Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 22:36

Tänkte bara titta in snabbt och säga godnatt till er!

Imorgon blir en intensiv dag mot vad jag är van vid nu, haha..

Olivia o hennes mamma hämtar upp mig kvart i tio, så åker vi till stallet. Jag och Olivia ska smörja alla grejer - duktiga chaior!

Klockan 12 är det "stallmöte" hos Emma för Olivia . ;) Måste vara klara med alla grejer innan dess!

Sen vet vi inte när det slutar men efter det hjälps vi åt med stallsysslorna i båda stallen . Vi börjar vänja oss vid olika stall nu, det är smidigare nu än i början haha!

Det blir nog ingen ridning imorgon utan bara mys med ponnysarna och så. <3

Imorgon kväll har jag verkligen inga planer, skönt! (Jo jag ska renskriva min svenska berättelse :/)

Men nu ska jag gå igenom "mina" bloggar innan jag lägger ifrån mig mobilen för idag. Godnatt!

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 19:04

sitter i bilen nu, blev precis hämtade så ska hem nu och duscha sen bara äta och mysa<3

Tjejen sköte sig utmärkt idag:-)
Vi red barbacka på fältet, skrittade och travade på fältet och höll igång dem hela tiden :) Tjejen va avslappnad och lyssnade bra på mig hela tiden:)

gillar denna bilden!

//Olivia

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 15:45

Heeeeeeeeeeej  


Har precis tagit på mig mina stall kläder, eller ja ett par andra schorts och pacat ner ridbyxor so next stop @ Johanna  


Min lilla gose ponni♥

OJ

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 14:36

Haha vet att peggy skrev detta innan men jag måste bara tacka från mig också! Statistiken e heeelt sjuk...

Varför läser DU vår blogg? <3

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 13:30

1. Tjejen är rädd för vissa män


2. Hon har blivit misshandlad när hon var yngre (nere i malta, så Emma ägde henne inte då)


3. Så fort man kommer till stallet möts man alltid av en gald gnäggning från henne


4. Var gång man går in i sadelkammaren och ho är innne tror hon man ska ta fram godis och hon börjar att  gnägga


5. Tjejen älsar morötter


6. Hon är 16 år


7. Tjejen är korsing och har bla. Holländsk ponny i blodet


8. Tjejen är heelt såld i Lady, gnäggar alltid till henne när Lady kommer till Emma


9. Tjejen och China har båda Emma som ägare


10. Hon är jättesnäll i all hantering , ridningen också supersnäll men kan bli ganska het


            


//Olivia





Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 13:00

1. Jag har alltid super respekt för en häst jag inte känner


2. Om ingen väcker mig brukar jag sova till ca 12...


3. Mitt rum är nästan alltis superstökigt


4. Föredrar städat och fint men hatar att städa


5. Är beroende av cola och choklad


6. Driker alldeles för lite vatten 


7. Jag hatar att höra när folk skär hårt mot 


8. Jag hatar att åka buss


9. Jag har alldrig ramlat av Tjejen på snart hela de året jag har ridit henne 


10. Andvänder bara smink på fäster och när vi ska bort, aldrig i stallet eller i skolan


 


//Olivia

Av Peggy Jojjo - 9 augusti 2013 12:57

Fredag: Springa lite, stallet 4 med Olivis, tacomys med familjen <3 Plugga lite

Lördag: Stallet, ska va där ute tolv men vet inte när vi åker ut :) Plugga lite

Söndag: ??


/Johanna

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards