Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 21:55

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 21:03

Hej hej:)
Sitter och myser med familjen i soffan och kollar på lets dance:)
Har de super mysigt verkligen<3
Nä nu ska jag återgå till TVn så kommer det förmodligen ett inlägg senare igen<3
//Olivia

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 19:38


 

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 19:00

Min kusin Julia rider och så va det så att jag började att följa med henne när hon skulle rida. Jag tyckte att det verkade kul och framförallt så tyckte jag att det va så mysigt i stallet och att va runt hästarna.


Så jag började att provrida på YRK 3 gånger, då bestämde jag mig för att jag verkligen ville börja och rida så vi ringde till storaherrestad ridskola och lite efter så började jag att rida och red där ett bra tag sen började jag på YRK för att jag kände att det bara stog stilla i gruppen på storaherrestd... 


På YRK red jag bara i typ 2 terminer sen började jag ju att rida ute hos Emma på Tjejen<3<3<3


Nu har jag ridit i 4 år eller något sånt;) 


Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 18:36


Jojjo och Peggy

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 18:13

Gud vad skönt det är med fredag! Det är något speciellt med fredagskänslan, det är så mysigt, man är ofta trött också äter man kanske lite extra god mat eller bara umgås med familjen. Hiss till det!

 

Veckan har gått jättesnabbt, verkligen jättesnabbt! Men, har fått mycket gjort så är nöjd ändå. ;)

 

Helgen blir rolig och mysig. Ikväll ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Imorgon ska jag och Olivis till stallet som vanligt, ska även göra en sak. Ni får se... ;)

På söndag är det fälttävlansträning. Med Lady såklart. Vi ska åka med Ladys ägare, hennes dotter och hennes häst, som också ska träna. Blir nog kul!

 

Men ni får ha en superbra fredagkväll så ses vi! <3

 

   

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 18:06

Hej bloggen!

Har nyss kommit hem, har varit på stan med mamma. Var supermys!

Köpte ett par nya converse, älskar känslan!

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 19 april 2013 17:45

...... Har asså sååååååå ont just nu....Nä men jag ska berätta allt;)


Va påväg hem från skolan (Johanna va redan hemma) så tog jag posten i brevlådan och när jag ska cykla igen så ställer jag mig upp och börjar att trampa... jag hinner inte att trampa mer än en gång sen är det kört... Min fot kommer under trampan, jag kan inte få ut den så jag bara trillar med ctklen och hela alltet... Hela ena knät blir helt upprivet och det andra börjar att blöda men inte mer än så....

Forta som bara den så tar jag av mig vanten och ringer till mamma♥ Hon säger att hom bara ska avsluta på jobbet och sen köra hem, Jag har assså sååå ont!!!! Det värker i hela kroppen när jag står där helt ensam ute på gatan. Efter ca 3 minuter så kommer Amanda ut och hjälper mig, jag går hem med henne och så  går jag rakt in på toaletten och börjar att tvätta såren, alla fyra... 

Japp fick faktiskt fyra sår... ett på höger knä, ett på vänster, ett på vänsterlåret och ett på vänster armbåge... asså gör foretfarande ont på dem 3 på benen men de på armbågen har jag ju typ inte märkt när det hände ens... haha:) Ja men de va de;)


Efter att ha vilat lite så började jag att ha ute Doris och Marwin♥

 


Japp efter att ha haft dem ute och ha städat till dem började jag att städa  lite bland alla mina ridkläder.

Så nu sitter jag här och har precis bestämr mig för vad jag ska äta till middag ikväll, vi ska beställa hem kina mat så jag ska äte friterad kyckling, ris och sötsur sås.Yummy♥ Älskar det verkligen!!!!


Nä nu ska jag nog kloaa lite tv eller bara mysa me familjen på annat sätte så byeeeeee!!!!


//Olivia♥♥♥

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards