Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Peggy Jojjo - 15 juli 2013 20:49

VARNING FÖR LÅNGINLÄGG!!!

Stallet idag var väldigt mysigt♥ 

Jag och Johanna åkte ut, vet inre vad klockan va... =:) Tog in hästarna direkt. Johanna tog ner Lady till Tjejen så jag fick vara packåsna som vanligt... :) Haha


Jag tog in Tjejen så knöt vi dem däe ute. de va ju väldigt varmt emellan åt:) 

Vi borstade och sådär i ca n halvtimma, lite mer kanske sen började vi att sadla och tränsa. 


Vi red på fältet idag. Jag började att ta lite kontakt med Tjejen redan från första början för att hon ska vara mer fokuserad under ridpasset senare och lyssna bättre på mig. I början hade jag så att tyglarna precis inte kunde galppa, många hästar höjer huvudet då men det brukar inte Tjejen göra så därför gör jag så.


Vi travade fram på långa tyglar och Johanna kollade så att inte Lady hade hosta och svaret där var nej:) 

Efter traven kortade jag upp tyglarna och började att jobba henne ordentligt. Tjejen lyssnade bra på mig, stretade dock emot ganska mycket med huvudet men hon lyssnade endå:). 


Jag  och Joanna bestämde oss för att glaoppera idag, båda 2 efersom Lady inte hade hostat. Vi red till maskinhallen,där vi brukar vara och så började Johanna och Lady att galoppera opch sen var det min och Tjejens tur. Jag filmade Johanna och hon filmade mig men videon på mig har inte Johanna laddat upp så här kommer bara Johannas... mitt får komma när hon har laddat upp det... :(  

Så, sen kommer min när hon laddat upp den... 


Efter galoppen travade vi av hästarna på fältet och sen skrittade vi av hästarna ner mot gården och tillbaka. 

När i kom tillbaka till Emmas stall så satt vi oss i damsadel, bara för skojs skull och tog några biler:) 

     

Gillar den sista bilden bäst!!!


är vi hade bundit upp hästarna tog jag foto på lita av skaerna jag köpte i falsterbo:) 

Bla. så är det de röda shabraket på bilderna ovan. 

     

Lite mer detaljer:) Inget glitter, men tycker inte att det måste va de för att de ska vara fint.


   

Pannbandet, stenarna ändrar färg beroende på vinkel så är heeelt kär i det. Tjejen hade ju bara en grimma innan men kände attt det kunde va kul med ett riktigt pannband, kommer självklart fortfarande andvända det gamla ngn gång ibland men de e detta som sitter på alltid numera:)

     

Tog också några bilder på henne i hennes nya grimma:) Hon passar såååå bra i den om jag får säga vad jag tycker:) 


Japp de va väl de jag ville säga, asså gud detta blev ju ett riktogt långinlägg men hoppas att ni tycker de e ok:) 


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 15 juli 2013 18:08

Skratta / Gråta -Skratta

Arrak / Olivia - Pass på den

Lady / Tjejen - Båda ponnyerna är helt underbara och de bästa ponnyerna som finns, men det klart Lady betyder lite extra för mig. :)

Smink / Hår - Smink

Blondin / Brunett - Brunett

Osminkad / Sminkad - Asså typ bara BB cream under ögonen är ett måste xD Men osminkad

Vinna / Förlora - Vinna

Seg snäll duktig häst / Het busig spännande häst - seg <3

Borta / Hemma - Hemma :)

Fler kommer!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juli 2013 17:51

Haha hej!

Gud vad det är skönt med sommarlov! Även fast vädret inte är det bästa där vi bor är det så... Lovely <3

Inatt sov jag ju hos Olivia, det var jättemysigt. <3

Sen idag var vi i stallet och red oså sen har jag bara slappat här hemma och krängt godis eftersom att det blåser så mycket ute. Väldigt avslappnad är jag, mår bra!

Ikväll har jag typ inget planerat så det blir väl pys med familjen. :)
Enda jag ska göra är duscha, intensiv kväll japp hehe... :P

I morgon blir det Köpenhamn med familj och vänner!

Vi ses <3

~ If you keep smiling you will light your own star ~

Gosi <3

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juli 2013 16:52

Hej hej:) 

Kom hem från stallet för ett tag sen. Jag ska skriva om stallet men först så måste Johanna ladda upp bilderna vi tog så därför kan jag inte skriva om det just nu även fast jag vill... :( 


Tråkigt tråkigt... Men istället tänkte jag visa lite bilder på hur det ser ut på mitt sängbord, eller ja inte för tillfället eftersom Johanna sov här men hur det brukar se ut. Just nu ser heeeela rummet ut som en svinstia.. :( Ska städa snart, men tänkte att kjag först får skriva lite här:)


   

De e på hela bordet. 

 

Detta är en ram som jag fick av Johanna när hon hade varit på Gottland. Kanske inte den snyggaste bilden men jag ska btyta:) 

 

Så har jag en ram på Tjejen♥

 

Of course så har jag en på YOHIO♥

 

Sist men inte minst har jag en ram med familen sen när mamma och pappa gifte sig:)


//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards