Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 14:00

Följ oss där med gullungar!


@peggyjojjo


Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 12:45

Bilden e så söt.  <3


#inspo

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 12:36

Ignorera mitt face... :)

Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 12:32

Hej hej bloggläsre!

Sitter i bilen nu, är på väg till Johanna :)

Hon bestämde sig för att följa med , vilket jag sätter tummen upp för;) haha ja men ska ut till stallet nu kommer nog hem 15.30-16.00

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 12:17

Olivia hämtar mig här hemma vid halv tolv så åker vi till stallet. Rider nog lite på fältet i skritt då Tjejen ska som ni vet ta det lugnt och Lady ska på hårdträning imon. Men mys blir det iallafall, älskar va i stallet och bara mysa med hästarna och Olivia. <3

Jag kommer antagligen hem vid typ 3-4 nånting sånt. När jag kommer hem blirre äta, sen ut med Arrak. Når jag är hemma igen efter det SKA jag skriva brevet till min prins - wish me good luck..

Ikväll blirre grill med la familia, mysigt mysigt!

Nu får jag, vi o ni ha en underbar sommarlovsdag så ses vi!

Btw, kom ihåg att föröka slå rekord i besökare!


Jojjo

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 10:23

Hej hej bloggen!


Sorry för att jag inte har bloggat igårkväll och idag... Ja men direkt när jag kom hem va de bara till att göra sig iordning för en kväll med 2 studenter... Haha japp va på 2 studenter igår!!! 


Så idag så hade jag tänkt att åka ut till stallet vid 12 tiden någo, så får se om Johanna följer med:/ Vet inte ar lite sms kontakt nu så får se om hon vill eller ska va med en kompis kanske:( 


Ja men vad än Johanna bestämmer sig för så ska jag ut:) Sååå fint väder idag och de vill man inte g miste om;) Haha


Ja men ska läsa lite bloggar nu sen klä äta lite innan jag drar till stallet:)


Planerna i stallet idag:

Om Johanna inte följer med så tror jag att jag skrittar ganska myket med Tjejen och fokuserar på att få ner henne och mjuka upp henne. Gör npg detta på "fyrkantsspåret" Haha, asså de jag stter upp med spannar som dr står bokstäver på;)

 Om Johanna följer med så har jag inte en aning får se vad hon vill göra och sådr, men jaa... jag kommer iaf att hålla mig på fälte idag, sen om hon vill rida ut så får hon göra de själv:/ :( Haha låter som att jag är sur på henne nu men eftersom Tjejen kanske har lite känningar på kolik så vill jag bara rida på fält eller annat mjukt underlag;)


   

//Olivia 

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 09:59

-Tvätta inte ditt hår oftare än varannan dag. Torrschampo funkar bra!

-Föna helst inte håret

-Om du fönar, föna på låg värme och använd värmeskydd

-Färga inte håret på våren - det kommer endå bli ljusare på sommaren. Tona går bra!

-Drick mycket

-Gnugga inte håret med handduken

-Borsta håret innan läggdags, det ger glans. Jag borstar bara håret på kvällen.

-Ta det lugnt med hårspray nu på sommaren

Mitt hår <3

Johanna

Av Peggy Jojjo - 15 juni 2013 09:52

Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards