Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 11 maj 2013

<3

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 15:27

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 15:17

Hej hej:D


Sitter i bilen påväg h just nu, blev lite senare än vad jag hade tänkt mig iaf... Men de gör inte så mkt;) johannas mamma kunde inte komma tidigare...


Ja men nu så ska jag typ hippa av så byeeree!!!


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 12:15

Johanna, vad skulle du gjort om...


~...Peggy snackade skit om dig bakom ryggen? Jag skulle först och främst satt mig ner och prata med henne. Det är verkligen inte likt henne att göra så! Men om hon hade fortsatt hade jag såklart "dissat" henne, även om det hade gjort ont. :(


~...Peggy ville lägga ner bloggen? Jag hade försökt få henne att tänka om. Satt oss ner och pratat i lugn och ro. Annars hade jag nog skrivit ett sista inlägg på denna bloggen och sen skaffat en ny själv, det hade varit för jobbigt att ha kvar Peggyjojjo ensam! Men det är klart, det kan ju hända, och jag kan också tröttna...


~...Arrak blev blind? Jaaa... Det beror väl på vad veterinärerna skulle sagt. Om de sa att det var bäst att skaffa en hundkompis till honom, hade vi antagligen gjort det. Jag hade älskat honom lika mycket även om han inte såg. <3


~...Du blev erbjuden en storhäst, till bra pris, och du fick för dina föräldrar? Det är väl klart att jag förstår att jag inte kommer kunna rida ponny hela livet.. Just nu, hade jag nog tackat ja om det betydde att jag fick ha Lady kvar också. Annars hade jag artigt sagt nej tack, fast det skulle kännas tråkigt. Men Ladyfisen e perfekt för mig just nu.


~... Peggy flyttade jättelångt bort? Gråta, gråta och gråta ännu mer.... Sen skulle jag försöka samla mig och pratat med henne, länge. Vi hade säkert kunnat hålla kontakten endå och jag hade hälsat på henne om hon så bodde på andra sidan klotet. <3


~...Du fick träffa YOHIO? Skrikit typ, haha... Drömmer i stort sett varje natt om att jag får vara med i hans turnebuss o så. Hade varit bäst. <3

 

~...Du fick träffa Nellie Berntsson? Har redan hänt. :) Men det var bara bli framkastad, ett litet hej, ett foto sen tillbaka. Efter kö i typ 2 timmar.. Jag hade jättegärna velat träffa henne mer privat, hade varit supercoolt!


~...Du fick en andra chans med Nanish? Oj... Jag skulle LÄTT velat hälsa på henne. Rida igenom henne lite och pussa på mulen. Den sötponnin... Oj vad det skulle va kul! Men jag kan ju inte köpa henne då hon e b-ponny och jag e alldeles för lång nu. Nu är det som det är, hon har det säkert bra, var hon nu är... :(


~...Du bröt benet eller så och inte kunde rida? Tagit det för vad det var... Men det hade blivit tårar, ridningen får mig att må bra. <3


             


 

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 10:14

Hej ej sitter i bilen och har precis hämtat jojjo<3

Så nu sitter vi i bilen och är i stallet och ca 7 minuter;)

Ja men ska rida på fältet idag, vet inte riktigt hur länge de blir... De får Johann och Madde avgöra med tanke på Lolle;)

Ja men jaa...
De va allting för just nu:)

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 11 maj 2013 09:11

Hej bloggen!


Lördag idag. Är jättetrött efterssomm jag inte kunde sova inatt så kollade på film typ hela natten istället... 

Har också sjuuuuukt mycket träningsvärk i hela kroppen efter dansen igår, jag är ju ganska tränad men där använder man ju muskler som iallafall jag inte är så van vid att använda, typ i ridningen. :)


Idag blirre stallet, Olivia och hennes mamma hämtar mig vid tio sen åker vi ut. Blir rida på fältet idag. Vi får också göra i ordning i vars ett stall efterssom att Lolle måste ha sällskap nu i början. Jaja, så är det.


Sen blirre hem och duscha o så, sen ska jag plugga lite. Inte mycket, inte 4 timmar lixom. Kanske en halvtimme eller så. ;)


Ikväll blirre hemma kväll, ska nog gå och lägga mig i hyfsad tid och istället kolla film själv eller nåt sånt.


Imorgon blirre Emporia med mamma. Jobbigt och stressigt att vara ledig, right. ;)

Behöver verkligen skor, jacka och lite kläder. Tänkte göra en video med sakerna jag har köpt när jag kommer hem!


Okej alla, ha en grym lördag och söndag!


   


Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards