Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 15:57

Hej bloggen!

Är just nu hos Olivia och har ätit mellis ute. Superfint väder!

Just nu sitter vi och är lite osociala med dator och IPad. :)

Snart blirre byta om och åka till stallet. Känner verkligen för att ha shorts och linne på... Haha! Men vi hade ju tänkt hårdträna lite idag så det blir ha sadel på och därför går det inte att ha shorts. Men på lördag blir det barbackamys! ;)

Btw. Wnb Nellie och Henrik ; Tänkte köra en liten "Johanna, vad hade du gjort om?". Ni frågar (på vilket inlägg som helst, mejla, kika...) och jag svarar när jag har tid, blir förmodligen imorgon kväll eller lördag. Frågorna kan vara om vad som helst, sålänge ni fortsätter på meningen "Johanna, vad hade du gjort om...?" Hoppas ni kommer med många bra frågor! Svarar på alla, och om ni skriver er bloggadress kommer jag även tipsa om era egna bloggar i videon med svaren. Lycka till, my lovers. <3

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 14:18

Peggy

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 13:35

Hej Hej:)
Ska snart ha engelska, sen församling och efter de heeeeeeeeeeem!!! :D
Jaja men byeeeeee!!!
//Olivia

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 11:48

Hej hej bloggläsare!!!


Har ätit lunch nu så ska gå ut en runda innan vi, jag och jojjo ska glöra ett matteprov... Har redan börjat på de men ska göra klart de, har typ 1 uppgift kavr bara så de går nog ganska snabbt;) ska också kolla igenom de sen;)


Japp, ska också gå på engelska idag:( hatar de!!!

Jaja de måste ju göras... Annars så blir det imorron istället så de e lika bra att få de överstökat;)


Japp planerna i skolan sen så cyklar vi hem till mig:D Mamma kommer och hämtar oss;)


//Olivia<3

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 11:36

Tallriksmodellen... Haha, yup. ^^

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 11:30










Hej hej:D

Sitter och äter luch just nu....


Kändes sådär på provet... som alltid... men asså de e ju lite för att de e ett prov också såblir de lite också jue;)

Ja men nu ska jag fortsätta att va lite social med Jojjo;D

      

Av Peggy Jojjo - 2 maj 2013 10:00

Hade tänkt att skriva lite om stallet, hur jag hade tänkt att rida Tjejen osv. 

 

Ja... asså allting gick så bra igår och så;) men de e en sak jag vill ändra på, och de e att jag vill att hon ska gå ner i form i galoppen... Asså hon bra stretar emot så det känns vääääldigt omöjligt MEN de e de inte men jag måste ha henne lugnare innan.. Så de e vad jag ska ändra på, en annan ska är att trava igenom ridpasset, inte så mycket skritt mer än när vi skrittar farm och av.

Iag har vi inte heller tid att rida dem så änge som vi brukar, eller ja asså vi kan inte rida i mer än 45 minuter idag, detta för att vi inte vill komma hem klockan 8 ikväll... haha nä men om vi kommer ut mellan 16.30-16.00 så börjar vi med att rida och sen så fixar vi resten på ca 2 timmar om man räknar med borstning och så då;) Så jaa... de va de för stallet idag;) 

 

Så får man väl hålla tummarna för att Tjejen e på lika bra humör som igår;) haha , med öronren frammåt och sådär;) Min ängel♥♥♥ de e hon♥ 

 

haha måste bara berätta en sakfrån igår, asså Tjejen stod och gnäggade i hjagen efter att jag hade släppt ut henne, asså såklart till Lady då men hon för typ aldrig något svar.... Stackare, asså hon märker ju kanppast av China där han står... Så hon lände sig helt ensam... D,:

 

jaja nu ska jag skuta så byeee!!!!!

 

 


Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards