Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 21:20

Natti blogen, ska inte gå och lägga mig nu men detta blir de sista inlägget av mig för ikväll sp natti natti  


Har verkligen haft en toppendag med många skratt och roliga stunder med den absolut bästa<3 

 

en av dem sminknongarna jag gjorde, de enda jag har bilder på just nu men senare kommer där videor och fler bilder!


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 18:16

 Asså börjar med att säga sååååå förlåt bloggen för ingen bloggning men har verkligen att världens toppendag iaf


Jag och Johanna har vatt idag, sminkat varandra typ heeeela dan och typ bara skrattat och myst. 

Johanna kom vid 12 så vi började med att bara prata lite, jag skrev typ färdigt ett inlägg som skulle komma ut idag och så... men så bara PANG! Så blev de helt rött i hela fönstret typ... Så Vi bara ade måste ha slått ner ngn stans i närheten. Så skyndar vi ochh att ta ut alla sladdar och stänga av alting. 


Så kommer pappa in och frågar im vi såg ngt och vi förklarar och sen får vi reda på att de e här de har slått ner, men inte så de började att brinna och så utan TV:n typ sabbades lite, en ingång i den sktade och fungera men man kan fortfarande kolla, som tur e  


Men istället för att sitta vid datorn så började jag och Johanna att sminka varandra helt oseriöst och så:) Hade verkligen superkul! 


Så lite varför vi inte bloggade va åskan och sen så hände något med internet men de fixades igen så nu fungerar de  


Så vi smikade varandra på massa olika sätt, gjorde något test som en av er läsare hade önskat och så. 


Om allting fungerar så kommer det komma videos sen på typ allting, så vi har tänkt på er  


   

Jag som sminkade Johanna så  


Blev faktiskt ganska nöjd men asså de e ju ine snyggt så men ganska bfra gjort om jag får säga vad jag tycker!


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 18:09

Hej alla bloggisarna!


Kom hem från Olivia nyss. Eller ja, hjälpte mamma lite med alla kassar från affären också. Haha..


Har haft en jättebra dag idag trots några saker som hände och vädret, så har jag och Olivia skrattat större delen av tiden. Pratat massor om ALLT samtidigt som vi har gjort roliga saker, underbart är ordet!


Nu ska jag sätta i linserna, sen blirre plugga lite glosor och äta. Ikväll blirre nog film, som igår. Skönt!

(Hann inte sätta i linserna imorse.. Hehe)


Imorgon blirre stallet med Olivia, pyys.


Jag och Olivia är så tajta just nu. Verkligen, vänskap är alltid som en berg-och-dalbana och nu är vi på ett "berg". Tycker lika mycket om henne som när vi är lååångt nere i en dal - men det är alltid lättare när det flyter på!


     


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 18:03

..Olivia gjorde på mig! Asgrym ju!

Det kommer en video senare om när vi gör den + några andra sminkningar, inte idag eller så men ni har något att se framemot!


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 13:00

Var ligger din mobil när du sover?
På skrivbordet oftast eller bredvid mig

Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?
Ofta... 2-3 ggr i veckan

Hur känns det när du inte har din mobil på dig?
Det händer aldrig, haha

Får du någon gång höra att du är en mobilälskare?
Nej men att jag är helt besatt ^^

Hur många samtalsminuter har du ringt?
Hur ser man det? Brukar inte kolla, haha

Hur många mobiler har du haft det senaste året?
Två eller tre.. Tre

Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
Asså inte irriterade, men ja

Vad står de i det 4:e sms:et i din inkorg?
"Hej kan du va Ines kunde inte? <3<3<3"

Vad står de i det senaste skickade sms:et?
"Natti :*"

Vem är överst listan över missade samtal?
Mamma

Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
Mamma

Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
Oliven

Har du som bakgrundsbild?

Yohio

Hur mkt batteri har du?
100 proceent

Vem är 8 på din kontaktlista?
Olivias mamma, aa

Vem är den första på bokstaven G i din kontaktlista?
Har ingen på g .-.

Vad heter din mobil, som bluethooth namn?
Vet inte, använder typ aldrig d

Den bästa låten på din mobil?
Har inga låtar på mobilen, bara spotify, men där alla Yohio låtar!

Den sämsta låten på din mobil?
Haha alla ringsignaler ^^

Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
Lady o Tracke <3
Hur mkt är klockan när du gör detta?

09:51

 



Sexy *o*

 

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 11:47

 

Haha... Hon e nog den duktigaste på såntdär...



//Olivia 

Av Peggy Jojjo - 14 augusti 2013 09:06

Ligger just nu i sängen och myser med datorn i knät. Heelt perfekt morgon med tanke på att jag låg och kollade på film större delen av natten. Emil i Lönneberga blev det - så mysiga filmer alltså!


Haha sen nu vaknade jag och blev lite utskälld på instagram, godmorgon internet.. Att man kan sitta och slänga ur sig vad som helst hemma på sitt rum med mobilen upptryckt i näsan och sen när man träffar personen knappt våga säga hej - det är något jag aldrig kommer fatta..


Iallafall. Planerna för idag är att jag och Olivia hörs nu på morgonen (väntar liiiite... astidigt nu ju). Sen är vi nog hos någon av oss bara! Haha myyys o cykla till varandra i detta vädret - ösregn och sviiinkallt. (känner jag då mitt fönster stått öppet hela natten - brrrrr..)


Idag ska jag försöka mobilblogga ofta så vi ses på bloggen senare, puss!


 


/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards