Peggy & Jojjo

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Fint inlägg

Av Peggy Jojjo - 13 maj 2013 11:40

Måste läsas! ;

Leenden som smittar! Är det bara jag som tycker såhär eller håller ni med mig om att ett riktigt gott leende smittar? Har ni varit med om det någon gång när ni själva varit på mindre bra humör, och någon då ler mot er och ni genast känner er gladare? Eller den där goa känslan då en ledare eller förebild säger hej eller vinkar glatt åt er? Visst är det härligt, visst blir man glad? Jag tror inte jag är ensam om att känna såhär? När jag är ute och rider på mina hästar hejar, vinkar och ler jag åt varenda en ute på vägarna. En del undrar nog vem jag är och vad jag håller på med, men det struntar jag i! Alla får ett hej av mig, såväl de äldre motionärerna, de snygga joggarna, racerförarna som hastigt kör förbi men också de som bara promenerar förbi mig. Det är förstås många bekanta ansikten men en del ?känner? jag bara för att jag tjingsat på dem då jag är ute och rider. Jag tycker det är jättekul, för nästa gång jag då möter denna person kanske det blir att man växlar några ord med varandra tack vare för att man en gång tog initiativet att le mot den andre och säga hej! Tänk vad mycket det gör, att le, vara glad och bjuda lite på sig själv? Ni vet sådana där mornar när man är på väg till stallet och haft en riktigt kass morgon och direkt i stallgången blir mött av en riktigt skön person, som är sprallig glad och positiv, visst smittar det av sig och blir man inte genast på bättre humör? Jag brukar ofta få höra av folk att jag alltid är så glad, har ett stort leende utåt och ständigt är positiv. Visst har även jag mina dagar, men bara för att jag exempelvis haft en kass morgon behöver väl inte jag vara sur eller arg mot nästa person jag möter under dagen? Varje ny människa jag möter för dagen
förtjänar ett glatt leende från mig. I samma tur som de ler tillbaka fylls jag på med energi. Tänk då hur många jag ler åt varje dag och hur mycket respons jag får tillbaka av alla, snacka om en grym energikälla! Ni vet också alla hur det känns när någon som är äldre än en eller någon som man ser upp till, tittar på en, lägger märke till en och säger hej. Den där goa magkänslan man får och hur man växer inombords, man funderar fram och tillbaka varför den personen faktiskt sa hej till just mig? Jo för att du är just den du är och är minst lika bra som alla andra. Så tänk på det allihopa! Le och var glada ? för leenden smittar och blir till glädje som i sin tur sprider sig vidare till alla andra runt om er snabbare än ni tror. Hälsa på folk runt om er och tänk att ett leende endast kan leda till något bättre! Ett leende gör en glad, så enkelt är det! Kramar// Michaela Görloff www.michaelagorloff.com www.mghorse.com

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peggy Jojjo - 30 december 2013 01:15

Ksjjsjsjdjdj  

Av Peggy Jojjo - 11 november 2013 12:47


Okej, ni har nog märkt att denna bloggen är på botten. Vi har noll motivation och bloggar aldrig, så VI STARTAR EN NY! Vi kommer inte blogga här mer, från och med på onsdag hittar ni oss på vår nya bättre blogg! Bloggadressen är johannaoo...

Av Peggy Jojjo - 10 november 2013 01:30

Ska sova nu. Har haft en mysig kväll och imorgon blir nog en grym dag!   Planerna för imorgon, sooova, ev stallet, a typ så.   Tiden som kommer nu kommer bli grym!   Till att börja med fyller jag tonåring på onsdag.  Det är bara 19 daga...

Av Peggy Jojjo - 9 november 2013 15:49


Idag gick jag upp tidigare än jag brukar på helgen. Har börjat gå upp tidigare på lördagarna, vilket jag tror är bra! Men på söndagar, då är det sovdag. ;)   Kom nyss hem från en mysig dag i stallet. Kollade när Olivia red och myste med pållarna....

Av Peggy Jojjo - 8 november 2013 19:57


Red lady för en tränare i ridhuset igår kväll. Har aldrig ridit för Christel förut men hon var grym! hon var väldigt bra för att hon com med många tips och jag var verkligen helt slut redan efter bara något varv. vi gjorde inget speciellt så uta...

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards