Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 22:33

Vilken underbar dag det har varit!

Ligger just nu på sängen, stirrar upp i taket och tvekar på om jag orkar sätta igång en film eller ta en bok - dessa problem. Haha!

Har haft myskväll bara jag o mammi ikväll. Hyrde film, var i skogen, åt muffins och pratade! Så skönt med sådana kvällar!

Inatt ska jag sträva efter många timmar sömn - så gött de ska bli!

Imorn SOVMORGON o massa degande. Sen ska jag och faster ut på stan och käka frulle vid 10 halv 11 . Betyder mums på morgonen, sommarlov va de ja!

Imorgon så ska jag o mamma till stranden tror jag. Om de e fint väder o vi har lust helt enkelt!

Njuter som bara den nu - men ser samtidigt fram emot hösten 2013 och allt vad den har att erbjuda!

Godnatt <3

Så lyckliga tillsammans <3

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 21:51

...Att jag inte har bloggat mkt idag... Men sen har de inte hänt så mkt heller, va och badade och sen bara typ duschat och sen bort;)


Så nu sitter jag i en bil, på väg in till Ystad sen tillbaka ut till landet;) haha u know:)


Men kom på de att ska bort nu imorron vid lunch till typ  sek va borta till tisdag men visst kommer de uppsats bara de kanske inte så bra och inte så många bilder de är min mobil som gäller men ngt ska jag nog kunna fixa;)


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 19:12

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 15:05

Ska åka och bada nu, bara precis ett dopp och sen hem typ, ska bort ikväll men räkna med uppdate ändå;)


Vet inte vad jag mer skulle skriva va est deXD

 

Fick bli en random bild:) 


AJA, ALLTID GOTT MED LITE SÖTT;)


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 14:31

Heej :)


Vill bara berätta lite om stallet idag:) 


Jag och mamma åkte ut och hämtade Johanna lite över 10 och kom ut till stallet typ 20 min över.

Vi tog in Lady och plockade på oss hennes benskydd, tränset och Johannas hjälm och väst resten finns nere hos Emma;) 


Kom ner, jag tog in Tjejen, dem fick hälsa och båda blev gladare än vad dem har blivit på länge, en riktigt kul grej verkligen! Båda tänkte ju att det skulle bli skit när Lady flyttade men det har gått ganska bra änsålänge:) Blir bara lite jobbigt nu igen när vintern kommer.... Om alla 3-4 kommer vai stallet samtidigt och sådär, de finns ju inte plats till alla.... oxh uppe hos Madde finns där bara plats till en i stallgången men vi löser de när de kommer;) 


Men vi borstade lite och satte på dem benskydden. Sen började vi att ta av nosremmen på deras träns, ni vet prova lite nya grejer lixom;) 

Båda 2 verkligen gapskrrattade, ser super kul ut, speciellt på 2 dressyrträns. Ni kan ju själv tänka er, 2 ponnys med sina dressyr träns på fast utan nosremmen;)  


Vi satt upp och började rida en bit på grusvägen men Lady ville verklgen inte så innan vi hade kommit ner till gården fick vi vända... Red ett halvt varv runt hagen innan vi fick sitta av, båda hästar blev så sjuukt irriterade på alla bromsar så dem började att typ sparka eller ja bara typ lyfta på bakbenen och där satt vi barabacka så vi hoppade av, gick till vårt vanliga fotoställe och fotade varandra lite innan vi gick till stallet.


Bilderna som vi fottade kommer senare;) Johanna har dem på sin mobil och hon har inte laddat upp dem.... Men vissa kommer i ett inlägg sen och andra kommer vi spara och at till lite så random inlägg, ni vet;) 


Så allting va verkligen supermysigt, vi blev äntligen återförenade igen efter en hel vecka med att bara kunnat läst varandras inlägg och pratat i telefon... Så de va både skönt och skoj!


Efter att ha ridit sköljde vi a hästarna och släppte ut demi hagen, jag och Johanna gick och fikade och bara mös och så innan allt stalljobb skulle göras. 

     

Lite gamla bilder♥ nya kommer!


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 11:45


Fick en fråga av en som undrade vilka kändisar/låtar vi gillar mer än YOHIO så jag gör en lista med Icke YOHIO låtar (vilket inte blir lätt efterssom jag typ inte lyssnar på nåt annat.. :O)


1. Miss Deciebel - Medina 


2. Starchips - Nicki Minaj (gammal javeeet)


3.  


Haha kommer verkligen inte på fler... Seriöst jag skojar inte, VARJE GÅNG jag lyssnar på musik är det Yohio som gäller så det går typ inte att välja någon annan!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 10:20

hej hej:)

Jag och Johanna har äntligen blivit återförenade igen<3

så nu sitter vi i bilen på väg till stallet och sKa bara precis mysa<3

Så käpp mer kommer senare ;-)

vi e sååå fina!

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 3 augusti 2013 09:46

Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg nu!

Ska med Olivia till stallet om typ 5 min. Hoppas på att det slutar blåsa annars blåser det nog ganska mycket på landet!

Ser så sjukt mycket fram emot att få träffa Lady igen. Hon har blivit riden av andra personer varje dag så hon kan nog vara lite trött när jag väl kommer upp på henne.

Men ändå, älskar känslan när man inte vart i stallet på en vecka. Man blir ännu mer tacksam över allt! Åhh att få dra in doften av häst och känna lugnet sprida sig i kroppen - längtar!

Outfit idag är grå t shirt och svarta shorts. Om det är kallt i stallet sen byter jag shortsen mot ett par mjukis byxor jag har i sadelkammaren.

Kommer ett tidsinställt sen - ni kommer gilla d

/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards