Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 14:40





Hej bloggen!

 

Sitter just nu nere och skriver. Mammas kompis och hennes dotter är här på fika, haha, men sa att jag skulle göra läxor så fick gå... ;)

 

Har inte gjort mycket idag... Haha, men ska nog ta och duscha sen när de har åkt och sen blir det en lugn eftermiddag. Har inte städat rummet ännu så det måste väl göras... Suck...

 

Hoppas ni gillade min hemgjorda mask... Haha... Är så skönt med ansiktsmask tycker jag. På fredagkvällen, efter maten, så är det helt perfekt att pyssla om sig själv lite extra. :)

Jag, som har ganska torr hy, försöker oftast satsa på en mask man sjöljer bort. Finns ju såna m,an ska dra av också. ;)

Sen, när man har tagit av den, är det ju såklart viktigt att smörja in ansiktet. Tänk på det, så kommer ni se finfina resultat!

 

Ikväll ska jag göra några tidsinställda till imorgon. Måndagarna är jobbiga, haha, man är sååå trött, måste plugga, vill prata extra med kompisarna... Tro mig, då har man inte jättemycket tid till bloggen. Men vi båda gör så gott vi kan. :)

 

På tisdag - hoppträning igen. Ska bli så sjukt kul, har verkligen en bra period där just nu. Hade såklart inte gjort något om Lady bjöd också, vilket hon gör ibland... Men ibland bara snubblar hon över hindren så vi får se... ;)

 

Nä nu ska jag väl... Kolla lite bloggar och så... Haha, my life!


  


 


Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 14:35






         


Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 13:04

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 12:42

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 12:21

Hej hej


Vill bara säga att det inte blir något inlägg idag på en plan på 30 dagar... hinner inte riktigt de idag men imorron så fortsätter jag!


jaja de va bara de just nu så byeee!♥! 


Bloggar mer sen, LOVAR!!!


 

Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 11:34

Hade tänkt att berätta lite om igår i stallet, och ridningen då ;)

 

Vi kom ut till stallet ca 11.30, Johanna började och mocka medans jag tog fram ryktborstr, sdalar och träns inför ridningen. När de va framme så började jag att väga upp hö och sen fixade jag deras foder. När Johanna va färdig med mockningen så började jag att mocka. Det gick superbra och väldigt noga gjort vad jag får säga. Johanna började att sopa i hela stallet och plocka indan lite, sen hjälpte hon mig att mocka.

 

När vi hade mockat färdigt och va nöjda med det så gick vi och fiklade. Va såå mysigt! Vi åt våra mackor och sen vars en kanelbulle och en annan bulle! haha känner oss alltid såå tjocka men de gör vi av med sen;) haha 

 

När vi fikat färdigt kom vi på att vi kune binda upp hästarna där ute isälet så ut med i stort sätt allting och sätta upp  linorna, vi tog av strömmen och gick och hämtade hästarna.

Knöt fast dem i trästolpen och började att borsta! och fy vad dem fäller!!! Asså de e ju knappt sant! Vi borstade, borstade och borstade... tog sin lilla tid men men, Vi började att sadla och tränsa. 

 

Vi tog inn alltng i sadelkammaren och sen satt vi upp. Vi började att skritta och efter en stund kom vi fram i en lugn och fin trav. Vi bröt av till  skritt när vi kom till dammen om där nu va ankor så att inte Lady skulle bli rädd. llting gick bra och ingen rädd häst inte. När vi kommer förbi gården så kommer vi till skogen, och där är u väldigt mycket snö så vi satt av och började att leda hästarna. Efter typ halva kämpandet genom snön så säger Johanna att vi skulle gå tillbaka för att det inte gick men NEJ! sa jag vi skulle igenom detta! Vi fortsatte att gå och va snabbt igenom de. Vi satt uppoch kom ut på grusvägen, då började vi att trava fram till asfalltvägen, där stannade vi och satt av eftersom det är en ganska trafikerad väg så vill vi inte riskera så mkt... På andra sidan vägen sitter vi upp och börjar att trava, vi börjar då även att prata om då när Tjejen höll på att sparka och stegra sig... 

 

Då börjar vi också att prata om hur vi egentligen irder, asså att vi lyssnar för mkt på hästarna... dem får bestämma för mycket och just DÅ blir vibestämda och Lady skulle vara FRAM och jag skulle ha ner Tjejens huvud och få henne att sakta ner lite. Det gick super!. Vi gjorde halt och jojjo kollade klockan och vi konstaterade att vi skulle vända hemmåt. 

 

Vi vänder och kommer fram i trav igen. Lady är mer frammåt så Johanna ger henne en klapp och Tjejen sänker sitt huvud och lugnar sig så hon får också en klapp. 

 

När vi sen kommit förbi gården, vid dammen så ska vi börja att trava och då BAM! Tjejen börjar att stegra sig och sparka... jag blir VÄÄÄÄÄÄÄLDIGT besviken på henne, sitter kvar i sadlen som tur är och säger tilll henne ordentligt. Hoppar av och ger henne en smäll, det låter väldigt dumt men de e de inte, de är rätt... till en viss gräns dock med de va inte så hårt. 

Jag satt upp igen och vi fortsatte, i trav och Tjejen hade öronen frammåt. När vi kommer till det andra fältets slut så gör hon likadant en gång till och lite värre hon stegrar sig mycket högre och jag tappade båda stigbyglarna och höll på att trilla av, men höll mig fast. Jag säger till henne likadant igen, både på och av marken. Jag sitter upp medans Johanna är nere på marken om något skulle hända. 

 

När jag är uppe börjar jag att skritta på en 8 medans Johanna sitter upp på Lady. Tjejen sköter sig väl och vi fortsätter hem mot Emma. Binder fast dem där ute och börjar att sadla av. Borstar i stort sätt inget, kartsar hovarna dock och sen är det bara ut med dem i hagen. 

 

Vi fodrar och sen åker vi hem.

 

de va den dagen de!

 

 

Av Peggy Jojjo - 7 april 2013 11:00

Kollade igenom bilder och hittade lite på Arrak som valp när vi precis hade fått hem honom, så söt var han! Var några stycken, haha men några kommer här. ;)

 

     

 

Ararak nu ;

 

 

 

//Jojjo

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards