Peggy & Jojjo

Alla inlägg under april 2013

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 07:49

Godmorgon bloggen!


Hade urmysig kväll igår. Satt i soffan och tittade på horseshow, sen Let´s Dance. Tyckte det var helt rätt att Håkan fick lämna, till och med jag kunde se att det såg knaggligt ut, haha! (Och för er som undrar, så hejar jag såklart på Oscar Zia, som typ alla andra tjejer, haha..) Riktigt mysigt programm tycker jag, och underhållande att få se på lite när de tränar. Hade lätt kunnat tänka mig o va med där!


Just nu sitter jag på rummet, har typ nyss gått upp, tvättat ansiktet + smörjt in och nu sitter jag här. ;)

Sov sådär.... Men är endå okej utvilad efter den lugna kvällen igår!


Idag kommer Olivia och hämtar mig vid halv tio, kör till stallet och sen ska vi rida ut med Emma, alla tre, vid halv elva. -Får väl se hur det går... Haha, China är ju lite som China är och vi har aldrig ridit alla tre innan så ska bli spännande.. ;)


Ikväll blir det följa med mamma och pappa till pappas syster. Bara vuxna, och jag då. Jättekul.... Inte.... Men jag ligger väl och kollar på tv hela kvällen (och bloggar om det finns internet), haha japp sån är jag! :D


Imorgon ska jag och pappa hämta Olivia vid halv elva, sen kör vi till stallet där Sofies häst står och så ska vi hjälpa till med allt, både i stallet och på tävlingsplatsen. Ridhuset där tävlingen är är bara precis över vägen, haha! :)

Ska bli jättekul iallafall!


Sen på eftermiddagen imorgon blirre packa alla Ladys saker och flytta över dom. Kommer nog ta ett tag... Haha Emmas sadelkammare är inte den mest städade om man säger så....

Sen mocka och allt sånt, u know, stalljobbet. Gosar lite extra med min tant också såklart!


På måndag kväll kommer Maddes nya häst och då är Lady ute ur Emmas stall för gott. Adjö, adjö... Jag och Olivia kommer givetvis vara på plats på måndag kväll vid första mötet, haha! ;)


Nä nu ska jag skriva ett tidsinställt inlägg, så vi ses under dagen!


 


 


Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 22:25

Säger natti nu så ska jag kolla på sista delen av lets dance sen ska jag gå rakt in på tärummerät och bara sovaaaaa!!! Asså e sååååå trött... Så de blir sängen sen så man är utvilad till imorgon när man ska gå upp klockan 8 eller halv 9 typ så... Så imorgon så ska vi rida ut me Emma för första gången alla 3 ;) ska bli spännande att få se lite hur Emma rider och så, har ju faktiskt aldrig sett de innan... Haha;)


Ja men jag och Johanna hade ju tänkt att vi skulle rida ensamma nu ett tag framåt men de får väl bli senare, eller ja nästa gång vi rider tillsammans och sen en gång till och kanske mer... Asså har inte en aning om hur länge jojjo hade tänkt sig att vi skulle rida var för sig så vi får se;)


Ja men nu så börjar de så byeeeeeeeee!!!!!!!!!!!

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 20:27

Fredag : Fredagsmys!

Lördag : Stallet, rida ut med Emma och Olivia. På kvällen åka till faster

Söndag : Hjälpa Sofie på dressyr tävling på ridhuset, sen åka till stallet, mocka o så, sen flytta typ alla Ladys saker

Jojjo :-)

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 20:23

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 19:16


Så nu är den här!!!!!!


     

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 19:00

Jag tycker inte det är så jätteviktigt att ha många läsare, eller besökare. Jag och Olivia ligger oftast runt 20 besökare per dag, vilket inte är så mycket. Men om bloggen är bra tycker jag inte det spelar någon roll, det viktigaste är ju att alla är nöjda, haha!

Men ibland skriver vi kanske 10 inlägg på en dag, där 5 är tidsinställda och de andra 5 skriver vi på mobilen eller en snabbis på datorn. Då är det inte jättekul att gå in och kolla statistiken, som vi gör typ varje dag, och se att den ligger på två besökare den dagen. Vi själva alltså...

 

Hade jag varit ensam bloggare där så hade jag lagt ner. Inte jätteroligt när kurvan bara går ner, ner, ner... Men där stöttar jag och Olivia varandra väldigt mycket, vi pratar, plus att om den ena har bloggtorka fixar den andra bloggen. Det jämnar ut sig! :D

 

Man måste påminna sig själv ibland, att varför har vi bloggen. Jo för att vi tycker det är kul att blogga, vi kan se tillbaka (typ som dagbok), och självklart lite också för att våra kompisar o så kan läsa det vi skriver. Sen så de här vi inte känner, som tycker bloggen är supebra, och går in en gång i timmen nästan, de är super! Såå coolt att vissa faktiskt tänker att "nu ska jag starta internet för att se om peggy och jojjo har skrivit något nytt", det är sjukt. Det är ju så jag gör med bloggarna jag läser ofta, dressyrmupparna, nellies... Och såklart de här lite mindre bloggarna som julia anderssons, ida anderssons, alba o amandas... Jaja, iallafall! Tänk att någon faktiskt gillar bloggen!

 

Vi är helt oss själva på bloggen. Vissa ljuger, skryter, m.m Men vi bara precis säger som det är, och hoppas på det bästa, haha! ;)

 


   

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 19:00

Haha ja de har jag ju redan typ halvt sagt med de e om man skulle trilla av eller bli sparkad av hästen så man får skador för livet och kanske inte kunna gå med eller typ bli helt förlamad, eller helt enkelt avlida... men så illa ska de väl ändå inte gå!?! 

  

ush om något sånt här skulle hända asså, men jag brukar inte tänka på de och va rädd iaf  


 

Av Peggy Jojjo - 26 april 2013 18:52


Haha, Arrak... Hundar ska jaga ekorrar! Nää Jakken baja tiiiittaaa <3


Ps. Man ser inte ekorren på filmen.... Men den är där, haha!


 

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards