Peggy & Jojjo

Alla inlägg under juni 2013

Av Peggy Jojjo - 20 juni 2013 15:11

Har städat klart för typ en timma sen, har ätit lite och jaa... Typ så :) har inte bloggat men när jag städar så kommer jag n i det och glömmer resten av världen... Haha typ så ja;)
Ber om ursäkt för det men ja, ni får ta det... Ska typ ut till stallet om en timma så innan det så ska jag nog bara chilla, gå ut och andas lite av den friska luften:)

Mina planer, sitter i soffan just nu men ska gå ut och ta lite frisk luft nu. Och tack sååå mycket Johanna för att du tagit hand om bloggen! Love ya!

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 20 juni 2013 15:03

Så skönt med sommarlov e de. Sov till 9 idag. Gick ut med Arrak, tog några skutt med han och sköljde av honom. Varm e han idag.

Sen har jag bara suttit i skuggan och läst och njutit. Så himla skönt, verkligen. Trivs i detta vädret så bra, iallafall oftast.. Haha!

Har faktiskt varit bara lat hela Dan. Tog bara på mig bikini, jeanshorts och linne och satte upp håret utan att fixa det mer. Så skönt, det är sommarlov det alltså!

När Frida slutat jobba (vet inte när hon slutar dock.. Haha) kör hon jag och Fridas kompis ut till Lady. Skrev om det i ett tidigare inlägg!
Så innan det ska jag städa efter min dag här hemma och byta om till stallkläderna. Sen hinner jag nog med 1 kapitel till, haha!

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 20 juni 2013 14:43

Anna som är Smilla Berntssons kompis följer oss på instagram och har även gillat några bilder! Omg xD

Av Peggy Jojjo - 20 juni 2013 12:15

Hej, asså sorry för att jag inte har bloggat har verkligen glömt det helt, har varit helt inne i att städa rummet så jaa... fattar det inte egentligen för de e ju såååå tråkigt!!!


Men jaa, i vilket fall som så är det så... haha ☺


Är typ helt färdig i rummet, lite kvar men de löser sig;)

Pratade med mamma innan och fickreda på lite planer för ikväll. Jag sticker ut till stallet och rider lektion, hem direkt efter och ducha och packa badkläder  innan vi ska bort☻ Så en fullsmäckad kväll står på schemat☺ Men som jag typ alltid säger heldre det än att bara sitta och inte ha ngt att göra, nä nu ska jag gå och städa lite till.... ses senare, byeeee!!

 

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 20 juni 2013 09:19

Anledningen till att jag inte uppdaterar så mycket "live" till er nu är att jag håller på med att fixa tidsinställda till när jag är bortrest nästa vecka. Hoppas det är okej? :)


Idag är det helt jättekonstigt väder. Vaknade av att det regnade och sen när Arrak kom in till mig efter sin promenad var han helt dyngsur så jag bara "åååneeeeej nu blirre en sån där regndag..." lixom. Sen drar jag upp rullgardinen och tittar ut och då är det strålande sol - skumt..?


Jaja, iallafall, godmorgon! Har sovit helt sjukt bra inatt faktiskt, 9 timmar fick jag. Tror det var lite för att vi var på badet och så igår så jag var jättetrött!


Idag kommer det upp bilder på mitt "nya hår", ska bara duscha och göra mig i ordning sen ta bilderna. Jag älskar det, så himla mycket tunnare!


Vi ses sen, ha en bra dag!


Tumblr | via Tumblr


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 19 juni 2013 20:22


/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards