Peggy & Jojjo

Alla inlägg under oktober 2013

Av Peggy Jojjo - 31 oktober 2013 22:31

Har haft en grym dag. Blev ju plåtade med hästarna innan. Julia är en sjukt duktig fotograf, bilderna blev jättehärliga! Det var väldigt roligt också.

Har inte hänt så mycket mer idag, när jag kom hem var jag helt slut av allt skrattande så efter duschen blev det bara ta det lugnt hela kvällen. Skönt!

Åh älskar denna bilden. Får påminna mig själv om de ibland

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 31 oktober 2013 20:29

Sitter i soffan och bara myser och kränger godis, livets liv! Haha, nä men nästan riktigt härligt eftre en hel dag i stallet med plåtning och allt så är man ganska slut  


Lite info om bilderna är att dem är nästan alla med oss uppe på hästen. Mer än så säger jag inte. Men allting gick super bra, hästarna uppförde sig väl ganska bra vi visste ju att dem skulle trampa runt lite och så när dem skulle stå stilla men gick faktiskt riktigt bra.


   

När ni ser dessa såhär så har ni väl knappast så mycket förväntningar

Men ni ar helt fel isåfall! Detta är inte den bästa bliden av dem alla i alla fall, så håll utkik dem andra bilderna kommer!!!


//Olivia 

Av Peggy Jojjo - 31 oktober 2013 11:52

För plåtning!!!!

Såååå taggad!!!

Av Peggy Jojjo - 31 oktober 2013 10:37

Hej och sorry för dålig uppdatering från min sida.

Men idag är det torsdag och stallet, skulle bli fotade med det kommer nog inte att bli mer än några provbilder för att hitta rätt med låfärger och var vi ska fota och ja lite sånt. Sen kommer det väl att få bli vinter bilder istället för att alla löven är typ på marken....

Men Julia kom till mig ganska tidig imorse. Vi hat kollat kläder jag försökt nå Johanna men svarade först 10 för det va då hon hade vaknat. Jag och Julia har kollat igenom lite vad jag ska ha på mig när vi blir fotade och temat är *trummvirvel* brunt och rött för min del och Johannas tema blir rosa. Så det ska bli kul och se hur resultatet blir! När bilderna sen kommer vet vi inte riktigt men det ska vi ta reda på om inget annat när vi blir plåtade.
Sen ska vi såklart försöka att få något smakprov på bilderna så håll koll!

"Min" lilla älskling som idag ska glänsa!

/Olivia

Av Peggy Jojjo - 30 oktober 2013 23:30




Det dära snabbinlägget precis innan man somnar. Alla publicerar... Nellie, och även de mindre bloggarna som jag nämnt så många gånger. Älskar att läsa dom och känna i hela kroppen, att nu är det sovdags liksom. Alla sover... The fab people, stora bloggare sångerskor och filmstjärnor. Björnar och kaniner haha... Åh fick mig att tänka på min gamla favoritbok, när jag var bebis asså..

 

Nu blir det sova gott. Imorgon blir en grym dag och ni får följa med på tåget. 

 

Shit VAD SNABBT lovet har gått. MEn jag klagar inte, jag bara hänger med o njuter. Har roligt och skrattar!

 

Hur har ni det? Har ni haft ett bra lov, eller hoppades ni på mer? Hur tänker ni inför att skolan börjar snart? Tell me... Mysig kvällsläsning!

 

 


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 30 oktober 2013 19:46

Tio frågor om dig själv:
Namn? - Johanna Wetterberg
När fyller du år? – 13 november
några piercingar? – Nope
Vad har du på dig just nu? – Underkläder, lång grå tröja, tights.
Vilken årstid är bäst? – Sommar!
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? – Sova sova sova

Vad tycker du mest om hos dig själv? - Ingen aning...
Vad är du bra på? – Sova ;)
Vem älskar du mest på denna jord? – Min familj, kompisar, lady, arrak o min säng (haha)
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? – Beror på..
Läggning? – Hetero

Tio frågor om dina vänner:
Vem vet allt om dig? – Olivia
Vem är den roligaste av dina vänner? – Dom med torr humor
Vem är snyggast av dina vänner? – Och det tror du seriöst jag skriver?
Vem är mest partyprisse? – Måste va Linn
Vem är den du helst har filmkväll med? – Olivia, Linn typ
Vem av dina vänner är mest ”evil”? – Alla (haha)

Tio frågor om din familj:
Vem står dig närmast? – Mamma
Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? – Ja
Vem är farligast i din familj? – Jag, chhhhhh (fräser)
Vem är roligast i din familj? – HAHA jag ofc
Vem är coolast? – Gissa B)
Har ni något husdjur? – Lilla arris <3
Vem har du mest gemensamt med? – Måste va mamma
Vem står för underhållningen? – Pappa...
Vem sover du oftast med? – Mig själv?
Roligaste kvällen med familjemedlem? – Har väl rätt kul alla dagar

Tio frågor om idag:
Vad har du gjort? – Inte mkt
Har du varit glad idag? – Jadå
Har du varit ledsen idag? – Nä, när jag hackade lök då
Har du gjort något bra idag? – Ehm nä
Vad ska du göra nu? – Kollla Bonde söker snart, haha
Har du gjort något dåligt idag? – Nee
Vad har du ätit idag? – Lite mackor, falafel och sen kycklingwook
Har du duschat idag? – Nej ^^
Är du trött nu? – OM
Vad händer imorgon? – Får ni veta sen
Trivs du i skolan? – Helt okej
Har du varit i skolan idag? – Lov ;)

Annat:
Hur mår du just nu? – Bra
Har du piercat dig? – Nej

Telefon/mobil:
Vem ringde dig senast? – Mamma 
Vem ringde du senast? – Olivia
Vem sms:a dig senast? – Olivia
Vem sms:a du till senast? – *kikade Jonna

Övrigt:
Är du hungrig nu? – Inte mer än vanligt
Vad är klockan nu just nu? – 19.51
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? – Bloggplatsen, bloggen, youtube, facebook, nellies, julia o elins

Familj, igen:
Hur länge sen var det du träffa din morsa? – Typ en minut
Hur länge sen var det du träffa din farsa? – Kanske en kvart

Sport:
Går du på någon sport? – Ridning är en sport
I så fall, vilken/vilka? – ^^
Trivs du med den sporten? – JA.
Tycker du att den sporten är rolig? – Klart!
Gör den sporten dig glad när du håller på med den? – Ofc

Övrigt, igen:
Gillar du punk? – Ehm.. Ibland
Har du sminkat dig idag? – Jaap
Isåfall, vad för smink? – Foundation, concealer, mascara
Vad har du på dig för trosor just nu? – De vill ni veta va
Hur ser de ut? – ..
Musik:

Lyssnar du på musik just nu? – Always
I så fall, vilken låt för tillfället? – Yohio´s Our story
Vad gillar du för musik? – Yoihos för tillfället

 

 

Och där var den skolfotobomben släppt...


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 30 oktober 2013 15:19

Blev lite ändrade planer så har varit hemma idag. Mys det med.

Slappade mig igenom förmiddagen, åkte och handlade med mamsen. Sen lagade jag lunch åt la familia, mycket uppskattat! Jag suger på köksredskap och kryddor o sallad o så sådet är bra träning. :)

Nu har jag precis bakat en sockerkaka .med Frida. Snäll va hon - jag fick slicka skålen! Looove uuuu <3 ;)

Åh såna här kläder älskar jag. en lång grå tröja och tights till det. När jag går utanför dörren, på med boots o gosig vinterjacka. Mys o snyggt!

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 30 oktober 2013 12:45




Detta glammiga, gulliga scahbrak från HV Polo är bara så sjuuuuuukt fint. Vill jättegärna ha det, kommer förmodligen skaffa ett snart!


Fanns på Falsterbo mässan, men då var jag pank... Haha :/


 


Vad tycker ni? 


/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Skapa flashcards