Peggy & Jojjo

Alla inlägg under juli 2013

Av Peggy Jojjo - 27 juli 2013 22:49

Hej hej:) 


Sitter och spelar Wii nu med 2 kompisar, har vatt ute innan, ätit och ja lite allting typ☺ ar verkligen vatt världens chill-dag:)


Vakande, mamma och pappa kom hem med nybakade bullar och så åt vi frukost under parasollet ute på trädäcket☻

Efter de åkte jag mamma och Amanda till stan och köpte lite som behövdes helt enkelt:) 

Kom hem och åt en macka till luck, jag och Amnada packade matsäckt till stallet.


Mamma körde ut Amanda och mig till stallet så fixade där och red även:) 

Tjejen va verkligen helt underbar!


Hon lyssnade på mig från första stund, va avslappnad och ja att de man vill att en häst ska va:) 

Travade och skrittade bara idag, ville inte förstöra allting med galpp eftersom hon bilr så spännd då:(. 

Jag gjorde skänkelvikningar och fick ner henne i en låg  form och hela hom känndes underbar!


Det var lite i mitte-slutet något som Tjejen och jag tappade kosentrationen, Amnada frågade mig ngt och avbröt mig något men de e sånt man får räkna med, fångade ju upp henne snabbt igen så är ändå nöjd!


        


Haha, Amanda försöker att muta Tjejen att ge henne en puss för attsen få godis:)


Red för resten i den nya sadlen idag, vet inte om jag har berättat de men Emma har köt en ny sadel till Tjejen så de va först gången jag red i den och den va helt underbar, tror även att Tjejen tycket de;) 


Amanda Tog bara bilder precis efter att jag börjat fånga upp Tjejen och när jag skrittade fram så ni får tyverr inte se bilder av den bsta delen:( Men men de e bilder iaf;) 


Efter att ha ridit och skölt av Tjejen så kom Emma ut och gav oss vars en dricka, så gulligt och snällt! :) hon e riktigt snäll!


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 27 juli 2013 20:17


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 27 juli 2013 20:14

Fler bilder kommer ..


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 27 juli 2013 11:00

1. Hur gammal är du? 12 år

 

2. Hur gammal känner du dig? Typ 14? ;)

 

3. Vad har du gjort i dag? Det får ni veta när jag kommit hem, haha

 

4. Vilken film såg du senast? Monucerus.

 

5. Vem ringde du senast? Mamma och Pappa

 

6. är du besatt av någonting? Ha ha, en del... Min mobil, Loka Chokladshake och Lipsyl till exempel :)

 

7. Är du rädd för blod? Nej, inte så men öppna sår blir för mycket..

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? En liten mysig stuga <3

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha nä, var 100 ärlig :)

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Lika mellan vitt och svart

12. När vaknade du i dag? Ehh.. Typ 12 :)

 

13. Vilken är din favorithögtid? Jul.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Trivs urbra här, haha :)

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ehh.. Vissa offentliga toaletter

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Vet inte, känns lite tidigt.

 

17. Vad lyssnar du på just nu? Yohio ofc <33

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, godis, chips. Det klarar jag mig på ett tag, hahah :) 

 

20. Vem är din favoritkändis? YOOOOHIIIIIOOOO <3

 

21. Vad är du på för humör just nu? Mår jättebra och är lite speedad!  

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, hehe

 

23. Snarkar du? Vet inte, gör jag det ni som känner mig? Haha

 

24. Vilka yrken har du provat på? No one

 

25. Hur går du helst klädd? I skolan eller så jeans och t-shirt med converse till. Ibland klänning eller kjol och när jag bara går hemma kan jag gå runt i bara tights och en stor tröja! :)

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad och surt!

 

28. Vad sa du senast? Tack för maten, hihi

 

29. Vilket är ditt bästa ämne i skolan? Engelska

 

30. Vad har du på dig just nu? Klänning och barfota, chill

 

31. Vilken är din favoritaffär? The Body Shop och KappAhl

 

32. Vad har du för storlek i kläder? Typ 36 eller S/M.

 

33. Vad har du i dina fickor? Lipsyl

 

34. Vad köpte du senast? En liten sak i en gullig affär i Visby <3

 

35. Hur många gånger har du flyttat? 1 gång.

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobil, Olivia och en kniv.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska haha lätt :)

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Sune i Grekland med Olivia, haha vi e så mogna vivet

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Inte vad jag vet.

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej.

 

41. Vad åt du till frukost? En bulle ;) 

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Haha, då var jag två år och bodde i stan

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inte körkort så nä

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Olivia tror jag <3

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Sover med den i handen eller på kudden bredvid mig ;)

 

46. Vad var det sista du åt? Pizza

 

47. Vem är världens vackraste kvinna? För mig, Beyoncé

 

48. Är du blyg? Ja i början

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Haha ärligt talat aldrig vart på nån riktig konsert... YOHIO blir nog den första, utom typ Doris och Knäckebröderna dådå ;)

 

50. Vad heter du i andra namn? Eva Christine

 

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Vet inte 

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Rida <33

 

54. Har du några husdjur? Ja, en hund

 

55. Vill du gifta dig? När jag blir stor kanske

 

56. Vad är du sugen på just nu? Choklad och massa godis, tjockis here jao

 

57. Vad är klockan? 11.50

 

58. Vad är det konstigaste du ätit? Vet inte, äter inte så mycket konstigt. ;)

 

59. Har du någon udda förmåga? Jag är grym på att dra upp fötterna under mig och typ "gå på knäna" om ni fattar? ;)

 

60. Var växte dina föräldrar upp? I Sverige ;)

 

61. Vad önskar du dig i julklapp? Massor, kan skriva önskelista sen! ;D

 

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Nja.. Skolans talangjakt typ, haha ;)

 

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm har aldrig vart i Götet faktiskt

 

64. Har du sett någon dö? Nej, utom myggor då ;D #killer

 

65. Har du någon gång ringt polisen? Nej

 

66. Hur många grader är det ute? Vet inte, varmt!

 

67. Vilken färg har ditt hus? Gult och brunt

 

68. Vad sjöng du senast? Sjöngskrek till Sakura i duschen, hehe xD

 

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja och nej

 

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej

 

71. Har du svenskt ursprung? Ja det har jag

 

72. Hur mycket väger du? Typ 50 kanske? Med kläder då :)

 

 73. Har du ett turnummer? 9

 

74. Vem kramade du sist? Olivia, nallen min. <3

 

75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej

 

76. Kan du åka skateboard? Nepp, hade faktiskt en som alla i coola gänget när jag gick i femman, men jag och en av mina kompisar använde dom för att sitta och åka ;D Haha :)

 

77. Mamma och Yohio <3

 

78. Har du gröna fingrar? Nej verkligen inte, alla mina blommor bara dör... :)

 

79. Har du svimmat någon gång? Ja

 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Ehm... Vet inte riktigt

 

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jojjo av alla och av familjen några små söta.. :)

 

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Oj... Tror jag skulle pluggat, efter gymnasiet asså :)

 

83. Är du vidskeplig? Vad är det?

 

84. Vilka är dina största svagheter? Dåligt självförtroende, blyg

 

85. Vad händer till helgen? Vet inte, återstår att se :)

 

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Aldrig!

 

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Varit mig själv

 

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Flyga, stå emot YOHIO, vakna tidigt av mig själv :)

 

89. Vilken är din favoritrestaurang? En här i stan som ligger vid hamnen <3

 

90. Bada eller duscha? Bada, gött

 

91. Är du bra på att laga mat? Dom äter det i alla fall men dom kanske inte vågar något annat ha ha ha

 

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Haha har inte jobbat ;P

 

93. När och varför var du på sjukhus senast? Tror de var i våras när jag hade ont i halsen..

 

94. Vilket är ditt drömyrke? Dagisfröken, sån som tar hand om gamla

 

95. Har du några Piercings? Nej är allergisk :(

 

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta

 

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? I vinter kommer de va när jag träffa YOHIO :)

 

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Soov... zZzZ

 

99. Har du gråtit idag? Nej

 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå ut lite sen äta, duscha och titta på tv, läsa mina nya tidningar och mysa med familjen! :)

 

 

Jag på en Rauk på Gotland, typ stora stenar vid havet :)

 

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 27 juli 2013 09:19

Morning ♥


Vaknade för ca 20 miuter sen☺

Känner mig väl sådär utvilad... Somnad kanske klockan hlav1 så har fått ca 7 ½ Timmars sömn så jaa☻


Ska äta frukost nu, mamma och pappa kom precis hem dem har vatt och handlat bullar så ska bli gott! 

 

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 23:21

Hej hej:)

Sitter och gör i stort sätt inget....

Kollar lite på paddan och spelar typ... Inget som roar mig sådär så jaa... Men jag överlever nog ofa;) Belle mäst bara visa att jag fanns fortfarande;)

Najs bild! :)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 19:01


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 18:25

Hej hej :)

Ska åka iväg nu så hade bara tänkt visa hur jag ser ut ikväll:)

Tunika-H&M
Shorts-Kappahl
Humör-glad:)

//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards