Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 22:30

   

Tv

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 21:58

Hej bloggen!

Ligger i soffan och kollar på tv just nu. Ska väl göra det ett tag till... Haha... ^^

På söndag ska jag och Olivia på en spännande sak som jag och papi fixat idag. Tagga! <3

Imon är det hemstudiedag. Plugga, gå ut med Arrak och vara med peggy ofc. Kommer bli supermys. <3

Sen på torsdag, fredag är det nationella igen. Jippie... Not... But im keep going strong! :)

Men vi ses sen alla läsare! <3

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 21:50

Mammas ängel <3<3<3

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 21:07

Hehe:D japp:)

Ja men säger natti nu.... Är svintött så ska försöka att sova ut för en gångs skull;) japp de ve de;)

Säger natti med min rosa One piece och mitt rosa mobilskal och min svarta mobil;) japp:D

Okej natti

//Olivia<3

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 20:35

Hej bloggen!

 

Sen update, jag vet... Men har ju varit i stallet o så sen fyra så... Haha!

 

Idag så gick vi över bommar, tränade på att bryta av till skritt mellan två hinder lixom. Fattar ni, haha...?

Jaja sen så hoppade vi lite på typ en åtta. Efter det så byggde Johanna ihop allt så det blev som en bana. Älskar att hoppa banor! Lady tycker det är jättekul, hon får mer driv där!


Utom banorna så gick det sådär... Haha, Lady ville inte alls börja trava när vi hade saktat av till skritt, så det fick bli några hopp från stillastående där... :/


Lady var också ganska "brunstig" av sig idag... Pep till när nån häst kom nära, och frös fast i marken ibland. Trots det så älskar jag såklart min ponnyplutt bäst av allt!!!


Men man måste ha motgångar för att kunna ha framgångar, jag tar till mig motgångarna och gläds över framgångarna!


                                         


 

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 20:26

Hej hej:D
sitter och kollar på tv just nu... Kollar på Kjelles smakresa... Haha;) han har fiskat och nu äter dem de...

Har läst bok innan idag så jag har inte riktigt haft tid att blogga... Haha nä men vill bara av med den skiten!!!!!

Ja men jaa... Mitt mobilskal som jag bestämde förra veckan har kommit nu:D YEY!!! Va faktiskt snyggare ön vad jag hade trott;) jaha puss:*

//Olivia<3

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 19:00

Okej... som ni nog redan vet så har vi ett litet skitstall med 3 hästar... haha ja men iaf  


När man kommer in i stallet så står Tjejen först  


Tjejen: Henne vet ni ju redan allting om men iaf;) Hon är ju en väldigt pigg och bestämd polle. Ägar e Emma och så e det jag som e skötare på henne   

  


Lady: Henne vet ni ju också typ redan allting om... men iaf, hon är stallets lilla gullegris♥ En väldigt bestämd dam inne í stallet men så fort man kommer upp på henne däe ute så blir hon den lydigaste ponnyn i världen, en så som alla kan rida;) Ägare är Lena och skötare är ju Johanna.

  

China: Han är den lite sura typen mot alla som han inte känner eller om han känner att dem är osäkra på något vis... Han har i stort sätt alltid öronen bakåt. Men om du verkligen lär känna honom och lägger tid på honom så har deu en riktigt bra och gosig kompis men ädå väldigt bestämd;)

 

Av Peggy Jojjo - 23 april 2013 15:04

Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards