Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 23:23

Som ni vet ska jag till Gotland igen själv om typ lite mer än två veckor. Kommer inte ha något Internet de flesta dagarna + att jag kommer vara ganska upptagen, blandannat med en jättekuL sak som ni kommer få reda på!

Men iallafall, det blir nog i stort sett ingen bloggning från min sida den veckan så jag tänkte göra några tidsinställda, ungefär ett om dagen tänkte jag. Så får Olivia fixa resten, hehe praktiskt att vara två om en blogg ibland. ;)

Så vad vill ni ha för inlägg från Mig, som jag fixar som tidsinställda?

Kommentera eller Kika mig på johanna_wetterberg , jag svarar på de flesta KIK meddelandena! ;)

Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 20:15


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 18:35

Hej på er alla sötnosar!

Första gången på lite mer än en vecka Jag bloggar LIVE till er. Jag hade fixat ganska bra med tidsinställda, right? ;)

Det har iallafall varit bra för mig med en liten paus, även fast jag hållt på med mobilen endå men inte lika intensivt

Saknar er, det där hemma Nivet sängen, huset och så, Lady och Olivia jätte mycket. Men imon är det HEM!

Kommer berätta om vad jag gjort här när jag ha kommit hem - har några godbitar att berätta för er Nom Nom

Men det kanske kommer något inlägg från mig i morgon
Vi ses iallafall, puss

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 18:15

Okej allihopa - nu undrar jag!

 

Vi skriver ju ganska mycket om Yohio i perioder, men är just du den som bara hoppar dom inläggen eller är du den som läser de om, om och om igen?

 

Vill veta det, bara för att kunna se om vi ska fortsätta skriva om honom eller kanske lugna oss en ANING. ;)

 

Kommentera på detta inlägget - är ni läsare Breakers eller Haters?

 

Vi kommer läsa alla kommentarer, lovar! Om ni har en blogg, skriv adressen till den också så kan jag gå in och lämna en liten fin kommentar. ;)

 

Kommentera!

 

Vad tycker ni om YOHIO?

 



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 15:00


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 13:30

Nån gång innan jag dör SKA jag sova i en båt. Håll med mig, ser det inte helt sjukt underbart härligt ut? Ligga där och gosa, lyssna på naturen och gunga med i vågorna... Me love. <3

 



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 12:00

Hej hej bloggen! 

 

Tämkte skriva lite om stallet igår. 

Jag kom till stallet ca en halvtimme innan jag skulle ha lektion. Så jag tog in Tjejen direkt och började att borsta henne. Emma va redan där så vi pratade lite och hade trevligt. Haha☻

 

Emma gick ut lite innan mig ch började att förbereda. När jag kom ut så såg jag 2 hinderstöd stå upp och hon hörll på att lägga ut en bom så jag blev ju ganska glad om man säger så.

 

Jag började att skritta runt lite runt bommarna och hinderstöden så hon skulle bli trygg med det. 

 

Eftersom Tjejen inte har hoppat förr så började vi att skritta över 2 bommar och sen började vi att trava över. Tjejen va väl lite osäker i början, ville först inte gå över och sen blev det ett litet skutt men de tar jag eftersom hon aldrig gjort det förr. 

 

När on gick över utan att tveka höjde vi upp till ett liiiiitet kryss. Va ca 30 cm så jaa... men eftersom de e först gången så får man ju börja lågt och gå uppåt;) 

 

Tjejen vägrade men jag va bestämd och hon hoppade över med ett skutt. Efter några gånger gick det bättere och sen hoppade jag det flytande först i trv sen i galopp. 

 

Emma höjde det en gång till. Vet int riktigt hur högt men ja, typ 10 cm hörgre kanske... Där tog jag i galopp direkt och allting gick super! 

När hindret va högre vägrade hon några gånger och sprang utanför men till slutet så gick det jätte bra, Tjejen tyckte det va roligt hela passet igenom och det tyckte jag med☺

 

Det blev inga bilder men men... Emma hade fullt upp med att kolla på mig och att kolla på Tim så han inte skulle börja gråta...  Haha^^..

 

Tjejen va riktigt svettig så jag svampade av henne och gick ut med henne på fältet så hon fick beta lite där medans hon torkade i solen♥.

 

   

2bilder på Tjejen efter riningen♥

 

Haha, den svart schettisen kör som vanligt, huvudet så långt ner som möjligt!;)

Av Peggy Jojjo - 3 juli 2013 11:25

/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards