Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 22:45

Hej bloggen. ;)

Ligger just nu i sängen med datorn och kollar massa bloggar. Ska väl göra det ett tag... Haha. ;)

Tänkte också börja kolla lite smått på begagnade agility hinder på internet. Måste ju inte vara nytt, om de är fina och billiga hade det varit supersmidigt!

Sen blirre sova. Ska bli så skönt, orkar knappt hålla ögonen uppe... 

Detta blir mitt sista inlägg för idag. 

Så godnatt! :)

 

(Random inlägg men jaja...)

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 20:30

En grymt fin blogg som är värld MÅNGA fler besökare! Den handlar om hästar, skolan, vardagslivethon älskar också att fota. Dessutom en riktigt snäll tjej vid namn Julia. Ni kommer få många och läsvärda inlägg om hästen Lady! Så kolla den RIKTIGT läsvärda bloggen H.Ä.R PS gå in och fråga något på hennes frågestund-.juliaanderssn.blogg.se

 

     

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 19:41

Hej hej:) Sitter och myser med Julia och Amanda♥

Har precis ätit så nu blirr lite mys♥ Alla sitter med vars en dator i sitt knä... haha:) Så sociala är vi....

 

 

 

Sorry för att jag inte har bloggat något alls idag men de e så att vårt internett ja... gått sönder... Asså ja... kan inte blogga från datorn nu och de e ju såååå jobbigt att blogga från min mobil... så ja vi får se.... men en sak kan jag säga redan nu och de e att planen på 30 dagar kommer att skjutas fram fram så kommer jag att börja om helt... får bli så...

 

Men eftersom vi är borta så passade jag på att ta med mig datrn och använda deras WiFi haha... sån är jag... nä men om inte så skulle ni inte ha fått något inlägg nu heller...

 

Innan vi kom hem till dem så a vi och bowlade... asså de e ärligt de tråååååååkigaste i världen:/ haha... tycer att de e sååå tråkigt att de kanppt e sant!!! men jag överlevde med ett tack av min mobil!!! Varje gång jag hadeslängt klotet så va de ner i rännan, jag vände mig om och gick och satte mig på en stol med min mobil i handen... haha e såå osocial... men de går väl;)

 

nu måste jag nog sluta... känner att detta inlägget blir skit annars... eller ja de e de ju redan men ni har ju något att läsa iaf;)

 

//Olivia♥♥♥



Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 19:11

SENASTE:
Dryck: Vatten
Telefonsamtalet: Olivia
SMS: Mamma
Sång du lyssnade på: Our story
Gången du grät: 1 vecka sen

HAR DU NÅGONSIN: 
Har någon varit otrogen mot dig: Nej? :p
Förlorat någon speciell person: Ja
Varit deprimerad: Nej
Varit så trött att du somnat sittandes: Haha ja, sittandes i sängen med datan ^^

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
Färg 1: Turkos
Färg 2: Vitt
Färg 3: Grå

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Nej
Skrattat så att du har börjat gråta: Ja :)
Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja
Insett vilka som är dina äkta vänner: Nja...
Fått reda på att någon har pratat om dig: Nej :)


 


 

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 18:59

Jag tycker det är sjukt snyggt med baseball jackor. En i rosa eller vitt eller svart, med jeans och converse. Eller över klänningen på sommaren. Me like! Kanske åker upp på önskelistan, haha... ;)

 

Mina favoriter :

     

 

 

Blir kanske någon sån i vår, vem vet... ;)

 

 


Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 17:41

Tacos, tv, te... Mys står på schemat!

 

Har haft en superdag med min bästa. ♥ 

Imorgon blirre sovmorgon, kanske ställer klockan på typ halv elva annars sover jag till 2... Haha!

Men sen blirre plugga lite. Ska också försöka på nytt med Arrakhoppningen - hoppade han innan idag men gick skit. Hoppas han bara hade en dålig dag. ;)

 

Bloggar innan jag somnar!

 

Posters



 

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 17:15

Hej bloggen! Tänkte berätta lite om stallet idag. ;)

 

Vi åkte ut vid  10 halv 11, sen började vi att mocka och väga upp hö och så. 

När vi var klara i stallet borstade vi hästarna lite och fikade. Sen gick vi ut och satte upp hinkar som ett fyrkantsspår på fältet. Vi gick in och tränsade sen red vi på fältet och hittade på lite övningar till oss själva på spåret. Det gick jättebra för mig, Lady var framåt, lydde snabbt och så. På slutet gjorde jag serpentiner med tre bågar i galopp några gånger, har aldrig fixat det innan då Lady brytit av men denna gången gick det! Så är nöjd. ♥

Avskrittningen blev ner till gården och tillbaka - mys. 

Efter vi hade ridit i kanske en timme tog vi in hästarna, sopade golvet och sen blev vi hämtade.

När vi hade åkt i bilen kanske 3 minuter tittar jag på min hand och där ser jag... Sadelkammarenyckeln... Suck... Haha, jag är så himla disträ! Men det var bara att springa till stallet igen, lämna den och springa tillbaka. Japp...

 

 

   

   

 

         

 

Och ja, vi har gummistövlar i stallet och när vi rider...   

 

 

Av Peggy Jojjo - 13 april 2013 09:13

1. *Har ni några syskon?* - Peggy har en lillasyster som heter Amanda som är 10 år. Jojjo har en storasyster som heter Frida och är 18 år. Tack för frågan! :)

2. *Vad tycker ni om Misslisibell?* - Hon är modig, stark och söt men hennes blogg tycker vi inte är den bästa. Men vi låter henne vara som hon är, alla är olika! Tack för frågan. :)

3. *Vilka egenskaper har Tjejen och Lady?* - Tjejen är väldigt pigg och sprallig, kan bli väldigt irriterad när man rider och kräver mycket av henne. Lady är väldigt snäll och go, lite seg ibland när man rider men skulle aldrig göra nåt dumt. <3 Tack för frågan!

4. *Är Tjejen hennes riktiga namn?* - Ja, hon heter Tjejen i passet. Tack för frågan!

5. *Hur gammal är egentligen Lady?* - Lady kommer från utlandet, därför vet man inte åldern men på tänderna är hon 22 i år. Ladys födelsedag är 1 januari. Tack för frågan!

6. *Hur ofta använder ni smink?* - På fest och när vi vill se lite finare ut. ;) Kör på natural beautiful... Haha! :D Tack för frågan!

7. *Varför började ni rida?* - Jojjos syster red så hon var med från början. Peggys kusin red så då började hon med. :D Tack för frågan!

8. *Bor ni i hus eller lägenhet? * -Båda bor i hus. :) Tack för frågan!

9. *Var har ni era hästar?* - Tjejen och Lady står i ett stall ca 5 minuter härifrån. Tack för frågan! :)

10. *När ska Lady flytta?* - Får se... Tack för frågan!

//Peggy och Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards