Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Peggy Jojjo - 30 juli 2013 22:20

Bjuder på bilden, aaahh


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 30 juli 2013 17:21

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? - "då jag började i Jannas, Lotties och de andra skötarnas grupp."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? - Ett fönster :)

3. Vad var det senaste du såg på TV? - Ehm .. Tror de va Lotta på Liseberg

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: -Kanske sex?

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? -Johio som äter, Morfars fru lagar Mat

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? -Var i Danmark i Köpenhamn på akvariet

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? -Läste bloggar x)

8. Vad har du på dig? -Lite chill med chinos o pyströja

9. Drömde du något i natt? I så fall - vad? -Inte vad jag vet haha

10. När skrattade du senast? -Alldeles nyss, Johio satt i vattnet och åt *gapflabb*

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? -Lite prydnader o så :) Bilder på barnen ofcourse

12. Har du sett något konstigt på sistone? -Konstiga kommentarer :/

13. Vad tycker du om den här utmaningen? -Haha jaaaa helt okej

14. Vilken var den senaste film du såg? -Tur o Retur #bästa #filmen #ever

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? -Oj, det är så mycket .. Kan inte säga sånt

16. Tycker du om att dansa? -Ja de e ganska kul men jag suger på det haha, de vet ni xd #host

17. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? -Johio (kille) Adriana (Tjej) Assa just nu dåå x)

18. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands? -Ja absolut

http://listfolder.com/?p=2&id=-100


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 30 juli 2013 11:25

132 tonårsfrågor.
Fyra frågor om förhållanden
är du singel? - Yes!
tror du på kärlek vid första ögonkastet? - Vet inte, men tror inte de... :/
hur många har du varit kär i? - Räknar inte sånna grejer, men har väl vatt lite småkär sådär flera tusen gånger men riktigt kär har jag kanske vatt 1-2 gånger ngt... 
är du kär just nu? - Japp, i Tjejen♥
 
- Tio frågor om dig själv
namn? - Olivia
när fyller du år? - 21 september
några piercingar? - haha, har 3 hål i öronen :) #badass 
vad har du på dig just nu? - Pyamas☺
 vilken årstid är bäst? - sommaren tror jag, men hösten är också rätt mysig ☻
hur ser den perfekta morgonen ut för dig? - att jag får sova till jag vaknar, typ 2 men iaf;) 
 vad tycker du mest om hos dig själv? - Mitt håt gillar jag:) 
vad är du bra på? - rida tror jag, berömmer inte mig själv så... 
vem älskar du mest på denna jorden - Hmmm.... Tjejen, Johanna och la familia♥ ;) fick kanske bara skriva en? #badass )
sover du hellre själv än tillsammans med någon? - Beror på, sover gärna tillsammans me Johanna, båda sover lika länge så passar bra;)
 
10 frågor om dina vänner
vem vet allt om dig? - jag själv, men annars familjen och Johanna vet nästan allt;)
vem är den roligaste av dina vänner? - mm... asså har ju många goavänner men roligast har jga nog med Johanna♥
vem är snyggast av dina vänner? - alla! ;) 
 vem är mest partyprisse? - Haha, eeehhh inte en blekaste aning:)
 vem är den du helst har filmkväll med? - Johanna, gillar samma filmer och så:) 
vem av dina vänner är mest "evil"? - Haha, vet faktiskt inte riktigt... :) 
 
10 Frågor om din familj
vem står dig närmast? - pappa, han e min Baloo, utan honom inget kul:/ Of course med Johanna då men andra typ utflykter och så;)
har du bra kontakt med båda dina föräldrar? - yesbox
vem är farligast i din familj? - jag, HAHAHA
vem ser roligast ut i din familj? - Ööööö... kaaanske jag... mit hår iaf, lever mittt liv i sängen... Somnar på rätt håll och vaknar på fel... 
vem är coolast? - Jag of course;)
har ni något husdjur? - Ja, Doris. Min lilla älskling... Haha, kommer ett inlägg omhan sen:)
vem har du mest gemensamt med? - pappa, allt har vi typ gemensamt, förutom mitt hästintresse... Asså han gillar väl också hästar men inte riiiiktigt lika... Hehe
 vem står för underhållningen? - Måste vara pappa när han pratar och jag och Amanda är trött, får asså ingen luft när vi pratar...  :D
vem sover du oftast med? - mig själv
 roligaste kvällen med familjemedlem? - Hela fimiljen tilsammans annars så e de ju inget kul! ♥
 
- 10 frågor om idag
vad har du gjort? - Tränat, kollat PA och ja typ sovit och ätit frukost;) 
har du varit glad idag? - Ja :)
har du varit ledsen idag? - Nepp, liiite irriterad kaanske... 
har du gjort något bra idag? - Träat kanske... 
vad ska du göra nu? - Fortsätta lyssna på musik och fortsätta med frågorna:)
har du gjort något dåligt idag? - hm.. inte vad jag vet :D *rekord*
 vad har du ätit idag? - macor och druckit ett glas oboy
har du duschat idag? - Jap, efter att jag hade tränat;)
är du trött nu? - usch nej, kanske liiite slö :D 
vad händer imon? - inte mkt... 
går du i skolan? - ja, men inte för tillfället för det är sommarlov :D
 har du varit i skolan idag? - nej...:) Är glad över de:)

ANNAT
Hur mår du just nu? - skitbra!
 Har du piercat dig? - ja, i öronen
Är du hungrig nu? - nepp
Vad är klockan nu just nu? - 11.45
 Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? - swefilmer.com, bloggplatsen.se, svtplay.se
 
TELEFON/MOBIL
Vem ringde dig senast? - Johanna♥
 Vem ringde du senast? - Mamma
Vem sms:a till dig senast? - Emma
Vem sms:a du till senast? - Johanna

- FAMILJ
Hur länge sen var det du träffa din morsa? - Nån minut sen, hon e ute i köket☺
Hur länge sen var det du träffa din farsa? - En halvtimma sen? Vet inte rikitgt:)
 
ÖVRIGT
Gillar du punk? - Nepp
 Har du sminkat dig idag? - nope
 
MUSIK
Lyssnar du på musik just nu? - såklart! :D ingen aning, haha

Vilket är ditt favoritband? - 1D, Seremedy:) 

Vad gillar du för musik? - Typ allt:) Haha
 
KLÄDER
Har du fler än 4 linnen? - ja
Har du fler än 3 jeans? - ja
Har du fler än 5 tröjor? - ja

SMINK OCH HÅR
Använder du mascara? - ja, inte på lov eller så men när jag ska träffa någon, inte Johanna då men på fester eller så:) dock inte i stallet. 
 Använder du wax? - nej
 Använder du ögonskugga? - det händer
Använder du kajal? - lite då och då
 Använder du hårspray? - Jepp
 Använder du volymspray? - ibland
Andänder du mousse? - inte ofta...
Använder du deodorant? - ja
 Använder du skinspray? - nepp
 Använder du parfym? - ja
 Använder du läppglans/läppstift? - ibland
 Använder du brunkräm? - nej
Använder du rouge? - inte alls ofta
 Uppsatt hår eller hängande? - beror på
Plattar/lockar du håret varje dag? - nej
  Duschar du varje dag? - kroppen men inte håret, okej inte nu på lovet men annars:) 
 Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? - nej? målar typ aldrig dom..

KÄRLEK
Är du kär just nu? - Tjejen♥ Ingen kille
Har du kysst någon idag? - räknas en liten puss på en chinchilla så japp:)
Har du ett förhållande? - nepp
Är du romantisk? - njae... tror inte de:)
har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? - oh ja :p
 Vad hette din första flickvän/pojkvän? - Martin
 Hur länge höll det? - Inte en aning, håller inte koll på sånt i efterhand... 
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - vilket som :) tar det som det kommer.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? - nej
Vem sov du senast bredvid? - Johanna♥
vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - shit, tror ingen direkt har sagt det exakt så utan mer lite i en annan mening med samma betydelse, men jag vet faktiskt inte :D
  Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK med? - ew nej, jag är 12?!
 När fick du din första kyss? - kommer inte ihåååg
hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? - ingen aning alls
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? - nej de e inga killar som intresserar mig... 
 Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - ALDRIG, de ska man inte göra! Tänkt så gör man slut!
Vad gillar du för stil på tjejen/killen ? - vet inte
 
//Olivia 

Av Peggy Jojjo - 30 juli 2013 11:12

God morron alla goa läsare!


Statistiken bara ökar hela tiden vilket är sjukt kul! SÅ bara fortsätt, tipsa vänner och ja allting!


Har inget på shemat, ska nog träna... även fast de e skitväder, JAG VET! Men de va typ tusen år sen, och ja dem gångerna jag har gjort de så har jag inte bloggat om de så ja... men det blir nog att jag jpoggar en runda på grusvägen, kan ju va ganska skönt ;) 


Har inget annat planerat så kanske komer en ny header idag:D 

Får se, ska hitta bar bilder och sådär också isåfall men de e väl de minsta problemet;) 


 

//Olivia:)


Av Peggy Jojjo - 30 juli 2013 08:01

Har fler bilder men tar de i andra inlägg!

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards