Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Peggy Jojjo - 10 april 2013 08:40

Ridspö : Använder alltid spö på Lady. Tycker det är ett bra hjälpmedel, men man ska inte slå hästarna med det. Usch, tycker det är hemskt med såna som slår jättehårt bara för att dom blir arga på hästen.. Jag bara viftar lite med det eller petar till på rumpan EN gång. Och det är när hästen inte lyssnar på skänklarna.

Ridhjälm :Tycker jag att man MÅSTE ha. Alltså, om man sitter upp på hästen ute i hagen bara, fine, skyll dig själv... Men det är inte snyggt när tex en tränare ska känna igenom hästen och sitter upp utan hjälm.

Säkerhetsväst : Jag har det alltid. Tycker att det är säkrast och om man ramlar av kanman slå i ryggen rejält annars. Men där får man göra som man vill. ;)

Sporrar : Samma sak som spö. Om hästen tycker det är ok och man använder de på rätt sätt... Fine! Men inga köttiga blodsår av sporrarna!

//Jojjo

 

Av Peggy Jojjo - 10 april 2013 08:39

Hej hej!!!

Kom precis till skolan... är såå trött just nu... vill verlkigen inte va i skolan juts nu men måste...får vä se frammåt och längta till efter skolan;)


idag händer det inte så mycket... så jag ska bara chilla när jag kommer hem;)


 

Av Peggy Jojjo - 10 april 2013 08:02

Hej bloggen!
Bloggar från mobilen just nu, har inte tid att sätta mig vid datan men det ska väl gå bra ändå. ;)

Igårkväll var det ju hoppträning. Var i ridhuset, vet inte varför.. Men iallafall. Vi började med att skritta fram såklart. :) Sen så travade vi över bommar på en volt. Efter det så skulle vi hoppa två hinder på volten, i galopp. Det var jättesvårt... Lady fick en jättekort galopp och bröt av till trav ibland. Men på slutet gick det bättre, alltid något... ;)
Och sen skulle vi typ hoppa över två hinder på medelinjen och sen svänga på ett till... Haha, jag är sämst på att förklara... :D
Men det blev som typ en liten bana.
Då gick det mycket bättre, Lady hoppade jättefint! Hon brukar alltid krypa ihop och sen hoppa PRECIS innan hindret. Men nu så tog hon jättefina språng! Fick massor av beröm av ridläraren och jag kände mig jätte nöjd! ;) SÅ ska hon hoppa haha! ;)

Är iallafall väldigt nöjd och trött idag...! :D

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 10 april 2013 08:00

Godmorgon alla!
Ser ut såhär idag:
Tröja: Kappahl
Jeans: Kappahal

//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards