Peggy & Jojjo

Alla inlägg under juni 2013

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 21:51

Natti natti bloggen!


Sorry för att det inte har blivit ngn bloggning för min del idga, har inte riktigt tid men ska verkligen fixa de imorron, och sen imorron så blir det bara mitt ansvar så Japp, men jag fixar de!


Vill förklara lite varför jag inte bloggar så bra och de är för att jag är hos min farbror från imorron till fredag och då ska jag och Amanda fixa lite i hans stall och har varken teckning eller internet där... :( men ska gå upp på ett ställe imellanåt där det finns inyternet:)


De va de måste verklign sova nu, ska upp tidigt imorein bitti:(


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 21:46

Kvällen spenderas med gamla kompisar från Sthlm. God mat, grill och jordgubbar med glass. Så chill! :)

Johanna

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 16:58

Har hoppat Lady lite på fältet nu precis i det underbara sommarvädret!

Pappa va med satte upp ett hinder mitt på fältet. Först ett litet kryss som jag travade över några gånger. Sen ett vanligt hinder som var lite högre som jag kom i galopp över några gånger.

Lady bjöd som bara den och tyckte det var lika kul som jag tyckte! Dock så bröt hon av ibland efter Hindret, men det är ju bättre det än att dom springer efter. Hellre bjuda innan lixom.

Men hon e ju knasig min pååwni - hemma, på fältet när vi bara ska spontanhoppa lite för kul så hoppar hon som aldrig förr. Verkligen - det har inte gått så bra på nån hoppträning! Haha, men jag är iallafall jättenöjd över hur det gick idag och det är ju huvudsaken! ;)

Nu går hon, helt slut, och myser i hagen tillsammans med Hjalle. <3

Pappas ord : "Visst är det lätt att leva ibland?"

Kan bara hålla med

Inte alls charmig bild, hehe

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 13:30

- Jag heter Eva Cristin i mellannamn

 

- Jag har tagit hand om Lady ca 1 och ett halvt år

 

- Om jag inte ställer något alarm när jag är ledig sover jag till typ 2.. MEn oftast sover jag till 11, hehe

 

- Jag är helt beroende av min mobil..

 

- Jag har haft 2 marsvin Elsa o Eskil

 

- Jag är 1.68 m lång

 

- Mitt rum är ofta kaos

 

- En del av min släkt bor/kommer från gotland

 

- Jag är helsvensk

 

- Öppnar kylskåpet och tittar i det ca 5 gånger om dagen och går därifrån tomhänt

 

- Jag tappar ofta bort min mobil

 

- Min mobil är nästan alltid på ljudlöst

 

- Min bakgrundsbild på datorn uppe, datorn nere, mobilen är YOHIO ♥

 

- Stallet är typ mitt andra hem ♥

 

-Jag tyckte att PA säsong 1 och 3 var de bästa. Lätt

 

  

 

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 10:30

Nu kickar vi igång denna veckan med. Har inte fattat att det är sommarlov än, haha det sjunker väl in typ sista veckan. ;-)

 

Vickie sov över här igår till idag. Åt hamburgare, pratade och tittade på film. Sov länge idag, åt jordgubbar till frukost sen cyklade hon hem. Ganska roligt att sova över med såna man inte träffat på länge! ;-)

 

Idag är det packa packa packa. Nivet paniken man får när man åker IMORGON och inte ens börjat tänka på packningen... Eller ja, panik och panik... Men det behöver fixas idag. ;-)

 

Sen ska jag ut till stallet, blir förmodligen åka ut med mamma eller pappa och att de blir därute. (Om jag inte bestämmer med Peggy, vet inte riktigt när hon kommer hem men vill ju såklart åka ut med henne!). Får se om jag rider och isåfall vad det blir för ridning. Lite skutt kanske? Får se hur det blir!

 

Imorgon åker vi till Gotland. Vi kör typ vid lunch, åker bil i 6 timmar, båt i 3 timmar och bil igen typ 1 och en halv timme... Kul kul. :)

 

Ska iallafall bli jätteroligt på Gotland, tagga! 

 



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 24 juni 2013 09:04

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 23 juni 2013 19:39

Vickie sover här inatt. Pys och lite skratt. ;)

Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards