Peggy & Jojjo

Alla inlägg under april 2013

Av Peggy Jojjo - 28 april 2013 08:19

Godmorgon bloggen och alla underbara bloggläsare!

Har sovit gott inatt. Inte länge, men gott.. Vi körde från min faster vid 12-tiden så tar det ju typ två timmar att köra hem. Somnade direkt med Yohio i öronen och sov gott hela resan. Sen när vi var hemma var det bara att gå rakt in i sängen och sen sov jag som en stock fram till klockan fem, sen var kroppen utvilad tyckte den. Jaja, lite sömn fick jag iallafall.

 

Var väl sådär igårkväll... Gillar min faster o så, men inte så kul o va enda barnet kanske. Jag var med och åt, sen så fick jag jobb som sekreterare när de bestämde vad de skulle göra på farbrors födelsedag, hahaha! Hade nåt o göra iallafall! xD

 

Sen så bara låg jag o titta på vildhundar på tv och krängde godis innan vi körde hem. Mysig kväll, right, haha! :)

 

Idag ska jag och pappa hämta Olivia vid halv elva, sen ska jag och Olivia vara i Sofies stall vid elva. Så ska vi hjälpa till i stallet och sen på själva dressyrtävlingen. Efter det kollar vi antagligen lite på tävlingen och köper något att äta innan vi åker!

 

Sen blirre till stallet. Till Tjejens och Ladys stall, alltså. Gud vad våra små skitponnys kommer kännas fjuttiga och fåniga då, hahaha! Jaja, men iallafall. Där ska vi mocka, väga upp hö, byta vatten, fixa pellets... U name it. Efter det ska vi packa Ladys alla saker och flytta över dom till Maddes stall dit hon flyttar imorgon. ;)

 

Kommer mobilblogga så mycket jag kan under dagen!

 

 

 

 

Av Peggy Jojjo - 28 april 2013 07:22

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 23:51

vaill bara tacka dig sååå mycket jojjo för att du har tagit hand om bloggen idag... Asså vet inte var tiden gick åt men när jag kom hem så hjälpte jag pappa att bära ner deras nya säng och sen hoppade jag rakt in i duschen, när jag va duschade och precis hade klätt på mig så knackade de på dörren, de va Julia och Melker som kom:D vi hjälpte mamma och pappa att typ duka och så, sen va de till att sminka sig;)


Japp och i stallet idag så red vi ju ut:D red ca 2 timmar, Emma visade mig ett litet trick på Tjejen som jag kan få ner henne i form enklare, asså hon e som hon e ju;)

Emma visade oss lite i skogen så nu kam vi den också ;) hah:D


Ja men tack ännu en gång jojjo för att du tagit hand om bloggen!!!


Japp nu ska typ såga för gästerna åkte precis hem;)




                  //Olivia<3<3<3

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 21:16

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 19:00

Jaa... asså jag gillar ju mitt liv... haha men okej...


Asså jaa... Nellie Berntsson då, asså ja skulle verkligen tycka at de va kul att verkligen få känna efter om det är så kul att va känd som alla tror... Men BARA för EN dag!!! Inte mer, jag gillar mitt liv så ja... 


  

Lite om henne: Nellie är 12 år, har en häst som heter Elvis och just nu så lånar hon också en häst... haha ja LITE om henne med betoning på LITE!!!

om ni vill veta mer om henne klicka då HÄR


Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 17:13

*Jag har bott i detta huset nästan hela mitt liv.

*Jag älskar att vara i skogen och på stranden.

*Jag försöker få hästen i form även när vi rider ut. Finns såklart undantag! ^^

*Jag gillar att ha sylt och ost på mackan. Jättegott!

*Jag hatar bollsporter. Visst, kan vara ganska kul att spela med pappa, men inte kul med hårda skott och alla klagar på en..

*Jag gillar inte offentliga toaletter och bajamajor.

*Jag skrittar typ alltid av utan stigbyglar.

*Min favoritpizza är Hawaii

*Jag gillar lukten av trä.

*Jag kan typ inte rapa... Haha! ^^

//Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 16:58

Hej bloggen!

Sitter just nu i bilen på väg mot min faster. Yohio i öronen hela tiden ofc. ;)

Red ju ut med Olivia och Emma innan idag. Vi red i två timmar och red ganska mycket i skogen. Körde även en ganska lång galopp i skogen. På tillbaka vägen bara skritta vi o prata. Jättemysig tur!

Nä nu ska jag typ sova lite, är en timme kvar och är helt sjukt trött. Så vi ses senare! ?

Jojjo

Av Peggy Jojjo - 27 april 2013 13:00

Det här med vänskapen... Det kan vara väldigt svårt, ibland helt underbart och ibland hemskt....

 

Det är klart, man kan inte alltid vara bästisar. Tex jag och Olivia, vi är med varandra heeeela tiden. Vi älskar det. Men ibland så blir man faktiskt lite trött på varandra och det är helt okej. Man kan inte alltid ha bra dagar! Men det är inget som åker ut på bloggen, det blir bara fel, sånt är privat...

 

Men det viktiga är att man vet att om någonting händer, så finns någon där som hjälper en, stöttar en. Det är guld värt att ha en sån person! Och det finns en sån för alla.

 

Large



 

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards