Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 21:57

Imorgon börjar allvaret som alla vuxna säger. Glad endå att vi hade sommarlov lite längre än de flesta andra som började i måndags eller tisdags!

Ska bli kul på vissa sätt. Kul att träffa alla nya sexor och även vissa i vår årskurs. Har även börjat två nya i vår klass, en av dom en från min gamla klass. Skum känsla men kul ofc!

Sen läxor, tider och stress är ju inte kul men jag, O och alla som stöttar en klarar det nu!

Känns även underbart att tänka på att jag bara ska gå i skolan ca 2 veckor innan vi åker till Grekland. 6 september Åker vi, kommer hem 13 sen 14 vet ni ju vad som händer <3 Kan inte fatta det!

Nu ska jag läsa lite i min bok och ladda upp inför min första tidiga uppstigning på tio veckor, kommer vakna som en solstråle! Hah


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 19:50

Nepp, bara sitter, har slutat med att plugga nu och nu sitter jag i soffan, har pratat med Johanna och vi har bestämt lite om imorron så jag vet när jag ska cykla och när jag ska va hos henne och allting sånt:)


Kommer nu att komma dagens outfit och lite sånt var dag nu så blir lite roligare och lite mer att läsa på blogen nu igen:) Men nu kommer den kanske att ligga lite död dem första dagarna eftersom man vill komma in is skolan men ska försöka så gott vi kan;)

             

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 13:33

Skriv till peggyjojjo

<3

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 11:56

Sitter i soffan, har pluggat nu i ca 2 timmar.... Sååå tråkigt! Men de känns åndå ganska så bra, kommit in lite i allting nu innan skolan börjar och ja sådär... Men de ska faktiskt bli ganska skönt, de får jag erkänna.... Asså at komma in i vardan lite mer och sådär, skulle ju va roligare att ha ett jobb man älskade istället men detta går väl också... ;) Kommer snart va så inne i de igen så de e väl mest nu i början... får hoppas på de iaf  


Men nu ska jag väl äta lite lunch, eller vänta lite kanske... är inte hungrig... 


 

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 09:34

Såja, ar ätit frukost och bara suttit men nu ska jag sätta ifrån mig datorn och plugga lite. 

Ska dock plugga i pyamsa, lite sommarloskänska får de allt va;) 



Ska plugga nu i 2 timmar kanske? Äta lite lunch komma ut i friska luften lite och sen kankske sätta mig igen? et inte riktigt får se;) 

   

Putte får stå för bilden idag... Eller ja vad nu den lilla ponnyn heter, jag och Johanna är helt sålda på honom en riktigt social en:) 

Såå söt och hårig♥ Där får ni faktiskt hålla med;)


//Oilvia

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 09:32


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 21 augusti 2013 08:36

Ja, varken jag eller Johanna har bloggat särskilt mkt nu på sistone.... Har varit bortamkt, haft e myskväll oc så, har bara tagit allting som de kommit nu dem sista dagarna och jaa.... Inte haft tid att blogga, bnär vi sov i stallet hade vi inget internet så då kunde vi inte ens en gång blogga, tänkte göra de ngn gång men så va de inget internet och allting sket sig.... 


Men det kommer inlägg om både övernattningen i stallet och och om bara stallet igår:) 


Ska verkligenförsöka att bättra på de med bloggningen nu när jag har en hel dag åt inget, ska kanske plugga lite, vet inte varför kanväl va bra;) 

   

Lilla Tjejisen♥


Världens lugnaste häst, ni får veta mer m när bilderna kommer från och allting sånt senare:)


//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards