Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Peggy Jojjo - 25 maj 2013 09:45

Jag drömde en natt att jag och Olivia satt i bilen och skulle åka någonstans, så stannade vi på vägen och skulle bada. Vattnet var väldigt varmt men Olivia sa att hon tyckte det var kallt.. Så drack hon jättemycket av vattnet sen dog hon...


Efter det har jag drömt samma dröm om, om och om igen fast med andra personer istället för Olivia. Spooky....


 

Du får aldrig göra så igen hjärtat, haha. xD <3

 

 

Av Peggy Jojjo - 25 maj 2013 09:08

Godmorgon bloggen!


Idag är det lördag. Igen, asså.. Helt sjukt, så fort tiden går. Snart är det sommarlov och sen går vi i SJUAN, förstår ni? Sjuan...


Iallafall. Jag älskar lördagar och har i stort sett alltid gjort det. Den där goa känslan av att vara ledig och kunna göra vad man vill och kunna tänka att man är ledig imorgon. Sen att jag oftast tillbringar mina lördagar i stallet är ju inte fel, haha. :)


Inatt har jag kollat på film på www.swefilmer.com i stort sett hela natten. Skönt att bara vara med sig själv, slappa och fundera. Sova får vi göra ikväll/natt, ska bli skönt!


Hade urmysig kväll igår. Bakade ju en kaka som ni vet. Fast den blev inte så lyckad... Haha, jag provade med en provsticka när alarmet ringde och tog ut den då den inte var kladdig. Sen när jag skulle vända upp och ner på den på en tallrik så rann det bara ut massa smet... Ett stort misslyckande... Skratta ni, jag blev ju utan fredagskaka. :(


Jaja, iallafall efter jag hade bakat så tog jag någon bulle i frysen och år istället. Var väl på lite dåligt humör, haha! :D


Efter jag hade ätit så tog jag ett bad i badkaret. Massa skum, badsalt, hårinpackning, ansiktsmask, en bra bok och Yohios röst. Of course. ;) Var jätteskönt och blev väldigt avslappnad! :)


När jag hade badat jättelänge var det mat, någon wook typ. Det var jättegott!


Avslutade dagen med familjen i soffan till Let´s Dance semifinalen. Tyckte det var bra att Oscar och Marko kom till final även om jag tycker Maria är väldigt rar. Men såklart så hejar jag på supersöta Oscar, som aaaalla andra tonårstjejer, right. ;)


Idag blirre stallet, laga soppa och middag med la familia och mormor. Får se om jag hinner hoppa Arrak med, hade vart bra!


Nu ska jag äta frukost, Olivia hämtar mig vid 11 halv 12 så de e lugnt. Blir lite mysmorgon. <3


Vi ses!


 

Jättegammal bild, gud vad liten jag var...


 

Av Peggy Jojjo - 25 maj 2013 07:23

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards