Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 22:43

Hej bloggen.

Ska läsa i sängen nu. Läser nog ganska länge!
I eftermiddag har jag bakat, kollat på tv, badat i Badkaret och suttit vid datorn. Bara chillat - såå skönt.

Efter middagen gick jag ut och tog några rabarberstjälkar och satte mig i soffan och åt de doppade i socker medan jag kollade på tv. Lite söndagsmys.. <3

Men ja, nu läsa. Vi ses!

Jojjo

Bjuder på Bild från Gamleby. Väldigt söt... xD

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 16:00

 


Haha, ja det stämmer ganska bra idag på mig. Lazy days ni vet. <3


 


Johanna ;)

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 15:15

Ja ni har nog gissat rätt och trott rätt.


Jag och Olivia satt uppe, på vars ett rum igårkväll vid halv tolv tiden och via telefon kollade tillsammans runt på olika sidor. Jämförde priser, diskuterade. Bestämde oss för en sida där dom kostade minst och vi vet att det är en säker sida till sådant. Pratade länge om sitta eller stå - för och nackdelar med båda alternativen. Vi kom fram till sittplatser och jag tryckte på lägg till i kundvagnen. Mamma kom och vi betalade o sånt. Gick ner och skrev ut min biljett och Olivias biljett. Aldeles skakig i hela kroppen var jag. En dröm gick verkligen i uppfyllelse, jag kan inte tro det än. Jag och Olivia - Jojjo och Peggy, bästa teamet ever. Vi ska se världens underbaraste människa. Uppträda i Malmö. I september, andra lördagen tror jag. Kommer hem där på fredagkvällen från Grekland, blir nog inte mycket sömn den natten oså. Men så värt det...


Detta är något vi 2 har pratat om länge. Utanför bloggen... Har tänkt att vi inte skulle ta upp det för mycket här, vi har väl skrivit lite sådär om det men inget större. Men ni vet inte att vi har pratat... I skolan, i telefon på kvällarna, i stallet och när vi rider. Tänkt på det mitt i natten o inte kunnat somna. Verkligen... Vi har drömt om det asså. Sett på dokumentäravsnitten och alla intervjuer. Läst alla tidningar och lyssnat på alla låtar. Om och om igen. 


Tills på bussen upp till Gamleby. Där började vi faktiskt att prata om det som att det skulle hända, bara sådär... Fråga inte varför... 


Men veckan gick, vi tänkte på en person hela nätterna. Direkt hem och prata med mamma och pappa. "Okej, men du får betala själv." Såklart. Såklart! Typ samma svar hos Olivia.


Igårkväll då. Satt på våra rum och tog tag, planerade. Helt själva. Lite hjälp med betalning, sen ett knapptryck. Biljetterna var våra.


Den 14 september, i Malmö 19.30 Bara 104 dagar kvar - idag.



Så lycklig.

 

Johanna


Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 14:44

Håll kåll på bloggen



Jojjo

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 14:38

Arla har kommit ut med en mjukglass man gör själv. Den ska vara enkel att göra och smaka som vanlig mjukglass - smidigt om det är lika gott! Jag har inte provat, fast jag älskar mjukglass, är det någon av er läsare som provat? Isåfall, vad tyckte ni?


Har svårt att tro att det blir lika färskt lixom, men det är värt ett försök!




Bilder från AlbaoAmandas blogg (HÄÄÄÄÄR)


Johanna

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 12:36

Mysig klänning och tights, bara hemmadag.

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 12:24

Large


Jojjo

Av Peggy Jojjo - 2 juni 2013 12:15

1. För datornörden
Sitter du mycket framför den fuktslukande datorn? Placera en ansiktsspray på skrivbordet och återfukta ansiktet regelbundet. En härlig och snabb uppfräschning på en sekund!

2. Bastuskrubb
Passar du på att skrubba kropp och ansikte efter ett bastubad får du ett extra effektivt resultat. Använd en kroppskrubb till kroppen som du sedan sköljer av i duschen. Ansiktet skrubbas försiktigt med en mjuk, fuktig handduk. Skölj av den gamla skrubbhuden och återfukta med ansiktskräm!

3. Babylen hud
Babyoljan är inte bara till för bäbisar, den gör under på din hud också! Smörj in kroppen efter duschen och du en mjuk och superlen hud är ett faktum.

4. Brun utan sol-ränder?
Applicera tandkräm med blekande effekt på bus-fläckarna och låt verka i cirka 10 minuter. Ett annat knep är att blanda bakpulver med lite vatten att försiktigt skrubba blandningen på ränderna. Puts väck!

5. Bäst för känslig hy
Leta efter produkter som innehåller ros och lavendel, de har en naturligt lugnande effekt.

6. Avokado för torr hud
Ta en mogen avokado, gröp ut innehållet och mosa i en skål. Smörj in dig med avokadokrämen och låt verka i 20 minuter. Skölj och din hud är garanterat mjuk igen.

7. Inga mer påsar under ögonen
Lägg en metallsked i frysen så att den blir riktigt kall och håll sedan skeden på den pösiga delen under ögat i minst 1 minut. En annat knep för mörka och trötta ögon är gurka. Skär upp två skivor, lägg på ögonen och slappna av på soffan i några minuter. 


 


Prova de här tipsen, de fungerar bra för mig!


//Johanna Wetterberg


Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards