Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 24 april 2013

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 21:13

Ja dagen idag har varit super!!!

 

Det började med att mamma väckte mig klockan 7.45 typ för att jag skulle gå upp och äta frukost, råkade att somna och sov till typ klocka nio. Åt frukost och sen blev det lite TV, klockan 10.15 eller någo sån började jag att plugga och pluggade till ca 11.30 då satte jag mig framför datan och vet inte riktigt vad jag gjorde... haha ja sen åt jag billys pizza till lunch:D

 

japp en va de till att stressa lite, på med kläder och allt sånt sen cykla till jojo som en idiot så de tog bara 7 min, brukar ta 10-15 min;) jag e snabb om jag bara vill, vilket jag oftast inte orakr på morron då men e såååå seg... haha

 

Aa ja men jojjo tog på dig skor och vick ut me arrak va ute i ca 45 minuter, gick en rejäl runda gick in fikade lite och så sen bloggade vi och lite så;)

 

Klockan 3 gick vi ut och hoppade Arrak allting gick riktigt bra för mig, han vägrade inte en änd gång för mig och lyssnade riktigt bra!!! Såååå nöjd!!! Ja men här kommer de lite , eller ja ganska mkt bilder från idag!!!

                           

 

japp de va de;)

 

säger natti nu så alla vet!!! haha kommer update från mig imorron istället;)

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 21:04

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 20:46

Hej hej bloggen!!!


 


Hur duchat och så nu, ätit och ja lite sånt;)


Asså använder verkligen världens bäst ashampo och balsam!!!!

Rekomenderar det starkt!!! Asså mitt hår bilr snabbt slitet och troot... :/ Gillar det inte så därför så har jag börjat att andvända TRES emmé, verkligen super!!! Japp så de andvänder jag;)


 

Asså BÄST!!!

 

Shampot, både luktar gott och är väldigt rengörande!!!

 

Osså deras balsam, också super, behöver inte sitta i så länge och håret blir sååååå mjukr och lent!!! Asså va tvungen att andvänfda inpackning typ jämt förr för att mitt hår blev såå lätt slitet men nu när jag har detta så behövs de inte alls så ofta längre;)


Japp mina åsikter om de;)


Haha ja men nu ska jag ta och fortsätta att hålla på lite vid datan så blir det nog något annat kul inlägg senare!!!! 


Puss:*


 

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 18:46

Large


 

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 17:51

Hej bloggen!


Sitter just nu på mitt rum... Haha. Olivia åkte nyss hem till sig så nu blirre blogga, äta, duscha, göra sista nouppgiften sen blirre soffan resten av kvällen, skönt!

Jag och Olivia var först ute och gick med Arrak. Sen gick vi hem. Här hemma fick Arrak vara ute i trädgården medan vi bloggade lite och satt vid datorn. Slängde också i oss vars en macka, och bytte om till träningskläder.


Vid tre gick vi ut och började skritta fram med Arrak. På framhoppningen kändes han väldigt bra, stannade inte en enda gång och bjöd verkligen. Fattade galopp av sig själv o så. Sen när han hade värmt upp så började vi med en övning som jag fick liteinspiration från igår på hoppträningen till, haha! ^^

Jaja, vi travade först över några bommar och ett litet kryss (på ena långsidan). Sen när man var över krysset skulle vi skritta ett par steg för att sedan fatta galopp över hindret, som vi höjde nästan hela tiden tills det blev upp mot 80 cm. Där stannade han inte heller, lyssnade bra när vi skulle byta gångart, fattade galopp snabbt, hoppade fast vi inte hade tagit så lång sats och så vidare. Jag kände verkligen att han hade roligt!


Sen byggde vi en bana som ni såg på filmen. Det var också lite inspererat från i går - haha.. Men vi hoppade ett hinder på ena långsidan, sen ett hinder på andra långsidan, sen gjorde vi snett igenom med hinder på medelinjen, sen snett igenom fast åt andra hållet, sen kombination på kortsidan. Hängde ni med...?

Jaja, det gick bra, han var lite seg men stannade inte. På kombinationen dock så gick det sådär... Han hoppade första, sen sket han i resten... Jaja, det gick NÅN gång, och då överöste vi honom med beröm, han ska ju gilla det! Vi kommer ihåg det som är bra, right...


Sen hoppade vi en liten kombination med en volt efter varje hinder och hinder på volterna. Det gick bra, han stannade bara några gånger på ett litet "naturhinder" som vi byggt med pinne istället för bom... Men på slutet hoppade han den med!


Sen så travade vi av, skrittade av och sen gick vi med Arrak till hagen. Band fast honom, ryktade honom. Vi mätte också honom på alla håll och kanter, för vi tänkte köpa ett litet täcke till honom så småningom. Han är så snäll! Måtten antecknade i min mobil, of course.. ;)


Så det var min dag! Väldigt nöjd över dagen!


   

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 17:15


//Peggy och Jojjo


Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 17:02

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 24 april 2013 13:56

Hej hej:D 


Nu har vi varit ute och gått med Arrak och så har vi ju lagt ut videoklippet som ni kanske har sett och kanske inte;)


ja men här kommer det lite bilder från det iaf;)

                   

japp ni kommer att få följa oss nästan hela dagen, hoppas vi iaf;) haha... tror att det kommer uppdate lite då och då men vi får se;) haha:D 


Jaja;) 


C ya!!!!


//Jojjo & Peggy

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards