Peggy & Jojjo

Alla inlägg under juli 2013

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 23:22

Ska lägga mig i sängen nu. Läsa lite bloggar, lyssna på musik. Sen blirre läsa i min älskade bok Eld. <3

Imorgon tidig uppstigning.. Planer får ni imorgon.

På fredag är det hemfärd. Flyga själv, nemas problemas . En tidning, en godispåse och positiv inriktning och det kommer gå galant!

Åhh längtar hem nu. Inte alls på ett negativt eller jobbigt sätt, man bara känner av att man har vart borta lite . Men jag skulle kunna vara här en vecka till.. Lätt

Ska endå bli kul att träffa familjen, Arrak, Olivia och alla som är runt omkring en där hemma.

Åååhh ser fram emot att få prata med Olivisfis haha . Vi har 10000 saker att prata om.. Händer mycke. Har massa massa roliga saker framför oss i höst vi 2 som NI kommer få ta del av!

Nä, kanske ska avrunda nu. Vi ses imorgon... Sötisar

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 20:54

Ska cykla ner om nu och bara ta och verkligen mysa!


Bloggar från mobilen nu så kan inte ladda upp ngn bild...:(


Men sånt e väl livet... Iaf när man har en sån mobil som jag... :(

Aja nu får vi se allt de possitiva med den;)


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 19:47

Hej hej:) 


Har ätit för en stund sen så nu ska vi bar aprecis plocka undan ich sen blir de MYS med storra bokstäver! 

       

Lite gamla bilder♥



Ska kanske ner till marinan eller något och ta en fika lite senare:) Men de tar vi då :)

De kommer förmodligen att bli uppdate om de nu blir så och om inte så vet ni;)


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 19:13


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 18:40

VEM

Vem är i rummet med dig? Amanda
Vem fick du senaste sms av? Johanna
Vem tänker du på nu? Johanna
Vem pratade du senast i telefon med? Johanna
Vems hus var du senast i? kommer inte ihåg:/
Vem önskar du var med dig nu? Johanna♥
Vem är din favoritsläkting? Hmmmm....

 

VAR

Var är din mobiltelefon? Bredvid mig
Var handlar du mest? hmmm... tror Kappahl
Var fick du tag på tröjan du har på dig? Ellos
Var åkte du senast bil? Till stan:)


VAD

Vad åt du senast? Macka 
Vad drack du senast? O´boy
Vad är det för färg på dina byxor? Shorts blåa jeans;)
Vad är den närmaste saken som är blå? en filt

Vad har du på fötterna? Inget
Vad är din favorit färg? Rosa, blå, röd
Vilken film såg du senast? Allt en tjej vill ha
Vad hör du just nu? Yohios låtar♥

 

HAR DU NÅGONSIN

Kört över hastighetengränsen? Nepp inget körkort:(
Målat om ditt rum? Japp:)
Dansat framför en spegel? öööh... japp:)
Fått hicka? Ja
Stulit pengar från en kompis? Nej!
Smugit ur ditt hus? Nepp
Haft känslor för någon som inte känt desamma? mabye, inte vad jag vet
Älskar eller saknar någon nu? Ja!

 

Min tröja:)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 17:55

Hej hej :) 


Nu på eftermiddan har vi vatt lite olika ärenden på stan,va bla och köpte ett par nya ridskor till mig:) 


Sorry för att jag inte bloggade men hann ointe, oc började på ett inlägg i mobilen men sen blev jag tvungen att hälpa till att bära kassar istället... :(

Tråkigt men man får väl hjälpa till;) 


Ja men efter att har burit kassar så åkte vi ner till granngården och köpte skorna:)

min andra va för små så de va dags!: )

   

Är verkligen nöjd med dem! 

Så nästa ska blir att köpa ett par chaps till dem:)


     


Köpte också ett nytt mobil skal, de va dock inte idag utan mamma beställde de till mig på skal-man gillar de verkligen, färgen är härlig och jaa... ett bra skal, om de nu kommer att hålla liiite längre än alla andra jag har haft;) Haha , jag är verjkligen kass på sånt, jag vet men... 


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 14:02

Satt och kollade igenom statistiken på bloggen nyss. Det går uppåt kan jag säga - Shiieet, vissa dagar har vi haft runt 500 . Vi har inte ens haft bloggen i ett år - det har gått så fort! Från att vi blev överlycklig över 1unik besökare i vintras till detta.. Vi har ju inte JÄTTEMÅNGA läsare , vi är ju klart inte lika stora som Ida och Jennifer. Men det finns en anledning och vi förstår den!

Men jag säger en sak, statistiken går upp upp upp. Om vi fortsätter i samma takt, blir mer erfarna och fler får veta om att vi finns - då tror jag att jag, Olivia och ni som ett team kan gå långt .

Efter att Ida Andersson länkade oss har vi fått ca 50 besökare TILL . Är så sjukt tacksam över ALLA de fina som läser, kommenterar och sprider vidare .

Därför tänkte jag göra en liten grej för er. Ni som har blogg, kommentera er bloggadress på detta inlägget så går JAG in och lämnar en liten kommentar + att jag länkar er med personlig åsikt om bloggen.

Kommentera nu!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 31 juli 2013 13:31

Hej bloggen och ni!

Är fortfarande på Gotland, därav min kassa uppdatering. Men nu kommer andra saker före helt enkelt!

Idag regnar det som bara den utomhus, så jag och Johio sitter inne på ett täcke och myser. Såååååå mysigt verkligen att ha en kanin! Kommer bli svårt att lämna tillbaka honom, gulle Johio ... Han är så söt, nääääästan lika söt som Yohio - och det är inte dåligt ! Haha ;-)

Har det iallafall väldigt bra här!

Men nu börjar Johio äta på täcket så bäst jag ger han lite mat... Ses

/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards