Peggy & Jojjo

Alla inlägg under juli 2013

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 13:15

Vi filmade mig också men den blev lite failad, haha den blev bara 13 sek :/

 


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 11:16

Hej hej:D

Vet inte om de e jag som har dålig humor på de flesta eller om de faktiskt e kul?:)

Dignar den! Låter nästan som jag och Johanna jue! :)

Misslyckat!
Lite så som jag och Johanna kommer att skriva en dag, 2 söta vääääääldigt disträa Tjejer vet ni;)

Så ska jag göra när jag ska bo själv! Lätt behöver inte anstränga sig på ett endaste vis! :)

Haha, smart men de kostar jue! Okej på kik går de bra! ;)

Sååååååå där höja förväntningarna och sen bara bam, rakt ner på ytan ingen...

Kom ihåg de till skolan börjar!!!

Haha:)
Alla e kanske inte sådär världsbäst men dem flesta e faktiskt bra! Tar ett tag innan man fattar några men kommer säkert på de och annars kan ni bara kommentera vilken bild de e ni inte fattar så kan jag bara svara;)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 26 juli 2013 11:12

Packar sista grejerna nu. Pussar Arrak på nosen, kramar mamma och pappa hårt. Drar in lukten av hemma och gör mig redo för att åka!

Ska bli SÅ kul att vara på Gotland en vecka. Kommer några tidsinställda inlägg (ca 1 varannan dag) och jag kommer även live uppdatera så mycket jag kan!

Vad jag ska göra när jag är på Gotland... Mest bara slappa , sola, bada o så. Har skaffat en liten kompis som ni kommer få se massa massa bilder på! Jag har redan döpt den Till Yohio <3<3<3<3

Vi ses under min resa!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 25 juli 2013 17:30

Dålig update jag veeeeet ..

Men jag uppdaterar nu iallafall.

Idag sov jag halva dagen, var i stallet sen och red. Fick världens chock när jag kom hem sen av en sak som var till mig och Olivia - ni kommer få veta promise .

Nu restaurang med la familia o morfar , imorgon Gotland. Ska stanna där en vecka.

Btw, Vad gullig du e Ida (www.idaandersson.blogg.se) :-) Kul att kunna inspirera folk! Tack så mycket för länkningen !


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 25 juli 2013 08:12

Hej hej :)

Vet inte om jag har sagt de men ska till Ven idag, ngn ö. Ska dit och cykla och bara mysa med en annan familj:)

De e verkligen härliga människor, dem låter en verkligen va den man är och gillar en lika mkt för de än m du försöker va ngn annan så japp, härligt folk va de!

Upp och ner bild:) snyggt!!!

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 24 juli 2013 23:05

Godkväll...

Ska typ snart gå o lägga mig . Tänkte bara skriva lite snabbt till er först!

Steeeeekt halva dagen idag. Fått rejält med färg och blivit ganska seg, men utvilad! Gött ^^

Hoppade Arrak innan ikväll och det gick rent åt skogen... haha Stannade på vartenda hinder, lade sig ner och stretade emot och var så himla bitchig "Nä asså jag tänker inte hoppa om du trodde de ?"
Fick över han över ett litet 40 hinder sen. Haha rakt från stillastående och han tänkte egentligen gå bredvid men då röt jag till, han tog ett skutt rakt upp i luften och ner igen. Bara tur att det var på andra sidan hindret... Hehe. Överröste honom med godis och beröm för han gick ju över till slut.. Nu ligger han i sin säng och sussar och tycker förmodligen han har varit riktigt duktig idag . .

Men jag är ganska stolt över MIG SJÄlv. Jag gav inte upp, jag kunde hålla på hela natten om de skulle va så. Det känner djuren av - både hästar och hundar! Ingen ide att försöka då ..

Som Yohio Säger "Life is to learn"

Godnatt sötisar!



/Johanna

Av Peggy Jojjo - 24 juli 2013 19:34

Hej:)
Älskar mina rubriker verkligen!;)

Vet att jag inte har bloggat men nu när mamma och pappa har semester så blir de lite så;)
Hade tänkt attva liite halv dum mot mig själv men de kommer ändå att hjälpa:)
Jag måste skriva minst 3 inlägg var dag, gör jag inte de får jag ta igen de nästa dag så för att få de då enkelt som möjligt så ska jag helt enkelt göra de:)

Så nu vet ni vad ni minst kan förvänta er av mig, och vad ni faktiskt MÅSTE förvänta er:)
Jag hoppas att detta kommer att göra att jag på ngt sätt kommer att sätta mig och bara blogga helt enkelt, behöver ju inte va ngt långinlägg men ett litet så ni vet att jag fortfarande finns;)

Haha, faaaail mamma kom precis i bakgrunden när hon damsugde..... Eller DAMSUGADE som de heter dårå.......:)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 24 juli 2013 17:50


.. and I love LOLLIPOPS!

/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards