja, mys och bekvämt! Ska ju bara va med Olivia idag <3

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 12:43

haha vilken fin rubrik... jojjo pajade det lite... haha! 

som ni vet så e ju hundarna här så vi ska nog snart gå ut med dem lite   


Sen blir det väl till att äta upp våran kladdkaka... den där jätte goda... haha eller också inte men vi måste ju typ äta upp den så jaa...........


nu ska jag väl typ kolla runt på lite bloggar så byeeeeee!!!

 

 

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 12:15

Sitter hos Olivia just nu och är lite ocosial haha. ;)

Idag ska vi väl typ blogga, hoppa en av hundarna Olivia passar (Ally) och typ slappa...Haha. :)

Sen ikväll ska jag bara typ kolla på tv, ta det lugnt. Ska bli så skönt!

Också är det väl Sveriges Mästerkock idag, eller ?

 

Igår var det i alla fall sista avsnittet av familen annorlunda. Tyckte det var sjukt bra! Älskar familjen ilmrud, de är så himla snälla och positiva mot varandra och så värkar madde väldigt snäll!

 

Ska även försöka ladda upp en video idag som vi gjorde i stallet igår, haha men jag kunde inte ladda upp den då jag inte hade internet så kunde inte ladda upp den igårkväll... Men den handlar om ridningen igår och om lite allt möjligt haha så det spelar inte så stor roll. ;)

 

Blir mysdag idag iallafall, blir en hel del såna på loven! Skönt e de!

 

Imorron är det stallet, jag och Olivia hade tänkt göra lite "gymkana" på fältet. Typ slalom, halter och så. Blir nog kul, man får passa på när man har tid!

 

Nu ska jag väl prata med Oliviaom ALLT, så som bara vi kan. <3

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 09:27

*När jag äter Risifrutti så äter jag gröten först, sen sylten. ^^

*Jag kan inte komma upp på lady barbacka... Haha jag använder alltid pall :D

*Jag läser jennifers blogg på ridtjejenjennifer.blogg.se ;)

*Jag brukar somna i soffan på fredagkvällen... Haha :)

*Jag heter Eva Johanna Christin Wetterberg ;)

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 mars 2013 09:17

//Jojjo <3

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards