Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 19:07

vatten/mjölk

saft/juice
läsk/alkohol
djur/människor
katt/hund
sommar/vinter
sol/regn
dator/mobil
frukt/bär
gina/bikbok
myskväll/festa
levandeljus/lampor
spontan/ickespontan
blond/brunett
arbetslös/jobb
sminkad/osminkad
singel/förhållande
läppglans/läppstift
halsband/armband
landet/storstad
instagram/twitter
tv/dator
stationär/bärbar
ljus/mörk choklad
popcorn/chips
choklad/godis
bio/filmkväll hemma
sverige/utomlands
USA/England
Justin bieber/one direction
taylor swift/demi lovato
harry styles/louis tomlinson
idol/xfactor
serie/film
Pretty little liars/gossip girl
desperate housewives/grey’s Anatomy
how i met your mother/two and ha half men
komedi/skräck
action/thriller
dokumentär/drama
romantik/fantasy
blogga/vlogga
lyssna/prata
svart/vit
loka/ramlösa
facetime/skype
msn/kik
onyttig/nyttig
slappa/träna
klänning/kjol
vanliga skor/högklackat
skola/jobb
matte/engelska
sysöljd/träslöjd
gå/jogga
springa i skogen/löpband
dusch/badkar
litet rum/stort rum
balkong/altan
snö/regn
sola/bada
hotell/tälta
gröna lund/liseberg
julafton/nyår
påsk/midsommar
videofyme/youtube
tidning/bok
Julia tidning/frida tidning
solo/veckorevyn
artist/band
vaken/sova
inte musk/musik
morgonmänniska/nattmänniska
dag/natt
buss/tåg
bil/flygplan
resa lång tid/resa kort tid
kärlek/pengar
fattig/rik
kompisar/familj
villa/lägenhet
spara/slösa

blå ögon/gröna

långa/korta naglar
nagellack/utan nagellack
mascara/ögonskugga
concealer/puder
deodorant/parfym
tjejparfym/killparfym
coop/hemköp
Sallad/pizza
lugn/hyper
sött/surt
salt/peppar
max/burger king
burger king/donken
strut/bägare
isglass/vanlig glass
röker/röker inte
lullig/full
baddräkt/bikini
new york/london
nätshoppa/shoppa irl
smsa/ringa
ihpone/android
nokia/sony ericsson
nikon/canon
systemkamera/digitalcamera
fruit ninja/angry birds
kesella/yogurt
gaffel/sked
barbie/bratz
långt hår/kort hår
lång/kort
fötter/händer
moped/bil
dippa grönsaker/dippa chips
vanlig dvd/blue-ray
vanlig/3D
skänka bort/sälja gamla saker
inga barn/barn
gift/inte gift
vänsterhänt/högerhänt
ig/mvg-barn
blondinbella/kenza
abort/behålla barnet
affischer/tavlor
få kuddar/många kuddar
sällskapspel/onlinespel
the sims 2/the sims 3
oraka tänder/raka
handväska/ryggsäck
ryggsäck/resväska
försäkrad/oförsäkrad
inga husdjur/husdjur
mjuka byxor/jeans
kortärmat/långärmat
tidsoptimist/pessimist
ljust/mörkt
gula tänder/vita
te/kaffe
frukost/lunch
sitta på restaurang och äta/take away
t-shirt/linne
arg/ledsen
gammalt/nytt

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 18:42

...uppdate från min sida idag.... Jag vet...


Men har faktiskt vatt bort hela förmiddan, hann att komma hem och så kom där ngn ich grattade pappa, han fyller år idag  


Men i vilket fall som så kommer här lite om morronen 


Mamma kom in och väckte mig. Vi (Amanda, mamma och jag) Tog fram presenten och gick ner till sängen och sjöng och grattade pappa. Vi gav hohnom presenterna och så. 

Efter de så va de bara till att kläpå sig och göra sig i ordning för att åka till Ystads Saltsjöbad för att äta frukost, yummy!


Vi åkte sen vidare till kåseberga för att handla lite fick och så till ikväll. Bara gick runt och njöt lite och så. La ner fisken i kylväskan och sen åkte vi och tog en glass.   


Kom hem sen kom där några och grattade pappa. Bjöd på tårta så har ätit lite tårta. Dem åkte väl hem för en stund  sen och nu sitter jag och bloggar:) 


Som ni fördstår så har jag inte hunnit att blogga och hoppas att de e ok... Men måste säga tac Johann för att du har hålit igång bloggen idag!

 


Haha bland de aldra första bilderna vi laddade upp:) 

Inte sådär jätte vacker om man nu säger så... Hehe:) 


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 13:46

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 12:51

Måndag : Chilla, plugga, promenad och ett ärende.

Tisdag : Vet inte, beror på när Olivia kommer hem!

Onsdag : ?

Torsdag : ?

Fredag : Va med Olivia, på kvällen vara med Olivia, Thilda och Bea

Helt normalt att stå i duschen och egopixa! Btw älskaar mina skoor..

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 11:48

Svart tröja : Åhléns

Ljusa jeans : KappAhl

Kängor : DinSko

Smink : BB cream Garnier

Parfym : StarNature TuttiFrutti

Av Peggy Jojjo - 12 augusti 2013 08:46

Hittade detta inlägget på en blogg jag läser och det var så sjukt bra skrivet så ni får ta del av det också! <3

Fast klockan är ca 22:30 fick jag sjukt mycket insperation till ett åsiktsinlägg. Så jag tänkte ok, kör! :) Jag chattade precis med Filippa. Jag frågade om hon inte kunde skriva på sin blogg. Då svarade hon, Men det ärju typ bara två personer som läser min blogg. :( ch då tänkte jag: nä! Så ska man inte känna tycker jag! Och jag skriver inte bara det här till Filippa utan till alla er där ute som har tvivlat på er själva ibland (Även mig själv) Ibland när jag går in på andras bloggar ser jag t.ex "Tack nu har statistiken ökat till 200/dag" eller de stora bloggarna med ca 200 000! Men vem säger att de personerna är bättre??  Jag startade min blogg för ca ett halv år sedan och jag kan inte skryta med många sidvisningar för det är ca 15 varje dag. Men jag struntar inte i bloggen för de.  Jag startade bloggen för skojs skull och kunna dela med mig av mina bilder m.m Och jag trivs med mina läsare. Nä det är inte många men om jag slutar bara för att de är lite i början kommer det ju aldrig funka. Jag gör det här för jag tycker det är kul och inte för status. Slutar jag skriva kan jag ju inte vänta mig att fler ska se min blogg.  Jag började med ca 5 läsare. Sen märkte jag hur mycket jag gillar min blogg. Jag fortsatte varje dag med bilder och inlägg och nu har jag fler läsare.  Det jag försöker säga är att GE INTE UPP!!!!  
Om jag tar ett annat exempel. En sport, fotboll. Det är en sådan sak man måste kämpa med. Man kan inte vara bättre än de som har spelat i 5 år när man precis har börjat. Slutar man för att man inte är bäst kommer man inte bli bättre!! Man måste kämpa. Man kan inte lägga ner bara för det inte går i början!!!  :) Jag började rida när jag var 4. Skulle jag då slutat för att jag inte kunde rida lätt första gången jag skulle trava. Nä jag älskade hästar och ridning så jag kämpade. Och idag kan jag ju rida lätt i sömnen!!! :)  Så GE INTE UPP!!!! Inget blir bättre då!! :) Fortsätt bara kämpa!!!! 

Utan att kämpa skulle jag inte blivit medryttare på en så underbar häst som Verona!!! ? 

/Ridtjejenjennifer.blogg.se

/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards