Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 21:10

Har duschat och kollat lite på son nu.

Ska lägga mig i sängen och krypa ihop under duntäcket. Läsa världens bästa bok och bara mysa ordentligt. <3

Har haft en jättebra dag, tack vare fina vänner o familj <3

Vi ses imorgon med mer update!

Lätt det bästa med den här dagen - jag tog fram min vinterjacka!!! Ååhh så mysigt det var i morse att ha den när jag cyklade, som att gå runt med täcke om sig typ. Kan knappt vänta till jag ska sätta på den imorgon <3


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 19:36

Satt på lady idag. Första gången på snart tre veckor.

Tre veckor av blandade känslor... Shit vad jag var ledsen när jag precis fått reda på det. Satt och petade i maten och googlade vad det kunde vara.

Har nog aldrig riktigt förklarat vad som var felet.. Lady var allmänt trött, segare än hon brukar, hon hade stor bula på magen och var halt i båda bakbenen?

Åhh det är nackdelen med djuren. När de blir sjuka och inte mår som de brukar, klart man blir orolig.

Sen det där om "men det är ju inte ens din egen häst", orkar inte med det ärligt talat. Jag älskar lady som om hon vore min. Punkt.

Lady mår bättre iallafall. Helt kry är hon inte men igår fick jag av lena "du kan börja skritta imorgon". Kör på barbacka för hon har en svullnad på magen fortfarande - vill inte trycka på den med gjorden!

Känns så mycket bättre <3 Ni hästmänniskor där ute förstår mig nog.


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 16:34

Direkt när jag kom hen från skolan så satte jag mig och åt lite mellis. Tog en varm kopp te och yoghurt, satte mig i soffan och staratade tvn. Så satt där och bara drack mitt varma goda jordgubbs te och så.

Nu så ska jag plugga i ca en halvtomma eller ngt, ska mest kolla på lite engelska glosor innan och ev lite efter, beroende på hur det känns;)

Ska ju rida idag, men inte Tjejen så vilka hästar jag rider för tillfället och vilka dagar det kommer det ett inlägg om!!!

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 12:27

I bilden håller vi som sagt på med varsett HUS. Husen har ju såklart en färg.

DEN FÖRSTA SOM GISSAR RÄTT PÅ VILKEN FÄRG BÅDA HUSEN HAR FÅR EN LÄNKNING!

(Om man är först och gissar rätt på ETT av husen vinner man alltså inte)

1 människa får gissa hur många gånger den vill!

Gissa i kommentarerna... Kör

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 12:18

Av Peggy Jojjo - 15 oktober 2013 07:32

Tisdagar är mysiga asså.

I skolan har vi gympa. Sen äter vi och har bild heeeeeeela eftermiddagen! Skönt att ta en paus från matte svenska so och yada yada för 1 dag.

Sen är skolan slut och det är stallet som gäller för min del.


Jag har fått besked nu - lady kan börja skrittas. Barbacka och en liten bit men ändå : Jag ska få sitta upp på "min" ponny igen!
Så är väl lite glad för det. xp

Men nu ska jag tvätta facet och så så vi hörs sen <3


/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards