Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 14:24

Hej hej:)
Sitter inne i klassrummet och ska snart sluta:) yeeeey!!!
Ja men sen så är de ph... :( men men
Ja men efter de så ska vi cykla till Johanna och så ska va hoppa arrak lite<3 Andvända den nya tunnlen:)

Ja måste sluta nu:/

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 14:16

Hej bloggen!

Nu ska jag och Olivia snart ha ph i en halvtimme... Sen ska vi cykla hem till mig och äta o så, sen ska vi köra lite agility med arrak. Blir nog mysmys, underbart väder och så har vi ju en ny tunnel o så! Kul kul! :-)


Men nu ska vi ha ph så vi hörs sen på bloggen, puss på er!




Jojjo

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 12:00

Jag tycker det är svårt att säga att idag gjorde jag det här och nästa vecka ska jag göra det här, för att kunna göra det här och det här nästa vecka. Jag tycker bättre om att ta det som det kommer. Det är ju bra ibland och dåligt ibland, bra tillexempel att jag inte går och spänner mig och lite dåligt för att vissa saker inte blir gjorda och jag bara sitter vid datan... Haha! :)

 

Men asså jag har ingen aning, var jag är om 5 år.. Jag går ju i andra ring då. Förmodligen på en gymnasieskola som ligger nära här (nej, säger inte namn.) men jag vet ju inte EGENTLIGEN. Min dröm är ju såklart att gå på hästgymnasium, hade varit så kul! :)

 

Efter gymnasiet vill jag ju bli något med djur (just nu asså), helst veterinär. :)

 

Men ja, bara leva livet och ta det som det kommer. Ta motgångarna och glädjas över framgångarna - sen får vi se... Vem vet, jag och Olivia kanske blir lika stora bloggare som dressyrmupparna? Who knows... Hade ju inte tackat nej, direkt! ;)

 



 

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 11:40

Måste läsas! ;

Leenden som smittar! Är det bara jag som tycker såhär eller håller ni med mig om att ett riktigt gott leende smittar? Har ni varit med om det någon gång när ni själva varit på mindre bra humör, och någon då ler mot er och ni genast känner er gladare? Eller den där goa känslan då en ledare eller förebild säger hej eller vinkar glatt åt er? Visst är det härligt, visst blir man glad? Jag tror inte jag är ensam om att känna såhär? När jag är ute och rider på mina hästar hejar, vinkar och ler jag åt varenda en ute på vägarna. En del undrar nog vem jag är och vad jag håller på med, men det struntar jag i! Alla får ett hej av mig, såväl de äldre motionärerna, de snygga joggarna, racerförarna som hastigt kör förbi men också de som bara promenerar förbi mig. Det är förstås många bekanta ansikten men en del ?känner? jag bara för att jag tjingsat på dem då jag är ute och rider. Jag tycker det är jättekul, för nästa gång jag då möter denna person kanske det blir att man växlar några ord med varandra tack vare för att man en gång tog initiativet att le mot den andre och säga hej! Tänk vad mycket det gör, att le, vara glad och bjuda lite på sig själv? Ni vet sådana där mornar när man är på väg till stallet och haft en riktigt kass morgon och direkt i stallgången blir mött av en riktigt skön person, som är sprallig glad och positiv, visst smittar det av sig och blir man inte genast på bättre humör? Jag brukar ofta få höra av folk att jag alltid är så glad, har ett stort leende utåt och ständigt är positiv. Visst har även jag mina dagar, men bara för att jag exempelvis haft en kass morgon behöver väl inte jag vara sur eller arg mot nästa person jag möter under dagen? Varje ny människa jag möter för dagen
förtjänar ett glatt leende från mig. I samma tur som de ler tillbaka fylls jag på med energi. Tänk då hur många jag ler åt varje dag och hur mycket respons jag får tillbaka av alla, snacka om en grym energikälla! Ni vet också alla hur det känns när någon som är äldre än en eller någon som man ser upp till, tittar på en, lägger märke till en och säger hej. Den där goa magkänslan man får och hur man växer inombords, man funderar fram och tillbaka varför den personen faktiskt sa hej till just mig? Jo för att du är just den du är och är minst lika bra som alla andra. Så tänk på det allihopa! Le och var glada ? för leenden smittar och blir till glädje som i sin tur sprider sig vidare till alla andra runt om er snabbare än ni tror. Hälsa på folk runt om er och tänk att ett leende endast kan leda till något bättre! Ett leende gör en glad, så enkelt är det! Kramar// Michaela Görloff www.michaelagorloff.com www.mghorse.com

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 11:29

Hej hej bloggen!
Sitter och har precis ätit lunch:-)
Ska snart gå ut och ta lite lunch;-) måste man ha för att orka hela dagen:-D
Ja men sen så ska vi väl upp och jobba lite innan skolan slutar:-D ja men de e väl de
Så kommer de mer senare;-)LIOVAR!!!

Naww söta Jojjo<3
//Olivia

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 09:27

Hej hej:-D
Sitter och ska väl börja jobba nu:-S nä men måste...:/
Ja men idag händer vänlighet speciellt, blir inte bad för att en pump hade gått sönder:/
Ja men men...,

Efter skolan händer inget speciellt så ska väl hem och plugg lite;)
Tråkigt men de måste ju också göras;)

Jaja men nu ska jag plugga;(

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 08:40

Hej bloggen!

Sitter just nu i skolan och chillar. Vi kom faktiskt hela FEM minuter för tidigt! Kommer alltid sista minuten annars..

Men nu ska vi gå haha så vi ses!

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards