Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 21:25

Hej bloggen!

Ligger i soffan just nu, ska kolla på tv o bara chilla innan sängen. Blir Cocalana och tidig säng ikväll, skönt e de.

Min dag har varit bra, fast jag har varit jättetrött och jätteförkyld...

Var ju skola först ofc. Var väl inget speciellt så... Slutade tidigt, gutt det med! Var även hur kul som helst att träffa Olivia igen, hon kom ju hem igår så..

Men sen efter skolan så cyklade vi hem hit och pratade, åt mackor och tittade i skolkatalogen. Haha, gud vad vi kan ha mysigt och kul vi 2. <3

Vid halv fyra körde pappa oss till stallet. Vi red lite barbacka i skritt bara av olika anledningar. Sen sköljde vi av hästarna med slangen innan vi släppte ut dom igen, mys.

Efter det åkte vi hem. Jag åt lax, duschade och läste lite och jaa... Nu ligger jag här! ;)

Men vi ses imorgon, godnatt älsklingar!

Johanna

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 15:22

Jag använder Nivea in shower Body Lotion varje gång jag duschar. Man tvättar sig först som vanligt, sen kletar man in denna på hela kroppen innan man sköljer av. Så himla smidigt!

Innan tog jag vanlig body lotion efter jag duschat och torkat mig. Sen när man smort in sig fick man sitta där och vänta på att kunna klä på sig, och man blev endå helt kletig när man tog på kläderna. Dessutom kändes det inte särskilt fräscht att vara helt kletig oså...

Av denna blir man silkeslen och får en fräsch känsla!

Lösningen för alla - In shower body lotion! :D

Johanna

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 15:09

Hej bloggen!

Nu är vi hemma från skolan. Fick sluta tidigare, chill. Vid kvart över tre blir det åka till hästarna och mysa och kanske rida. :) Uppdaterar när vi kommer hem!

Btw, 96 dagar kvar IDAG. Fattar inte vi ska se vår största idol och bejbi. <3

Men vi ses, puss!

Olivia och Johanna

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 12:03

Haha hon ska typ sätta i blommor nu...:)

"Andra har sminkdockor men jag har Peggy" haha de va vad Johanna sa;)

Haha ååååååååå vad jag är fin!
//,Olivia

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 11:53

MÅNDAG: Stallet med Jojjo<3

TISDAG: skolan, lektion förär Emma

ONSDAG: skola, ev. Stallet

TORSDAG: skolavslutning

FREDAG: Första dagen på sommarlovet:)

LÖRDAG: stallet

SÖNDAG: ?

//Peggy<3

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 11:42

Haha:)

//OLIVIA

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 10:59

Måndag : Skola, slutar 13. Ev stallet med Olivia

Tisdag : Brännbollsturnering i skolan. Sista hoppträningen

Onsdag : Skola,?

Torsdag : Skola mellan 9-11, avslutning 18.30

Fredag : Första dagen på sommarlovet!! ?

Lördag : Stallet, ?

Söndag : ?

Av Peggy Jojjo - 10 juni 2013 10:48

Hej hej bloggen!
Sogeti men orkade verkligen inte att blogga igår när jag kom hem..... Va verkligen jättetrött!
Ja men sitter och gör ett grupparbete just nu..... Verkligen skittråkigt!
Haha har verklign inget att göra så vi ritade lite;)

Haha ja då fin blev den:)
Sååååååå duktiga vi är eller? Haha ja men ville bara typ säga att jag kommit hem och är vid liv;)

//OLIVIA <3

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards