Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 21:51

Natti natti all<3
De e väl typ allt jag vill säga, haha:D hoppas att ni haft en bra dag dag i skolan eller hemma eller var ni nu har varit idag;) haha:)

Detta e ett heeeeelt randomisera inlägg... Som dem flesta, haha:)

Nu ska jag kolla runt på lite bloggar, typ sen SKA jag sova!!! Hur lite jag än kan så ska jag sova då!!! Haha... Jaa


Nä nu ska jag återgå till att läsa bloggar så byee!!!

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 21:06

Hej hej:)

Gissa vad jag gör... Haha de e nog inte så svårt, sitter och spelar SSO, så svårt va de!!! Ja asså jag fattar verkligen inte varför, tycker inte ens att de e kul men men;) de e ju någon sysselsättning;) haha:)

Ska typ fortsätta lite me de sen ska jag väl snart gå och borsta tänderna och hoppas på att jag kommer i säng ganska så tidigt idag, men sen kommer jag ju ändå inte somna innan jag brukar, om jag känner mig rätt men jag blir utvilad iaf;)

Vet inte riktigt varför men har faktiskt inte kollat på RV på hela dagen, el faktiskt lite stolt över mig själv där... Haha kollar typ på TV 2-3 timmar i vanliga fall, okej jag kanske överdrev lite där men kollar på TV vääääldigt mycket!!!

Haha vad e detta för något skitinlägg egentligen?!?! Sitter och skriver om hur länge jag kollar på TV!!! jaa... Ni fick ju något att läsa iaf;) allt är bättre än inget så jaa;)

Nä nu ska jag fortsätta att spela lite sen ska jag gå och borsta tänderna och verkligen försöka att sova!!! Hoppas på att vara utvilad imorron, vet faktiskt inte varför men känner att jag verkligen behöver sova lite om man nu kan säga så;)

Så byeeee slålänge så kommer de ett inlägg om en liten stund sen så ska jag försöka att sova... Hur de nu kommer att gå men men;D haha:D jag e sämst detta med bloggningw men men;) ni har något att läsa och de e de som räknas;) i min lilla bloggvärlden haha:D

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 20:48

Ska ju inte sova än... Haha men blir inga mer inlägg idag så säger godnatt nu istället. ;)

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 18:34

Vad är dina bästa tips för att spara tid och få ut mer av dagen? För det första tycker jag man ska gå upp i hyfsad tid på morgonen. Vissa stressar jättemycket, kastar i sig en macka och kommer helt nyvakna till skolan. Då kan man sätta klockan en halvtimme tidigare, inte så svårt. ;) Sen att man kommer ihåg att sätta sig ner lite ibland, hinna ifatt. Och sen på kvällen kan man istället för att bara slappa gå på promenad, rida med mera. Sen slappa. ;)

 

Hur får du så fin hy? Jag tvättar ansiktet med en ansiktstvätt från apoteket morgon och kväll. Sen smörjer jag in ansiktet med fuktighetskräm några gånger under dagen och innan jag går och lägger mig. ;)

 

Känner du dig äldre eller yngre än du är? Jag känner mig lika gammal som jag är. 

 

Vilka andra namnförslag hade föräldrarna på dig? Mamma och Frida tyckte jag skulle heta Julia. Pappa gav Frida ett tugummi från automaten utanför affären varje dag för att få sin vilja igenom. Och hon gillade inte de vita och de röda, haha. ;)


Vilken film får dig att gråta? Har väldigt lätt för att gråta. Tyckte Bitchkram var sorglig... Haha ;(


Berätta om en pinsam händelse? Vet inte riktigt... Men när jag och Olivia kom tillsammans på musiken låtsades vi bli besvikna, haha, och då brast musikläraren ut "Bryter ni ihop för att ni blir tillsammans??? Jag ska prata med er lärare!" Alltså, han tog det heeelt seriöst... Haha!


Vad gör du när du är uttråkad? Bloggar, klappar Arrak... Är typ aldrig det, haha ;)


Vilken är din favoritglass? Magnum Strawberry White ^^


Om du fått chansen att skrota vilket tvprogram du vill, vilket hade det varit? Oj, haha... Då skulle jag ha tagit bort vad blir det för mat O_o


Vad står högst på din önskelista? Just nu är det Stockholm International Horse Show, heeeelt amazing!


Har du någonsin funderat på att bli vegiterian? Haha neeej, älskar kött!


Berätta om din släkt? Vad menar ni? Har stor släkt på pappas sida och liten på mammas


Vad är ditt bästa sminktips? Så lite smink som möjligt!


Vad får dig att fastna för en blogg? Snygg design, mycket update, många bilder.


Läser du läsarnas bloggar? Ja, om man skriver bloggadressen i kommentarerna och jag har tid så kan jag titta in... ;)


Hur mår du? Väldigt bra


    


 

 

 

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 18:00

Hej hej :)
Har kommit hem från frisören och nu är håret sååå skönt igen;)
Asså de e sååå skönt att bli av med alla slitna torra toppar;) så nu känner man sig riktigt ny och fin!!!
Ska väl typ äta snart så ja... Vet faktiskt inte vad jag ska göra nu... Blir kanske några tidsinställda så slipper jag tänka på de senare;)

Här kommer lite bilder på håret & mig;) haha:D har inte klippt mer än topparna men de e ändå sååå skönt och man känner sig ny även fast dem andra kanske inte ser något;)

Kommer fler inlägg senare idag, LOVAR! Och denna gången ska de bli mer än ett inlägg;)

//Olivia<3

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 16:48

Hej bloggen!

 

Sitter just nu på mitt rum. Har pluggat lite, så nu ligger jag i fas igen, haha.. ;)
Ska snart ta en dusch sen blirre soffan. Är väldigt trött.

 

Hoppade Arrak innan med Olivia. Vi hoppade bara i en 20 minuter typ, men det gick bra! Han vägrade några enstaka gånger, men då sa vi till, och så hoppade han. Blev såklart jätteglad när Gila kom springande och han slapp träningen en stund... ;) De är så söta, de två, riktiga kompisar!

 

När vi hade hoppat gick vi in och åt lite kladdkaka sen i typ onsdags när vi bakade. Också skrev vi om träningen i vår pärm, haha, lite nördigt kanske... Men det är väldigt bra, varje gång vi har tränat Arrak skriver vi i den, som dagbok typ. Höjd, vilka vägar, godis, hur det gick, m.m Superbra tips för lite mer variation!

 

Har såklart haft det jättemysigt. <3

 

Imorgon är det ju hoppträning på kvällen som ni vet. Min lilla fis kommer nog va trött, men vi får väl se... Haha. ;)

 

Nä om man skulle ta och gå och duscha, hahaha...

 

Update kommer, det vet ni.

 

 

     

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 16:17

 


Tur för Arrak att hans bästa hundkompis gick förbi mitt under träningen... Haha, men han kan gott få leka lite. ;)


Visst är de söta?


 

Av Peggy Jojjo - 15 april 2013 14:25

Hej bloggen. ;)


Snart slutar vi, har inga PH denna veckan så blir sluta tidigt idag! :D


Sen blirre hem till mig med Olivia och vi ska hoppa Arrak. Sen cyklar hon vid fyra. ;) Ska bli jättekul, var längesen!


När hon har åkt blirre duscha, äta lite sen bara slappa resten av dagen. Så skönt! Kommer väl lite update då med... Haha. ;)


Och kom ihåg att delta i tävlingen - om igen deltar kommer jag ta bort den tyvärr... Så var med NU! :D (Läs mitt inlägg "Tävling!" för info.)


Nä nu har vi samling så vi ses! ;)

 

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards