Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Peggy Jojjo - 4 maj 2013 17:00

Haha...



 

Av Peggy Jojjo - 4 maj 2013 15:50

Hej bloggen!

 

Tänkte bara berätta lite om dagen i stallet!

 

Det blev inte som jag hade tänkt mig, men det blev bra ändå. :D

 

När vi kom ut så började vi med att ta in hästarna och borsta i vars ett stall. Sen red jag, Olivia, Emma och Madde ut, alla fyra. Det var jättehärligt att vara så många! Lady kändes framåt och det gick super! ;)

 

Sen red vi lite på fältet, allihopa, sen så gick jag och Madde in i vårt stall och började släppa ut hästarna och Olivia och Emma gick in i paddocken och red.

 

När jag hade släppt ut Lady så hade en annan redan fixat Ladys box, lyxigt lyxigt! Så jag gick ner och tittade lite när Olivia red i paddocken, sen hjälpte jag henne med att göra i ordning Tjejen, byta vattnet i hagen och mocka o så. 

 

Vid 3 så fick vi ett sms av Madde, som undrade om vi villa ha lite fika. Såklart vi ville, haha! Så där satt vi och myste i Maddes trädgård, jättemysigt! Solen sken också!

 

Sen åkte vi hem med mamma, lämnade först Olivian sen åkte vi hem.

 

Nu ska jag blogga lite sen ska jag duscha så vi ses! :)

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 4 maj 2013 08:03

God morgon alla!!!

Vaknade precis så har bara tagit upp datorn i knät och sen så va de till att söka upp bloggplatsen.se DIREKT!!!


haha japp så nu sitter jag här ska göa en ny bakgrund till min dator... nuvarande e såååååååå ful!!!!!!!!!!!!

Haha YES!


ja men kommer ett inlägg senare igen;) 


 

Av Peggy Jojjo - 4 maj 2013 08:00

Hej bloggen!

 

Lördag idag. Har sovit i 8 timmar och 30 min, sååå skönt! Brukar alltid ligga vaken från och till...

 

Idag hämtar Olivia och hennes mamma mig vid 10, så åker vi ut till stallet. Sen ska Emma och Olivia rida ut vid 11, så jag rider själv idag, så jag börjar antagligen med mockningen och stalljobbet, vi kan se. ;)

 

Sen ska jag rida på fältet. Bara skritta lite, trava ganska mycket och galopera lite smått. Känna igenom henne. 

 

Kanske gör videon som jag har lovat er där jag visar runt i nya stallet idag, får se om det är nå¨gon annan i stallet, haha då passar de ju inte sååå bra. xD

 

När jag är klar i stallet kommer mamma och hämtar mig. :) 

Sen ikväll ska vi ha gäster, mamma och pappas kompisar. Blir väl kul... Hehe. ^^

 

Det är lika underbart fint väder idag som igår, verkligen sommarväder! Så mysigt, man vill aldrig gå in! Konstigt, det slog över jättefort, vi hade aldrig någon vår emellan vintern och sommarn egentligen.. ? :P

 

Nämen nu ska jag sova lite till så vi ses!

 

   

 

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards