Peggy & Jojjo

Alla inlägg under mars 2013

Av Peggy Jojjo - 26 mars 2013 09:33

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 26 mars 2013 09:30

Jag börjar i morgon, svarar ärligt på varenda punkt.
1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Något jag har ångrat?
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning
 

Av Peggy Jojjo - 26 mars 2013 09:15

God morron alla!

Vaknade precis :) 

 

Är asså såååå trött just nu... men men sån är la livet  haha

 

Idag kommer jojjo och någon av hennes föräldrar och hämtar mig vid 10.30 nånting sånt, så blir det raka vägen ut till stallet sen så kommer mormor och hämtar oss vid 15.30-16.00 nånting så kör hon oss hem:D 

 

Asså de e sååå skönt att någon kan köra en så man slipper att ta bussen... Hatar verkligen de, alla människor som glor på en när man går in genom bussdörren och sen när man ska betala sin biljett så blir det kanske fel, eller att man tar fel buss och inte vet var man ska ta vägen och man vet att man har lite smått med bråttom till skolan... japp det va min åsikt om bussar... haha!'  

 

När vbi rider idag så hade vi tänkt att göra ett fyrkantsspår i snön och sätta ut koner och sånt och rida i det fyrkantsspåret eftersom det är stenhåt i paddoken...   Idag när jag rider hade jag tänkt att jobba ner Tjejen i form och jobba väldigt mycket med skänklarna, hon tror ju att hon ska öka men allt man vill är att hon ska bli innåtställd, nä mrn typ så haha  

 

 

Nä nu måste jag äta frukost är asså vrålhungrig....

byeeeeeeee

 

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 26 mars 2013 08:41

Hej bloggen! Sitter i soffan och kollar på tv just nu, har nyss ätit frukost så nu ska jag väl typ bara slappa tills halv tio. ;)
Sen stallet, är soligt ute idag så det blir nog skönt. :)
Ska rida med olivia idag för ikväll e de teori.
Nä nu ska jag fortsätta se på top model Sverige så vi ses! <3
Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 21:43

Heeej :D


Sorry för dålig update av mig ikväll men va me Amanda på ridningen... Så ja, de e ju därför... Jag kan ju inte stå där inne i paddockwen och blogga nät hennes ridlärare också är där, haha:D


När vi kom hen från stallet så förklarade jag lire här Amanda om rudning o ch lite mer me sitsen osv. De e ju viktigt på hästen, eftersom de va längesen jag såg Amanda rida sp har hon ju förändrats en del där men jag såg typ direkt att typ Nä men hur sitter hon?och lite annat så ja jag förklarade för henne i va en halv timma... Haha jo men hon lyssnar ju bättre också när hon inte sitter på hästen så jag tror att de va väldigt nyttigt för henne;)


senare ikväll har de ju typ vatt TV:n, såklart... Haha Nä men typ så jao:D


Morron kan jag få lite sovmoron :D yey! Sen kommer jojjo och hämtar mig här vid 10.30-11.00 tiden något sånt så böitte stallet:Dblir väl dem vanliga sysslorna och rida, såklart! Blir nog inte så jätte hårt pass för flickorna imorron men inte heller för enkelt;)


Nä... Nu ska jag kolla runt på lite bloggar sen så blirre och sova:D


natti natti, det ända jag hade tänkt att skriva, haha


//Peggy

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 20:21

Sitter i soffan just nu och ska kolla på inspelat familjen annorlunda och äta kladdkaka, myskväll.

Har haft en jättehärlig dag med Olivan! Och det var skönt att bli av med de slitna topparna, och rummet behövde verkligen städas. Så har både haft roligt, mysigt och fått saker gjorda idag.

 

Imorgon vet ni mina planer, blir nog en super dag imorgon med! Ska till stallet vid 11 sen hem vid 3, teori 17.30 - 18.30 Stalldag med mys hos Tjejen och Lady!

 

Vi ska väl fika och så i stallet, hoppas vi får fint väder så kan vi få det jättemysigt hos pållana!

 

Btw. Då var det bestämt, Ladys flytt blir försenad. Ja vi får se när det blir.

 

Avslutar med en bild on me right now, bloggar inte mer idag. Ska ha en dator och mobilfri kväll och bara ta det lugnt. Brukar lägga mycket av min kvällstid på datorn så blir skönt. Går nog typ och lägger mig vid 10 ikväll, lång natt!

 

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" />



Natti på er!!!

 

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 19:30

Haha, 


nu ska jag kolla på  :D 


Och efter det så blirre familjen annorlunda!!!!!!!!!!!! YEEEEEY!!!! Ska bli kul:D 


 

haha, vilken bra bild...

nä nu börjare de... okej det har vatt igång ett tag men byeeeeeeeeeeeee


 

Av Peggy Jojjo - 25 mars 2013 18:15




Då var rummet städat! :Känns väldigt bra nu efter! Passade på att sätta upp lite påskpynt också när jag ändå höll på... Haha... Men nu ska jag kolla på tv, får se vad det är för program, och ta en chokladbit för det har jag gjort mig förtjänt av! ;)

 

//Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards