Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 18:00

Sommarklänningen e på, lite spacklad e man och supertaggad! Snart blirre gå med familjen till parken och ha skolavslutning, mys och roligt att titta på niorna! Sen har vi det underbaraste på hela året... U know what I mean. <3


text


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 17:45

Min outfit a la tonight, tycker ni? Har en skinnjacka också om de blir kallt när vi e ute, loveit. <3

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 16:44

Hej hej bloggen!

Har precis plattat håret så nu ska jag måla naglarna:)

Haha kommer att bli lite sånahär småinlägg av mig hela kvällen, men det är iaf inlägg;)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 15:46

Hej älskade läsare. Ni värmer, lovar. <3 Varje gång vi går in o kollar kommentarerna har det kommit nya. Fina och inte lika fina... Vi publicerar ca en tredjedel av kommentarerna på bloggen, resten kan bara vi 2 se. Blir bäst.

Nu är jag hemma och har duschat, sminkat mig och börjat platta håret lite lätt. Satte upp det och ska göra klart det mer ordentligt snart. Gott om tid Nivet.

Snart ska jag också ta på strumpbyxor o så. Ska även ha en jacka på mig - har inte bestämt vilken dock... Haha, det kommer!

Taggad till 1000 inför avslutningen!

~What doesn't kill you makes you stronger~

Fortsätt kommentera, bästa ni! Läser ALLA kommentarer!

Johanna

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 14:43

Hej Hej☺

 

Sitter fortfarande på samma plats;) Haha ja men tänkte skriva lite om stallet igår och idag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Torsdag 13/6

Idag hämtade mormor oss hemma hos Joanna klockan 12, vi åkte direkt ut till stallet., Vi stannade hos Madde och Johanna tog in Lady. Jag tyker att det gick jätte bra. Vi gick ner till Emma och Johanna band fast Lady medan jag gick och hämtade Tjejen. När jag kommer ut ur hagen med Tjejen såg jag Johanna och Lady komma ut, jag frågade och Johanna sa att Lady hade börjat att andas fort osv. Vi gick in en gång till, men denna gpngen stog Tjejen med henne från början. Det gick bättre och Lady var lugn till en böjan så vi började borta dem blöta hästarna. 

 

Allting gick bra men eftre ett tag blev Lady uppsträssad och ville inte stå still så Johanna bara precis borstade färdigt sen gick hon och sl'ppte ut Lady. 

 

Jag stog kvar och borstade klart Tjejen. Johanna kom och jag gick och släppte ut Tjejen.Jag vägde upp hö och sopade stalle sen åkte vi hem. Allting i stallet tog ca 3 kvart. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onsdag 12/6 

Johanna följde med mig hem efter skolan och vi åt mellis och sådär. Klockan 4 började jag att klä på mig mina ridkläder. Mamma kom hem och bytade om sen körde vi u till stallet. 

 

Mamma bara lät oss hoppa av sen körde hon hem. 

 

Jag tog in Tjejen direkt och började sen att borsta henne med Johannas hjälp. Vi stog ute eftersom det var så fint väder. 

 

Jag började att sadla ca 10 i 5. 

Då komm också Emma ut. Hon sa att eftersom Tejejen kanske har llite kännignar på fång så skulle vi hålla oss på fältet så vi gick ut där, Emma ställde upp lite spannar och sen körde vi igång. Varken Emma, Johanna eller jag såg/kände att Tjejen hade några känningar på fång men att vi skulle avvakta lite med galoppen tills vi var mer säkra. Allting gick jättebra på passet och jag är verrkligen nöjd. Efter ett tag slappnade hon av riktigt mycket och sänkte huvudet. Jag är jättenöjd över både henne och mig☺ Haha ja Emma berömde mig och jag  är själv också stolt☻

           

         

 

//Olivia & Tjejen

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 14:20

Hej hej bloggen!

 

Sitter i myskläder just nu, har duchat och fickat lite så nu ska jag blogga, läsa alla bloggar jag läser och jaa... typ så sen blirre platta håret och klä på sig den fin klänningen. Ja, juste den har ni ju inte sett... eller njae... ah, jag vet inte kanske på en bild...

 

Ja men i vilket fall som så kommer det en bild på min i den ikväll innan avslutninen!☺

 

 

Ja men nu ska jag ladda upp lite bilder sen igår i stallet så kommer det sanart ett inlägg om det! Så håll koll!☻

 

//Olvia

Av Peggy Jojjo - 13 juni 2013 12:48

Hej hej bloggen!


Sitter i bilen på väg hem från stallet, blev en snabbid idag med tanke på vädret... Tog bara in och ryktade dem idag. Nä nu får jag sluta ska faktiskt inte skriva om detta nu, det gör jag när jag kommit hem och dushat. Då berättar jag också om stallet igår och lektionen. Säger inte mer än så nu


//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards