Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 22:16

Denna dagen har vart sjukt bra!

Nu blirre de där 9 timmarna. Sen upp imon och Fälttävlansträning. Mys.

De på klubben fotar nog och lägger ut på fb, så de bilderna kommer här isåfall! :)

Men nu ska jag snart gå och sova... Goodnight guys! <3

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 21:42

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 19:56

 


Rösta i Kommentarerna!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 19:40

Kom precis på att jag HELT glömt bort den här planen på 20 dagar. Ajaj, inte bra...

 

Hur tycker ni jag ska göra? Ska jag börja om på nytt sen när jag kommer hem, strunta i resten och berätta det i valigt inlägg eller börja där jag var senare? Kommentera!

 

Förlåt mina bebjs.. 

 

 

 

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 19:21

Hej på er bejbs! <3


Sitter/ligger i sängen och lyssnar när det åskar och blixtrar ute. Mys endå.


Har badat i badkaret läääänge och ätit kött med potatis och sås, mys. Blev inget med mitt fina lilla brev då jag precis skulle ta fram papper och penna när jag kom på att jag kan ju inte bara skriva på ett helt vanligt, vitt a4-papper utan måste ha tag i brevpapper, annars blirre inge kul jö. :(

Det står på inköpslistan nu så kan jag förhoppningsvis köpa det och få iväg brevet innan Gotland på tisdag nästa vecka!


Längtar faktiskt sjukt till Gotland. Så mysigt att vara utan kompisar (sorry!), dator, hästar och Internet och bara precis umgås med familjen i lugn och ro. Dock så saknar man ju sakerna sen, men endå skönt med en liten paus från vardagen!


Som ni förstår blir det inte mycket update av mig när jag är på Gotland då jag bara precis har Internet på café o sånt, haha... Men ska försöka göra åtminstonde ett tidsinställt till varje dag och kasta ut ett mobilinlägg när jag har Internet däuppe. Ni får klara er med Olivias inlägg den veckan, haha. ;)


Men ja, nu börjar detta bli lite långt inlägg så bäst jag slutar... Men vi ses, puss älskar er verkligen! <3


 


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 17:15

Bara chillar just nu. Ska skriva ett brev snart... Tror jag... Vet inte vad jag ska skriva asså. Vill ju inte låta FÖR besatt, ärlig asså... Haha men jag är ju jag. <3

Btw. Ni är jätteduktiga på att tipsa om vår blogg.. Fortsätt så. All day long. Så tipsar jag om era bloggar, om ni kommenterar. <3

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 16:12

Hej hej bloggen!

 

Kom hem för ett litet tag sen. Har hunnit att äta lite mellis och bara mysa med familjen, eller ja pappa ute på trappen♥

 

Gick in och tog datorn så nu sitter jag i hallen och skriver ett inlägg, vet inte varför jag sitter här.... haha men de e väl för att dörren är öppen så man får lite känsla av att sitta ute iaf☻

 

Ja men återgå till det jag skulle skriva om, stallet.


Jag och mamma körde och hämtade Johanna vid halv 1 tiden, körde vidare till stallet. Där ute bestämde jag och Johanna lite med tiderna så, vilken tid vi skulle träffas sen  givk vi och tog in hästarna, var för sig och så borstad och så. 

 

Jag ställde mig ute idag, sååå fint väder jue!

Ja men jag borstade henne, ganska noga faktiskt sen klockan 14.15 träffades vi hos Johanna, eller ja i Maddes stall. Vi gick till fältet. Johanna höll ästarna medans jag satte ut ett fyrkantsspår med hjälp av spannarna som jag tog med mig, idag igen... haha ☺

 

Jag skrittade i ca en kavrt, 20 min. Red mycket vägar så hon inte skulle tröttna på att bara gå runt runt runt...  

Hon mjuknade ganska snabbt och lyssnade bra. Jag travade lite små snuttar i taget för att känna efter lite☻

 

Hon kändes bra hela tiden. När jag ahde travat fram lite smått brötr jag av och fortsatte att skritta. Hon kändes lika bar och lyssnade. Det var någon gång i mitten hon inte riktigt ville och stretade upp med huvudet, men jag gav mig inte och efter ett tag gav h0n med sig. 

     

 

//Olivia☺

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 14:18

Att vara i stallet är verkligen bästa medicinen. Mot allt. <3

Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards