Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 21:15

       




Kommer fler en annan gång!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 16:00

"Seriöst, vill du veta varför mitt hår ser ut såhär? För att.... Det gör det."


 


/Johanna 

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 14:45

'Jag äter faktiskt ganska mycket frukt, och gillar i stort sett alla! MEn mina favoriter är :


1 Äpple


2 Päron


3 Banan


4 Nån frukt som vi brukar ha hemma som ag inte vet vad den heter... Haha, skillzen xD Kan ni hjälpa miiig? Den är rund och söt och lite hårig utanpå


Vindruvor och kiwi är också gott!



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 12:15

1. Den bloggen som jag faktiskt läser oftast just nu och som jag tycker är bäst på att vara bloggerska är Nellie Berntssons blogg, för att hon uppdaterar ofta och skriver mycket om sina hästar och så. Den har blivit bättre på sista tiden! Nellie är en helt sjukt bra tjej och läs hennes blogg HÄR

 



2. Henrik Barry är ju min och Olivias favorit helt allmänt. I ponnyakuten, på insta o så. Han åker ner lite på listan efterssom att han inte uppdaterar ofta, men en andra plats blir det för denna sötnosen! Bloggen hittar ni HÄR

 



3. Sen tycker jag väldigt bra om Ida Anderssons blogg faktiskt. Hon skriver ca 5 ggr om dagen, detaljerade ridpassinlägg och mycket bilder och variation! Ida kommer bli stor säger jag bara. 

Måste ju säga att jag och Ida gick i samma ridgrupp innan, nu går hon på Ystad men vi har lite kontakt ibland på Facebook o så!

Iallafall, bloggen har ni HÄR



4. Efter det tycker jag att Jennifer (som för den delen också gick i min ridgrupp innan) är grym! Bloggen innehåller precis allt möjligt (bland annat hästar!) så den passar för alla smaker, haha! Jag som faktiskt är rätt kräsen med bloggar kan inte säga nåt om denna! Ja... Om ni vill lära känna Jennifer trycker ni HÄR ;)

 

 

5. Sist men inte minst tycker jag Alba o Amandas blogg är jättegullig, man blir glad av att läsa den och det är två jättesöta tjejer! Älskar att de är 2 som bloggar, precis som vi! Den bloggen är rätt stor faktiskt, där ser ni att man kan komma långt med en bloggplatsen-blogg, haha ;) HÄR är bloggen (Mycket skönhet och mode)

 



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 12:02

Hej hej:) 


Ska snart äta lunch.... egentligen iaf... vill inte riktigt asså e inte hungrig egentligen... Man blir inte det när man bara sitter stilla, eller jag blir inte det iaf. Vet inte vad kag ska göra, de e ju inte direkt fint väder men jag ska gå ut någon gång idag. Pappa bad mig också att cykla till ICA och köpa några saker så då kommer jag iaf ut:)


Så cyklar väl snart till ICA sen ska jag äta, får hoppas på att jag kommer att vara hungrigare sen☺


   

Asså kag måste erkänna att jag redan saknar Johanna. Såfort jag vet att jag eller Johanna är längre bort än vanligt så saknar jag henne♥ 


Asså vi är typ helt beroende av varandra♥


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 10:41

Godmorron alla!


Vakande ganska precis, ska äta frukost nu. Har sovit riktigt gott idag, många timmars sömn:) 

Skulle egentligen ha jobbat idag också men struntade i det. Bestämde det redan igårkväll. Så istället för att få gå upp  typ 6.30 så vaknade jag 10.35 Haha lie skilnad om man säger så:) 


Nä nu börjar jag bli hungrig så ska äta lite frukost och sådär nu kommer inlägg senare igen.

 


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 26 juni 2013 07:30

1. Ansiktskärm eller handkräm passar bra till makeup borttagare


2. Om du vill ha finare ögonfransar ska du inte använda ögonfransbörjare eller vattenfast mascara, för det sliter mycket på ögonfransarna.


3. Om du vill ha en neutral sminkning använd: BB cream, läppsyl på läpparna (det ger lite glans), kajal längs med översta fransraden, brun mascara på underfransarna och svart mascara på överfransarna.


4. Börja alltid med underfransarna när du använder mascara


5. Växla från varmt till kallt vatten när du duschar, det gör din hud mer elastisk.


6. Mellan 1-5 på eftermiddagen sägs det vara bäst tid att träna på.


7. Håret blir glansigare om du tvättar det med kallt vatten.


8. Ha två minuters morgongympa, det gör så att du bränner 200 kalorier mer än vanligt under dagen.


9. Gnugga aldrig eller ha håret som en turban när det är blött, det sliter jättemycket på håret.


10. Du blir smalare när du sover - när du sover rör du på dig - över 50 ställningar per natt och din aptit minskas under dagen.



/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards