Peggy & Jojjo

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Peggy Jojjo - 20 augusti 2013 22:21

Nicole Olsson från PonnyAkuten2 gillade vårt foto! Taggade inte ens henne.. Eller nåt som har med henne att göra! Skumt, men sjukt coolt <3

Av Peggy Jojjo - 20 augusti 2013 22:10

Haha rubriken... Men håller med Linn Olsson lite - Dagens Ridpass är världens tråkigaste rubrik!

Idag hoppade jag och Lady. Olivia höll i en liten hopplektion för mig ute på fältet. Ridlärare nästa ;)

Vi travade och galopperade över bommar, kombinerade bommar + hinder och tog även några "ensamma" språng över kryss mest.

Lady var huuuur duktig som helst. Både jag och lady drog åt oss som svampar av det Olivia sa och gjorde så gott vi kunde. Vi båda tyckte det var jätteroligt och Lady bjöd framåt nästan hela passet igenom! Nån liten vägran på en bom och nån liten nersaktning av sig själv men annars gick det super.

Guldstjärna till Lady idag <3

Olivia filmade lite med min mobil, inga bilder dock men imorgon kommer filmerna ut på bloggen så ni får se..

Ni får en gammal bild så länge <3


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 20 augusti 2013 21:38

Hej!

Förlåt för dålig uppdatering just nu, men har inte mycket tid över! Pluggar så mycket jag kan, tar hand om en häst som om den vore min och mellan varven är det sova och äta som gäller...

Nu när skolan börjar igen kommer det bli liiite bättre uppdatering! Usch... Börjar på torsdag.. Känner att jag inte vill lämna friheten... Inte riktigt än ;)

Kommer snart ett inlägg om dagens ridpass, håll koll vettja!

Om du fortsätter le kommer du tända en egen stjärna <3

/Johanna

Av Peggy Jojjo - 20 augusti 2013 09:09

Okej, nu gör vi såhär :
NI kommenterar frågor som ni vill att jag ska svara på på detta inlägget. Frågorna kan handla om allt möjligt, mig, Lady ja ni fattar..
Sen senare idag väljer jag ut tre frågor som jag svarar helt ärligt och så utförligt jag kan på!

Kommenteeeeeeraaaa ^^


/Johanna

Av Peggy Jojjo - 20 augusti 2013 08:30

Vaknade flr en stund sen så nu ska jag äta frukost, såååå härligt är hemma heeelt ensam, mamma och pappa på jobb och Amanda i skolan och här sitter jag riktigt lycklig och har inte börjat skolan ännu:) Lite skadeglädje får man allt ha;) 


Så nu ska jag äta frukost, blir en macka och ett glas jucie tror jag   Ska inte göra ngt före 11, ska till stallet då jue! Ska bli riktigt mysigt, jag och Johanna lär ju också höras under morronen inför stallet, bara bestämma vad man ska ha på sig, ridbyxor eller shorts? Får se;) 

   

Gulliga Tim, när jag stod där med Tjejen och hon kollade vad de va så började han skratta och allting, när han satt uppe på Tjejen så börjar hen att hålla i manen och slä med benen mot Tjejen så han kan han;) Haha :)


Nä är verkligen svinhungrig nu så måste dra byyyye!!!!


//Olivia

Om oss


Hej allihopa och jättevälkomna till vår lilla blogg!

Vi är två 12-åriga tjejer som bloggar om precis allt!

Hoppas ni gillar bloggen och lämna gärna en liten kommentar!

Peggy

 

 

Hej! Det är jag som är Olivia. Jag är 12 år och gillar att rida, baka och vara med Jojjo. Det är jag som rider Tjejen. <3

Jojjo

 

 

Hej! Det är jag som är Johanna.  Jag är 12 år och gillar djur, att vara med kompisar och att bada. Det är jag som tar hand om Lady. <3

Tjejen

 

Tjejen är ett sto på 16 år. 

Hon är pigg och ganska spänd i ridningen vilket håller på att övas bort. Tjejen är en väldigt försiktig ponny vilket mycket beror på att hon blivit misshadlad när hon var yngre så det är därför hon är ganska osäker och spännd.

Tjejen är väldigt lugn i stallet. Hennes favoritgodis är äpplen. 

Lady

   

 

Lady är en fin dam på 22 år som gillar allt och alla. Hon är väldigt snäll att ta hand om och i stallet. Lady äter orecis allting men hennes favortigodis är bananer. Helst ruttna.. xD

Lady är lite seg när man rider men hon är så snäll! Hon har gått juniorem i fälttävlan med sin förra ryttare.

Fråga oss?

13 besvarade frågor

Rösta!

Hur gamla är ni som läser vår blogg?
 0-5
 6-10
 11-15
 16-20
 21-25
 Äldre

Letar du efter något inlägg?

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Det senaste vi skrev

Kategorier

Andras ^^

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards