Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 21:54

Hej bloggen!

Ligger faktiskt i sängen redan! Skönt.

Har haft en väldigt bra dag idag, sista dagen i sexan. Sen till hösten börjar jag sjuan - är man inte lite stor då eller? ;)

Men iallafall, ikväll när jag kom hem från stallet så åt vi hela familjen. Sen duschade jag och ångade ansiktet. Smörjde in mig o så sen ringde jag Olivia och planerade lite inför morgondagen. Vi kan prata hur länge som helst vi 2. <3

Men nu ska jag läsa lite så vi ses!

Ps. Går upp tidigare imorgon bitti för att göra tidsinställda till er. För er skull. <3

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 19:48

Hej hej bloggläsare!
Kom precis hem så al hoppa rakt in i duschen nu sen blirre mat:)

Blir pastasallad med kyckling idag, sååååååå gott nu när det är varmt ute:) kan verkligen rekommendera det, man får ju även en nyttig lunch/middag ;)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 18:07

Olivia ridit nyss. Hon får berätta... Nu springa och pussa Lady på mulen och ge Lolle och Iba varsin kram innan det blir åka hem till huset. Mys på högsta nivå och imorgon är det skolavslutning!

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 15:41

"Nu är det dags för bloggtävling!
 
Den här gången kan du vinna en alldeles egengjord design eller header av Anna Form, som bland annat har gjort Nellie Berntssons design, en av mina tidigare designer och massa fler. HÄR kan ni se alla designer hon gjort!
 
Det blir två vinnare, en som vinner en header gjord efter önskemål.
Och en som vinner en hel design gjord efter önskemål.
 
Det enda du behöver göra för att vara med i tävlingen är att:

  • Här hittar du inlägget om du vill vara med och tävla.
 
  • Skriva en kommentar här under med "jag är med" eller liknande. GLÖM EJ ATT FYLLA I EPOST.
 
  •  Gilla Anna Form på facebook HÄR. (Du som inte har facebook kan hoppa över punkten)

 

  • Kommentera på Detta inlägget (vårt alltså) om du har deltagit i tävlingen!
 
För större chans att vinna:
 
  •  Sprid tävlingen på din blogg/instagram/facebook. Kopiera bilden nedanför och lägg ut med länk till detta inlägg. (Skriv även i kommentaren att du har gjort detta)
 
TÄVLINGEN AVSLUTAS OM CA. 2 VECKOR.
LYCKA TILL!" - Alva C
 
 

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 15:26

Jag och Olivia bloggar allra mest för att det är så himla roligt! Roligt att skriva, roligt att kunna se tillbaka, som en dagbok lite.

Sen är det helt underbart att få respons av er - kommentarer på bloggen, likes på insta eller ett litet "hej" på stan. Svårt att förstå för såna som ännu inte har gett sin in i bloggvärlden.

Fast det är faktiskt inte jätteroligt ALLA gånger. Jag hade ljugit om jag sa så. Men det som får en att vilja fortsätta är alla fina kommentarer, att statistiken ökar och att man faktiskt mår bra av det ibland. Att blogga asså.

Vi vill såklart bli stora som Ida och Jennifer och en vacker dag till och med så stora som Nellie och Henrik - därför måste man kämpa. Vi har våra små knep för fler läsare och de funkar! Vill ni veta våra knep?

Johanna

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 15:26

                 


//Jojjo och Peggy☺

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 11:47

-Det gick helt suveränt på träningen med Lady igår

-Idag ska jag se Olivia

-Vi slutar tidigt idag

-Imorgon är det skolavslutning. Sen sommarlov!

-Jag vet hur jag ska se ut imon

-Sommarlovet kommer bli grymt

-Jag och min familj ska till Gotland om ca 2 veckor

-Sen ska jag till Gotland själv

-Efter sommarlovet ska vi till Grekland

-När jag kommer hem från Grekland ska jag se min största idol, finaste människan på jorden

-Jag är lycklig nu

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 12 juni 2013 11:39

Riktig mysdag sista dagen i skolan utom imorgon. Vi har lekt lekar fram till nu och nu äter vi kycklingsallad, som jag älskar. Efter lunchen blirre fler lekar för att sen sluta tidigt och åka med Olivia hem, sen senare se henne rida. Lady får vila idag efter det riktiga träningspasset igår på hoppningen. Springer ut och pussar på henne såklart.

I övermorgon sommarlov. Livet kan knappt bli bättre asså!

Puss på er!

Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards