Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Peggy Jojjo - 9 maj 2013 08:00

Ouups, kom på att jag aldrig har skrivit ett inlägg om Arrak... Fy på mig! Men det är väl bättre sent än aldrig.


Vi har en hund som heter Arrak. Arrak är sju år gammal och är förr i Röddinge (tror jag). Hans mamma heter Trixie och är en liten söt golden retriever och hans pappa heter Ross och är en stor, maffig, fin schäfer. Alltså är Arrak en blandras, shcäfer golden.


Han ser mest ut som en schäfer till utseendet men man ser att han är blandras på nosen, öronen och svansen. 


Arrak är svart med lite brunt på benen och på huvudet, med lite vitt på magen. 


Han har en mankhöjd på ca 65 cm, så han är inte så stor. Vi trodde faktiskt att han skulle bli större när vi köpte honom, men han är så himla bra ändå så det gör inget! ;)


Arrak är så himla snäll! Skulle aldrig göra något dumt som bita eller så. Han är oftast tyst, han skulle knappt göra ett ljud om någon ströp honom ens! Det är för att han är så himla gudasnäll. <3


Han hatar att göra fel, är vi till exempel hoppar honom gör han allt för att göra rätt, för att göra som vi vill. Dock är han lite seg ibland men det är ingen fara!  :D


Hans favoritmat är hundben. Vi har dom på en hylla längst upp i skafferiet och det vet han mycket väl! Så fort han blir sugen, ganska ofta, så ställer han sig vid skafferiet och tittar på oss sådär gulligt, ni vet "Ni kanske skulle kunna ge mig ett ben, annars svälter jag ihjäl" blicken.. Vi har väl varit lite snälla och gett honom ben då, så det är ju v¨rt fel, men det är mest så gulligt! Sen när han väl får benet ser man riktigt hur glad han blir. Söten. <3


     


 


            

      


                                             


                   


 

Av Peggy Jojjo - 9 maj 2013 07:39

Hej bloggen och alla underbara, söta läsare! Hoppas ni har haft en bra natt. 

Jag har iallafall sovit i 8 timmar sen har jag legat och kollat på massa program på svt play. 

 

Först det nya avsnittet av dokumentären YOHIO, of course. Hahah, han är så skön alltså. Helt undebar människa. <3

När han skulle vara med i Bolibompa så han bara "Alltså från hårdrock... Till Bolibompa... Vad har det blivit av mig?".. Haha!

 

(Ni hittar klippet där han är med i bolibompastudion häääär ; http://www.svt.se/barnkanalen/bolibompa/kompishuset/ Också får ni klicka på den lilla rutan där hans ansikte är med, kanske måste trycka på neråtpilen.)

 

Ja sen när jag hade sett det och fått några skratt här för mig själv, låg jag och kollade på Bert. Hahah, ingen aning om varför... Men det är faktiskt ganska bra, mobba mig inte nu, haha... :D

 

Så det är väl vad jag har gjort inatt.. :D

 

Men nu ska jag försöka sova lite så vi ses sen!

 

   

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards