Peggy & Jojjo

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

stallet idag♥

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 23:00

Hej hej:) 


Sitter och ska väl snart åka hemm tror jag iaf;) Haha Ida e ju hemma själv så hon ska inte va hemma för mkt sp ska hon bli hämtad nån gång typ på morronen eller förmiddan... tror jsg iaf;) haha ja men tillbaka till stallet;) 


Vi hämtade johanna och kom ut typ klockan kavrt över 10, böjade att ta in Lady och Lolle... 

de gick INTE bra... asså skulle först ta in Lolle men de ville inte han så vi fick muta, Lady börjaade men ångrade sig typ igen och stak innan vi hann fång henne.... så vi försökte och fångade Lolle efter ett tag så han fick komma in i sin box och så en gick vi ut till Lady och skulle ta in henne men då va hon fortfarande bestämd och ville INTE!!! 


Så vi fick ta lite kraftfoder i en hink, IGEN och försöka och efter att jag typ precis kom in i hagen med en spann medan Johanna försökt att ta in ta in henne så skramlade jag lite och kallade och hon kom efter ett tag, då kom jojjo och satte på grima så gick hon in och jag gick och tog in Tjejen.

 

Hon kom direkt, eller ja jag kom till henne typ längst nere i hagen och sådär.. men hno lät mig fånga henne iaf;) 


jag började att borsta henne, asså jaa de blev inte så jätte noga men asså de blev ju iaf nödvändligt, lite till så hon ble ju fin... fast de e ju den änglen alltid;) ♥♥♥7


ja men jag kom till Johanna och vi red, asså vet inte rikitgt hur länge vi red men tiden bara sprang iväg när vi red... 


Vi höll oss på fältet för att Madde vill att vi ska det... asså de gör inte mig något men ibland kan de va kul att bara ta en random uteritt;) Haha ja men de kommer... asså vi får ta de som de kommer nu eftersom han e lite nyinflyttade ändå;) haha ja men men:D 


ja vi travade och galopperade ganska mycket men asså hästara blev ändå inte så svettiga... Eller inte Tjejen iaf vet faktiskt inte hur lady va;) 

Tjejen va pigg och hade huvuudet uppe, jaa... men asså hon lyssnade mycket bra för att de ska va hon när hon e pigg så ja e nöjd iaf:D 


Ja men sen blev de lite bilder tagna när vi skrittade av :D 

       

Hon ville inte rikitgt stå stilla men men;) 


Efter ridningen så bara tog jag av Tjejen sadlen och sådär och sen släppte jag ut henne i hagen och gick upp yill Johanna så vi hjälptes åt att släppa ut hästarna och sen fickde vi lite innan vi gick och mockade till Tjejen.

   

Bytade också grimma på Tjejen den andra började att bli väldigt dammig och lite skitig på insidan;) 


Ja men de va dagen, eller ja juste Beatrice kunde inte komma innan 3 så de fick bli så att vi mockade Lolles box eftersom han stog inne och bajsade lite när vi red och sådär ja men han va väl ganska lugn idag om vi fattade Madde rätt;) haha :D


Ja men de va dagen i stallet så byeee!!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peggy Jojjo - 30 december 2013 01:15

Ksjjsjsjdjdj  

Av Peggy Jojjo - 11 november 2013 12:47


Okej, ni har nog märkt att denna bloggen är på botten. Vi har noll motivation och bloggar aldrig, så VI STARTAR EN NY! Vi kommer inte blogga här mer, från och med på onsdag hittar ni oss på vår nya bättre blogg! Bloggadressen är johannaoo...

Av Peggy Jojjo - 10 november 2013 01:30

Ska sova nu. Har haft en mysig kväll och imorgon blir nog en grym dag!   Planerna för imorgon, sooova, ev stallet, a typ så.   Tiden som kommer nu kommer bli grym!   Till att börja med fyller jag tonåring på onsdag.  Det är bara 19 daga...

Av Peggy Jojjo - 9 november 2013 15:49


Idag gick jag upp tidigare än jag brukar på helgen. Har börjat gå upp tidigare på lördagarna, vilket jag tror är bra! Men på söndagar, då är det sovdag. ;)   Kom nyss hem från en mysig dag i stallet. Kollade när Olivia red och myste med pållarna....

Av Peggy Jojjo - 8 november 2013 19:57


Red lady för en tränare i ridhuset igår kväll. Har aldrig ridit för Christel förut men hon var grym! hon var väldigt bra för att hon com med många tips och jag var verkligen helt slut redan efter bara något varv. vi gjorde inget speciellt så uta...

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards